Δείτε σε video και φωτογραφίες πώς συμπεριφέρθηκαν 10 νέα μοντέλα στα crash test του EuroNCAP. Πού υστέρησε και πού αρίστευσε το καθένα;
Λίγο πριν το 2012, οπότε και θα ισχύσουν τα ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια του EuroNCAP, 10 νέα μοντέλα δοκίμασαν τις «δυνάμεις» τους στις δοκιμές πρόσκρουσης του Οργανισμού. Τα 9 από αυτά απέσπασαν τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων και μόνο το Kia Picanto έμεινε στα τέσσερα, παρόλη την αξιοπρεπή του εμφάνιση, πληρώνοντας το «τίμημα» του να μη διαθέτει ως στάνταρ το ESP. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο Chevrolet Aveo, ένα μοντέλο που στην προηγούμενη γενιά του είχε σημειώσει μέτρια επίδοση. Το νέο μοντέλο σημείωσε τέτοια πρόοδο, που πλέον είναι το ασφαλέστερο μικρό όχημα της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Την καλύτερη επίδοση της δεκάδας στην προστασία ενηλίκων σημείωσε το VW Golf Cabriolet, ενώ το μικρό της Chevrolet πρωταγωνίστησε στην ασφάλεια παιδιών. Στα επικουρικά συστήματα προστασίας (safety assist) στην κορυφή βρέθηκε το Citroen DS5. Μετά το Nissan Leaf, τώρα ήταν η σειρά του Opel Ampera να κατακτήσει τα πέντε αστέρια, με τα δύο μοντέλα να είναι τα μοναδικά ηλεκτρικά / plug in οχήματα με τη μέγιστη διάκριση. Εκεί που πρέπει ακόμα να γίνει δουλειά, ώστε τα μοντέλα να παίρνουν τα αυστηρότερα πέντε αστέρια από το 2012, είναι στην προστασία πεζών. Τα Opel Ampera, Audi A6 και Citroen DS5, μόλις που πληρούν τα στάνταρ του 2011, ενώ πιο κοντά στο στόχο του 2012 (60%) βρέθηκε το VW Jetta (56%).