6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα best-sellers της ελληνικής αγοράς
Τα μικρά είναι… large
Από όποια άποψη κι αν το δεις, τα μικρά αυτοκίνητα έχουν πάρει τα πάνω τους, όσον αφορά στο μερίδιο που αντιπροσωπεύουν στην ελληνική αγορά. Εξετάζουμε τα νέα δεδομένα των πωλήσεων και ανακαλύπτουμε ποιοι άλλοι είναι οι κερδισμένοι την εποχής.
Κατηγορία | &&&& Μερίδιο | &&&&
Μίνι | &&&& 17,80% | &&&&
Μικρά | &&&& 37,80% | &&&&
Μικρομεσαία | &&&& 24,80% | &&&&
Μεσαία | &&&& 6,30% | &&&&
SUV | &&&& 6,60% | &&&&
&&&& &&&& Μπορεί η κρίση να έχει επηρεάσει τους όγκους της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αλλά αυτό που έχει επηρεαστεί πρωτίστως είναι ο καταμερισμός των δυνάμεων. Σε αυτό το νέο σκηνικό που διαμορφώθηκε πέρυσι και δείχνει να εδραιώνεται εφέτος, η κατηγορία των μικρών (Segment B) είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων μέχρι και τον προηγούμενο Αύγουστο, η συγκεκριμένη κατηγορία κατέχει το 37,8% όλης της αγοράς. Δηλαδή, σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται είναι μικρά. Αυτό από μόνο του είναι ενδεικτικό δύο πραγμάτων. Το προφανές είναι ότι ο κόσμος δεν έχει να δώσει για να πάρει το μεγάλο αυτοκίνητο των ονείρων του. Το λιγότερο προφανές ότι τα μικρά έχουν μεγαλώσει τόσο, που έχουν γίνει… ονειρεμένα. Εξαιτίας αυτής της υπεροχής έχουμε αφιερώσει ένα ολόκληρο section 40 σελίδων στο περιοδικό που κρατάτε στα χέρια σας.Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η τρίτη θέση που ανήκει στην κατηγορία των μίνι. Με ποσοστό που αγγίζει το 18% (17,8%) και είναι αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, στα μίνι ισχύει ό,τι και για τα μικρά, αλλά σε μικρότερο πακέτο που θέτει συμβιβασμούς στην άνεση. Με δεδομένο ότι η τιμή τους δεν έχει χαοτική διαφορά με τα μικρά, η δυναμική τους είναι εμφανής, αλλά όχι ικανή να τα εκτοπίσει. Η δεύτερη θέση, πάει δικαιωματικά στα μικρομεσαία. Πρόκειται, αναμφίβολα, για την πιο ολοκληρωμένη κατηγορία, με τους πιο εμβληματικούς εκπροσώπους που έχουν και τα πιο πολλά χαρίσματα. Από εδώ, δε λείπει τίποτα σε δύναμη, δυναμισμό, άνεση, αισθητική αρτιότητα, ασφάλεια αλλά και image. Μπορεί η κατηγορία να έχει χάσει 2% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, (από 26,9% σε 24,8% εφέτος) αλλά αυτό δε στερεί από τους εκπροσώπους της τη συγκρότηση να μπορούν να ικανοποιήσουν ανάγκες ακόμα και μεγαλύτερων κατηγοριών. Στην τέταρτη θέση, βρίσκουμε τα άλλοτε κραταιά SUV. Με το μερίδιό τους να έχει διαμορφωθεί στο 6,6% επί του συνόλου της αγοράς, παρουσιάζοντας πτώση άνω του 2% σε σχέση με πέρυσι, τα SUV έπαψαν πια να είναι συνυφασμένα με το προσιτό όνειρο της εποχής του 2009, όταν το μέτρο της περικοπής του τέλους ταξινόμησης και η έλλειψη άλλων φόρων τα είχε καταστήσει πιο προσιτά από ποτέ. Αυτό το τρικ της τότε κυβέρνησης μάλλον επιβάρυνε τελικά όσους επέλεξαν 4x4, αφού, πλέον, οτιδήποτε σε 2λιτρο στοχοποιείται και ποινικοποιείται ανελέητα από το κράτος. Και μπορεί τα 2κίνητα downsized SUV να έκαναν δυναμική είσοδο, αλλά η πλειοψηφία εξακολουθεί να είναι 2λιτρη και άρα αποτρεπτική για αγορά. Συν του γεγονότος ότι, πλέον, η macho όψη και μόνο δημιουργεί κοινωνικές αναταραχές. Πράγμα που αφήνει στην τελευταία θέση για την αξιολόγηση που επιχειρούμε, την κατηγορία των μεσαίων. Με μερίδιο 6,3% και πτώση 1,3% από πέρυσι, πρόκειται για μία κατηγορία που έχασε, όταν οι μικρότερες άρχισαν να προσφέρουν τις ανέσεις που ήταν συνυφασμένες με αυτή. Αυτή τη στιγμή, μπορεί τα μικρομεσαία να μην είναι το ίδιο ευρύχωρα, αλλά δεν είναι και τόσο ογκώδη. Επίσης, τα SUV μπορεί μην είναι τόσο άνετα ή τόσο οδηγοκεντρικά, αλλά είναι πιο χρηστικά και πατάνε και πεζοδρόμιο… πιο αβίαστα. Φυσικά, εδώ έχουμε πολύ ικανά και προσεγμένα μοντέλα που, αφενός είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της εποχής, αφετέρου είναι φορτωμένα με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες που δικαιολογούν και το επιπλέον κόστος. Ωστόσο, τόσο ο μονοδιάστατος χαρακτήρας τους, όσο και η τιμή τους, δεν τα καθιστούν τόσο δημοφιλή, πλέον.