Κατά πόσο το Jazz καθορίζει τις εξελίξεις στην μικρή κατηγορία;
Γιατί είναι το Honda Jazz το μοντέλο που καθορίζει την κατηγορία;
14.357 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2013)
Αφού το μικρό αυτοκίνητο είναι το αγαπημένο της Ευρώπης, μερικά πράγματα πρέπει να αλλάξουν. Και η Honda τα άλλαξε πρώτη, ώστε να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Τι έχει όμως το Jazz και το θέλουν και οι άλλοι;
Δεν είναι ούτε οι χώροι από μόνοι τους, ούτε οι διαστάσεις από μόνες τους, ούτε το σχήμα από μόνο του. Είναι και τα τρία μαζί. Το Jazz στεκόταν πάντα μια ανάσα «πιο κει» από τα άλλα μικρά μοντέλα. Λίγο γιατί είναι πιο ευρύχωρο, έχει πιο μακρύ μεταξόνιο, δεν είναι τόσο «όρθιο» (ή ψηλό), γιατί έχει μια ιδέα από μικρό μικρομεσαίο.
Και αυτή η ιδέα είναι που πιάνει. Είναι που το κάνει να ταιριάζει ακριβώς σε αυτό που θέλει η αγορά σήμερα. Ένα μικρό που να είναι λίγο μεγαλύτερο, λίγο πιο έξυπνο, λίγο πιο ευρύχωρο, αλλά όχι στεγνά ένα MPV. Την επιτυχημένη αυτή συνταγή για παράδειγμα έρχεται να ακολουθήσει η νέα γενιά του Nissan Note. Μέχρι τώρα ένα μικρό MPV, από το καλοκαίρι και μετά ένα ευρύχωρο μικρό. Πιο μεγάλο από το Micra, όχι όμως πολύ μεγαλύτερο και εμφανώς όχι πολυμορφικό.
Στη γενέτειρα του, τη Μ. Βρετανία, το νέο Note έρχεται καρφί πάνω στο ιδιαίτερα επιτυχημένο Jazz. Και δεν είναι το μόνο. Τόσο το Kia Venga, όσο και το Hyundai ix20, ακόμη και η πεντάθυρη έκδοση του Ford Fiesta έχουν μια ιδέα από Jazz μέσα τους. Έμφαση στη χρηστικότητα δηλαδή χωρίς να παραδίδονται στην ιδιόμορφη κατηγορία των MPV.
Και έτσι η μικρή κατηγορία αλλάζει. Από τη μία «τραβάει» το τρίθυρο «σπορτάκι» με αρχή το Mini και τώρα παρέα του την Alfa Mito, το Audi A1 ή την τρίθυρη έκδοση του Ford Fiesta, και από την άλλη τα πιο χρηστικά, με αρχή το Jazz, τώρα το Note και φυσικά τον Ευρωπαίο βασιλιά της κατηγορίας, το Renault Clio. To πόσο γρήγορα αυτό το δίπολο θα καθορίσει πλήρως την κατηγορία, μένει να το δούμε, σίγουρα όμως από τώρα, και κυρίως εκτός συνόρων, η αγορά φαίνεται να τραβάει προς τα δύο αυτά άκρα. Και το Jazz ηγείται.
Εσείς το βλέπετε έτσι τώρα το μικρό αυτοκίνητο; Βλέπετε την κατηγορία να διαφοροποιείται; Βρίσκετε στο Honda Jazz αυτό που τώρα αναζητούν οι άλλοι κατασκευαστές; Τι λέτε;
Το καλύτερο αυτοκίνητο που είχα... ever!! Μοντέλο 2003, 1300cc, αυτόματο. Δέκα ολόκληρα χρόνια καθημερινής χρήσης, δεν μου έχει κάψει... ούτε λαμπάκι ως τώρα. Καμία βλάβη, καμία επισκευή, ακόμα και την μπαταρία του κατασκευαστή την άλλαξα μόλις... πέρυσι.
Πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (135€, χάρη στον 1.3 κινητήρα του), πολύ χαμηλοί ρύποι (κάπου 135gr/Km), πολύ χαμηλή κατανάλωση για μοντέλο 2003 (4,8-6,5 lt/100km) και τεράστια αυτονομία ανά γέμισμα (645-875 Km, αναλόγως συνθηκών οδήγησης) .
To Jazz αξίζει σίγουρα τα λεφτά του και επιβεβαιώνει ότι, μερικές φορές, το ακριβό είναι, όχι απλά φθηνό, αλλά πάμφθηνο.
Όσο για τους χώρους, τι να λέμε... Όλα όσα ακραία έχει χρειαστεί να μεταφέρουμε με την οικογένειά μου (ηλεκτικές συσκευές, έπιπλα, στρώματα, ποδήλατα), που δεν χώραγαν σε κανένα από τα άλλα αμάξια των αδελφών και συγγενών (BMW 5, Volvo S40, RAV4, PΑjero, Fiesta) χώρεσαν και μεταφέρθηκαν τελικά με το Jazz.
Το Jazz είναι όχι απλά "πιο κεί"... είναι έτη φωτός πιο κει (ή, ήταν τουλάχιστον, όταν πρωτοβγήκε). Γι αυτό όλοι το αντιγράφουν, σχεδόν όλα τα μικρά που κυκλοφόρησαν έκτοτε όλη αυτή τη δεκαετία προσπαθούν να μοιάσουν στο Jazz και να το ξεπεράσουν, και πράγματι κάνουν πολύ καλή δουλειά.
