Αύξηση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων με ηλεκτρικό κινητήρα στην Ευρώπη την ίδια στιγμή που η ζήτηση για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης, diesel) κάνει ελεύθερη πτώση, με βάση επίσημα στοιχεία πωλήσεων.
Ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητο ή έχει ηλεκτροκινητήρα (υβριδικό ή Plug-in υβριδικό), δείχνοντας τη στροφή που γίνεται προς την ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες έχουν ρίξει άλλωστε πολλά χρήματα στην έρευνα και εξέλιξη οχημάτων είτε αμιγώς ηλεκτρικών, είτε υβριδικών συστημάτων, ούτως ώστε να πιάσουν τα νέα, αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό φαίνεται πως λειτουργεί, καθώς το καταναλωτικό κοινό δείχνει να ανταποκρίνεται.
Μιλώντας σε νούμερα, ο ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Αυτοκινητοβιομηχάνων) αναφέρει αύξηση των ηλεκτροκίνητων ή Plug-in υβριδικών που φτάνει το 19% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων. Από αυτά, η αύξηση στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφτασε το 57%, μετρώντας παραπάνω από 212.000 μονάδες, ενώ στα Plug-in υβριδικά παρατηρήθηκε άνοδος της τάξεως του 43%, που μεταφράζεται σε 197.000 οχήματα.
Μείωση ρεκόρ για τα οχήματα με βενζίνη ή diesel
Μπορεί η αύξηση που καταγράφηκε να είναι μικρότερη από αυτή που σημειώθηκε πέρυσι, καθώς η προηγούμενη χρονιά λόγω της πανδημίας έριξε την αγορά αυτοκινήτου στα τάρταρα και η βάση της σύγκρισης είναι εξαιρετικά χαμηλή, ωστόσο η μείωση της απορρόφησης αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από την ευρωπαϊκή αγορά είναι μεγαλύτερη, σε σύγκριση πάντα με την προηγούμενη χρονιά, και μετράται στο 35%. Μπορεί τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ να έχουν ακόμα το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, αυτό όμως φαίνεται ότι δεν θα κρατήσει για πολύ ακόμα, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζονται αρκετά από την Ε.Ε. για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Απαγόρευση το 2035 για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης φαίνεται αρκετά δυσοίωνο, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει προτείνει μέχρι και την απαγόρευσή τους το 2035, στοχεύοντας σε ένα πιο «πράσινο» μέλλον. Μάλιστα, αρκετές μάρκες έχουν συνταχθεί με αυτή την πρόταση και έχουν θέσει στόχους προς την απεμπλοκή τους από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή έστω τη διακοπή της διαδικασίας εξέλιξής των.
Θεωρείτε ότι έχει νόημα έχει όλος αυτός ο «πόλεμος» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το γυρίζουν στα ηλεκτρικά σχετικά άμεσα, ωστόσο δεν πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει κάτι αντίστοιχο για άλλους ρυπογόνους παράγοντες που επιβαρύνουν το περιβάλλον (π.χ. βαριά βιομηχανία, αλιεία κ.ο.κ.);