• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Και τα δυο υβριδικά μοντέλα παραμένουν φιλικά ακόμα και στην πρώτη επαφή μαζί τους.

Στις στροφές, παρά τις κλίσεις από το αμάξωμα, το Honda Jazz Hybrid παραμένει πεισματικά στην τροχιά του.

Τo Yaris HSD παραμένει άνετο και ασφαλές σε κάθε περίπτωση, με το «ταλέντο» του να ξεδιπλώνεται στην κίνηση εντός πόλης.

Ακόμη πιο μοντέρνο σε σχεδίαση, ελαφρώς πιο ποιοτικό και το ίδιο πρακτικό με αυτό των υπολοίπων εκδόσεων του Jazz, είναι το εσωτερικό του υβριδικού μοντέλου.

Τo εσωτερικό του Yaris HSD σε επίπεδο ποιότητας και χρηστικότητας είναι αντίστοιχο με τις απλές εκδόσεις.

Το γνωστό υβριδικό σύστημα IMA της Honda μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητο, για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

To υβριδικό σύστημα του Yaris έχει υποστεί σμίκρυνση σε σχέση με τα Auris και Prius.

Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris HSD

20.053 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/12/2012

Οικολογία δεν σημαίνει απαραίτητα, αυτοκίνητα χωρίς αξιοπρεπείς επιδόσεις. Η τεχνολογία έχει κάνει άλματα προόδου και πλέον τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τα έτερα συμβατικά.

 
Έφτασε, πλέον, η εποχή που η υβριδική τεχνολογία στην πιο ολοκληρωμένη της μορφή, είναι προσιτή και προσβάσιμη από όλους, προσφέροντας απλόχερα και πολλά οφέλη όπως χαμηλότερη κατανάλωση λόγω του ηλεκτροκινητήρα, χαμηλότερες εκπομπές CO2, χαμηλότερα ή ακόμα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Εσωτερικό: Ποιοτικό και λειτουργικό εκατέρωθεν
Στο εσωτερικό οι διαφορές εντοπίζονται συγκριτικά με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις των δυο μοντέλων, στις απαραίτητες πινελιές οι οποίες τονίζουν την οικολογική πλευρά τους. Στην περίπτωση του Yaris HSD οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Ξεχωρίζει το μπλε φόντο του πίνακα οργάνων, το μπλε τελείωμα στο λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και η έξτρα λειτουργία στο Toyota Touch & Go σύστημα infotainment. 

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και ο εσωτερικός διάκοσμος του Jazz, όπου έχουν ενσωματωθεί οι απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του συστήματος IMA. Έτσι, στην ψηφιακή οθόνη πληροφοριών του πίνακα οργάνων περιλαμβάνεται πλέον το γραφικό για τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, αλλά και αυτό που γνωρίζουμε από το Insight, μέσω του οποίου ο οδηγός "επιβραβεύεται" για την οικονομική του οδήγηση, με τα χαρακτηριστικά ψηφιακά λουλουδάκια! Επίσης, σε αυτό το πνεύμα, αλλάζει και ο χρωματισμός του πίνακα οργάνων που από βαθύ μπλε γίνεται πράσινος, εάν η οδήγηση είναι οικονομική. 

Σε επίπεδο ποιότητας και συναρμογής σε κανένα από τα δυο μοντέλα δεν θα εντοπίσετε διαφορές, όπου εκατέρωθεν είναι ευχάριστα, ποιοτικά και λειτουργικά, στα πρότυπα των απλών τους εκδόσεων.  

Κινητήρες: ΙMA Vs HSD
Το Jazz κινείται από το υβριδικό σύστημα κίνησης IMA (Integrated Motor Assist), το οποίο δανείζεται με κάποιες μικρές βελτιώσεις από το Insight και περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, έναν compact ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία και ένα κιβώτιο ταχυτήτων CVT (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων). Η ισχύς που παράγει το θερμικό μοτέρ είναι 88 ίπποι και ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει την ισχύ αυτή, όπως και τη ροπή, βοηθώντας στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (μέγιστη συνδυαστική ισχύς: 98 PS).

Συγκριτικά με το Jazz Hybrid, το Yaris διαθέτει κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού κατά 200 κ.εκ. (έχει πραγματοποιηθεί downsizing συγκριτικά με τα 1,8 λίτρα των Auris και Prius), με το 70% των μερών του κινητήρα να είναι νέα ή έστω ανασχεδιασμένα. Στην πράξη, όλα λειτουργούν όπως ακριβώς περιμένει ο οδηγός του Yaris HSD, με την παρεχόμενη δύναμη και ροπή να είναι διαθέσιμες από χαμηλά και τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 100 ίππους (74 ίππους αποδίδει ο βενζινοκινητήρας). 

Στο δρόμο: Προτεραιότητα στην άνεση
Το υβριδικό Jazz έχει υποστεί κάποιες τροποποιήσεις κυρίως στην πίσω ανάρτηση σε σχέση με τα υπόλοιπα Jazz, ως απόρροια του έξτρα βάρους που έχει προσθέσει η μπαταρία στον πίσω άξονα. Εκεί λοιπόν έχουν επανασχεδιαστεί τα αμορτισέρ, ενώ έχουν προστεθεί ειδικές ράβδοι μπροστά και πίσω. Επιπλέον αυτών, η ανάρτηση έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές σε σχέση με τα υπόλοιπα Jazz, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται πολύ καλή άνεση, αλλά και να εμφανίζονται όμως αισθητές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. 

Το θετικό είναι ότι οι κλίσεις αυτές δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του οχήματος, το οποίο με τη σύμπραξη και του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (VSA), παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο. Ελαφρώς βαρύτερο είναι και το Yaris HSD συγκριτικά με το απλό. Όμως η τοποθέτηση των μπαταριών στο κέντρο του αυτοκινήτου, έχει συμβάλει και αυτή στην αλλαγή των δυναμικών του χαρακτηριστικών σε σχέση με τις απλές του εκδόσεις. Η ανάρτηση έχει κρατήσει το βασικό της σχεδιασμό, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, αλλά το σετάρισμα έχει αλλάξει ελαφρώς, με την ποιοτική κύλιση του μοντέλου να παραμένει αναλλοίωτη, χαρακτηριστικό που διακρίνεται και στις «απλές» του εκδόσεις. 

Και τα δυο υβριδικά μοντέλα παραμένουν φιλικά ακόμα και στην πρώτη επαφή μαζί τους, προσφέροντας ασφαλή οδική συμπεριφορά, ευελιξία κίνησης στο κλεινόν άστυ και σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο. 

Συμπέρασμα
Αναμφίβολα και τα δυο είναι τεχνολογικά προηγμένα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία προσφέρουν οικονομία στην καθημερινότητα του οδηγού, σεβόμενα παράλληλα το περιβάλλον. Ουσιαστικά και τα δυο προέρχονται από την «ιαπωνική σχολή», γεγονός που καθιστά δύσκολη την τελική επιλογή. Στη μεταξύ τους σύγκριση, το Yaris έχει ένα μικρό προβάδισμα στον τομέα των χώρων επιβατών και πορτ μπαγκάζ. Στον αντίποδα, το Jazz κερδίζει στον τομέα της άνεσης κατά την οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου και αγοραστικών αναγκών.