Διαβάστηκε από 17423αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/7/2011
Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7
απογειώνει την ευκολία του downsized Seat Ibiza 1,2 TSI. Υπάρχει λοιπόν λόγος να το αγνοήσεις, αφού τα πλεονεκτήματα είναι πολλά και τα κουσούρια λίγα;
Όπως και το χειροκίνητο μοντέλο, έτσι και το Ibiza 1,2 με το σοφιστικέ κιβώτιο DSG7 κρατά πολύ καλά και αν σπάσει η πρόσφυση, αντιδρά προοδευτικά.
Γνώριμο το Ibiza, γνώριμος και ο… φοροφυγάς κινητήρας 1,2 TSI, που στο δυναμόμετρο απέδωσε 119 ίππους. Θα σκεφτεί κανείς πως με τόσες γνωριμίες θα ήταν αναμενόμενο το τι θα αντιμετωπίσουμε οδηγώντας την έκδοση με το έξτρα 7τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, γιατί η διαφορά που κάνει το υπερσύγχρονο αυτό κιβώτιο, που έβαλε στην αυτοκινητική ζωή μας ο όμιλος VW, είναι μεγάλη. Hands Free…
Η ευκολία χρήσης του ήδη φιλικού Ibiza απογειώνεται. Μέσα στην πόλη, απαλλάσσεσαι απόλυτα από το άγχος να αλλάζεις σχέσεις και έχεις συνεχώς τα χέρια στο τιμόνι. Όταν θελήσεις βέβαια, ν´ αλλάξεις σχέσεις, μετακινείς τον επιλογέα δεξιά και μετατρέπεις το κιβώτιο σε "χειροκίνητο" σειριακό, χωρίς όμως οι σχέσεις να μένουν στον κόφτη ή χωρίς να γίνεται kickdown στο βαθύ πάτημα του γκαζιού. Ένα ακόμη καλό που είδαμε στην έκδοση αυτή, είναι οι καλύτερες επιδόσεις στα 0-100 χλμ./ώρα με το μοντέλο της δοκιμής μας να είναι κατά 0,3 δλ. γρηγορότερο στα 0-100 χλμ./ώρα (9,6 δλ.) και χωρίς μάλιστα επιβάρυνση στην κατανάλωση ή στις εκπομπές CO2 (η Seat ανακοινώνει 5,3 λτ./100 χλμ. και 124 γρ./χλμ. Στη χειροκίνητη έκδοση με σύστημα Start/Stop, τα αντίστοιχα νούμερα είναι 5,1 και 119). 1.500, να το αφήσω;
Το (λογικό) επιπλέον κόστος για το DSG είναι 1.500 ευρώ, αλλά χρειάζεται να ξέρει κανείς πως μέχρι 300.000 χλμ. δε χρειάζεται καμία συντήρηση τη στιγμή που σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο είναι πιθανό σε αυτό το διάστημα να γίνουν μέχρι και 4 αλλαγές δίσκου/πλατό. Από την άλλη, υπάρχει μια υποψία πως ο συνδυασμός του DSG με το μικρού κυβισμού κινητήρα δεν είναι αψεγάδιαστος. Ξέραμε πως κάτω από τις 1.800 σ.α.λ, ο 8βάλβιδος άμεσου ψεκασμού τούρμπο 1,2 TSI κινητήρας δεν εντυπωσιάζει με την απόκρισή του. Το DSG7 φαίνεται να τονίζει την αδυναμία αυτή, όταν δεν είσαι αποφασιστικός με το γκάζι ή αν δεν έχεις επιλέξει τη Sport λειτουργία, τη στιγμή που το πάντρεμα με τους 1,4 TSI κινητήρες φαντάζει πιο αρμονικό.
Σε σχέση με το Ibiza 1,2 TSI 5 σχ.: • 0,3 δλ. ταχύτερο στο 0-100
•Ίδια κατανάλωση και εκπομπές CO2
(5,3 λτ./100 χλμ. και 124 γρ./χλμ.) • 1.500 ευρώ ακριβότερο.
Πολύ ποιοτικό, αλλά ιδιαίτερα λιτό εσωτερικό.
Ο εξοπλισμός πάντως περιλαμβάνει τα πάντα.
Μεγάλη ευκολία και γρήγορες αλλαγές με το DSG7 (+1.500 ευρώ), αλλά οι μεγαλύτεροι κινητήρες το αναδεικνύουν περισσότερο.