Ford Evos Concept
(1/9/2011)
Το πρωτότυπο Evos αποτελεί το πρώτο δείγμα της νέας παγκόσμιας σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Ford, τα πρώτα αποτελέσματα της οποίας θα δούμε το 2012.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το αμάξωμαTο πρωτότυπο Evos διαθέτει κουπέ αμάξωμα, 4 πλαϊνές πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, αλλά και ένα «fastback» πίσω τμήμα, όπου η οροφή πέφτει ουσιαστικά πάνω στον προφυλακτήρα, έχοντας ως συνδετικό κρίκο τα πολυγωνικά φωτιστικά. Το μήκος του concept είναι 4,50 μ., το πλάτος 1,97 μ. και το ύψος 1,36 μ., ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται μέχρι τα 2,74 μ.. Προεξάρχον χαρακτηριστικό της μορφής του Evos αποτελεί και το «επιθετικό» εμπρόσθιο τμήμα, με τη νέα τραπεζοειδή γρίλια της μάσκας και τα αιχμηρά φωτιστικά. Εντύπωση προκαλούν η έντονη καμπύλη του παρμπρίζ και οι τραβηγμένες προς τα πίσω εμπρόσθιες κολόνες, μια πρακτική που θυμίζει τα προ 40ετίας GT. Βέβαια, άγνωστο παραμένει τι από όλα αυτά θα περάσει τελικά και στην παραγωγή, καθώς οι ιθύνοντες της Ford τηρούν σιγήν ιχθύος, τονίζοντας ότι -λίγο έως πολύ- όλα τα νέα μοντέλα θα επηρεαστούν από τις κύριες γραμμές του πρωτότυπου.
Τα φτερά των δύο γλάρων
Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία του πρωτότυπου, που σίγουρα δε θα περάσει στην παραγωγή, είναι το άνοιγμα προς τα πάνω των πλαϊνών του θυρών. Σε αντίθεση, μάλιστα, με ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα σε όσα μοντέλα έχουν τολμήσει να εφαρμόσουν τα λεγόμενα «φτερά του γλάρου», στο Ford Evos ανοίγουν προς τα πάνω και οι τέσσερις πλαϊνές του πόρτες. Οπότε μιλάμε όχι για έναν, αλλά για δύο γλάρους... Το άνοιγμα μάλιστα που αποκαλύπτεται είναι εντελώς ανεμπόδιστο, αφού η μεσαία κολόνα απουσιάζει. Αυτό, πάντως, δεν είναι νέο για τη Ford, αφού χωρίς πλαϊνή κολόνα ήταν και το πρωτότυπο B-MAX της φετινής Γενεύης, μια πρακτική που θα ακολουθηθεί και στο μοντέλο παραγωγής.
Το φουτουριστικό εσωτερικό
Με διάταξη 2+2 θέσεων και αρκετά φουτουριστική αισθητική έρχεται το εσωτερικό του Ford Evos. Ξεχωρίζει η ψηφιακή απεικόνιση όλων των οργάνων, αλλά και των χειριστηρίων στις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Κάποια από τα ψηφιακά όργανα αναμένεται, μάλιστα, να παραμείνουν και στην έκδοση παραγωγής. Τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα του πρωτότυπου, η Ford επέλεξε την εκτεινόμενη κεντρική κονσόλα έως τα δύο πίσω καθίσματα. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως ο συμβατικός επιλογέας απουσιάζει και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται μέσω περιστροφικού χειριστηρίου στην κονσόλα. Στόχος των ανθρώπων της Ford είναι να μειωθούν εφεξής οι διακόπτες και τα χειριστήρια, προς όφελος της εργονομίας.
Υβριδική τεχνολογία
Το Evos εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα, που λειτουργούν συνδυαστικά ή και ανεξάρτητα. Η φόρτιση των μπαταριών (ιόντων λιθίου) γίνεται και μέσω εξωτερικής πηγής, χωρίς πάντως η Ford να ανακοινώνει περαιτέρω στοιχεία για απόδοση και καταναλώσεις. Τονίζεται, πάντως, ότι οι ψηφιακές εφαρμογές που ετοιμάζει η εταιρεία, θα επιτρέψουν στο σύστημα να γνωρίζει αυτόματα πότε να εξοικονομεί ενέργεια και να προσαρμόζει τα προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τη διαδρομή και τις καιρικές συνθήκες.