Δεν κατανοώ την άποψη του αρθρογράφου, ότι το Honda jazz καθορίζει την κατηγορία. Προσωπικά μου αρέσει και πρόσφατα, ψάχνοντας για μεταχειρισμένο μικρό, ήταν ανάμεσα στα αυτοκίνητα που έψαξα, αλλά ως εκεί. Οι λόγοι για να αγοράσεις το ακριβότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας είναι οι χώροι και το ότι είναι Honda. Δεν ξεχωρίζει για την εμφάνιση, την οδική συμπεριφορά, τις αναπηδήσεις της πίσω ανάρτησης (αν και ηπιώτερες σε σχέση με το 1ης γενιάς) ούτε καν για το βενζινοκινητήρα του, παρότι είναι απόλυτα ικανοποιητικός. Εξάλλου ήδη πριν το 2000 διαμορφώθηκε η τάση που θέλει τα πολύ μικρά, μικρά και μικρομεσαία να θέτουν ως προτεραιότητα την εκμετάλλευση των χώρων. Απλά η Honda είναι κορυφαία σε αυτό (ισχύει και για το civic). Υπάρχει όμως και ένα τίμημα, το ελάχιστο περιθώριο παραμόρφωσης του προφυλακτήρα πριν να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα, κάτι που ισχύει και για το Toyota yaris, που επίσης έχει καλή εκμετάλλευση των χώρων.
Συμφωνω με το αρθρο. Μετα απο 60.000 χιλ, χωρις προβλήμα (μονο ενα λαστιχακι προστατευτικο στο στοπ του πορτ-μπαγκάζ χαλαρωσε), η μονη γκρινια αφορα τα ανταλακτικά-αν και με την κρίση κάπως μαζευτηκαν.
Γενικά ειναι αμάξι οικονομικό,προβλεψμο, που δεν θα σε προβληματησει και στην δική μου τουλαχιστον περιπτωση,προκειται για ενα αμάξι καλυτερο απο τον οδηγό του
θα πω μόνο ότι από τελευταία επίσκεψη μου στην έκθεση αυτοκινήτου το μονο αυτοκίνητο που με κάλυπτε 100% ήτανε το jazz δεν το έχω ξαναπάθει ήτανε λες και το είχα παραγγείλει στα μέτρα μου και για να μην φανό ότι είμαι fan τις honda να σας πω ότι μπήκα στα ακριβότερα μοντέλα της και δεν με ενθουσίασαν καθόλου άμα το έβγαζε και diesel θα έπαιρνε 10 με τόνο
Το honda jazz ήταν και είναι,πλέον λιγότερο,ο πρωτοπόρος σε αυτήν την κατηγορία,τόσο ώστε να ξεπεράσει και το toyota yaris.Βέβαια πλέον λιγότερο γιατί υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές που ξεπεράσαν τον δάσκαλο,και αυτό είναι υγεία.
Στην κάθεμια και στον καθένα μας,είναι υποκειμενικό το πως βλέπει το αυτοκίνητο.Προσωπικά το βλέπω ως σαν την kia,hyundai,επειδή τα σχήματα της μου αρέσουν πάρα πολύ από τους υπόλοιπους κατασκευαστές.Η κατηγορία σαφώς και δεν διαφοροποείται απλά πάει να γίνει κατεστημένη στα της αρχής των μοντέλων του κάθε κατασκευαστή.Για παράδειγμα το audi a1,είναι το παλαιότερο μοντέλο της audi το 50,αλλά της τωρινής μας εποχής.Η αρχή για να πας στα επόμενα μοντέλα.Και τώρα με την οικονομική συγκυρία η κατηγορία θα πάρει σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Πλέον το jazz,αμφισβητείται ως ο ηγέτης στην κατηγορία,επειδή έχει και άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία,και προσωπικά βλέπω ότι είναι καλύτερες από την honda,και για τους ειδικούς λόγους στην χώρα μας που όλοι λίγο πολύ γνωρίζετε.
Από εκεί και πέρα κάνουμε την μελέτη μας και αποφασίζουμε,το τι είναι καλύτερο για εμάς,οι γκάμα είναι μεγάλη.
Προσωπικά το Jazz δε μου αρέσει και δεν πιστεύω πως ό,τι έχει αυτό το θέλουν και όλοι οι άλλοι. Αυτό το "΄λίγο πιο κει" σημαίνει κατά τη γνώμη μου ένα αυτοκίνητο μη κατασταλλαγμένο, σαν ο κατασκευαστής να μην ξέρει ούτε τι ακριβώς θέλει ούτε σε ποιο κοινό απευθύνεται, και να μην το εντάσσει σε κάποια κατηγορία. Επίσης, το κατά βάσει νεανικό κοινό που επιλέγει supermini συνήθως δεν αγοράζει "πολυμορφικίζον", παρά μόνο αν πρόκειται για νέους οικογενειάρχες. Πέραν τούτου, δε νομίζω ότι το πεντάθυρο Fiesta έχει μέσα του λίγο Jazz, αλλά μάλλον το Β-max, όπως επίσης ούτε το νέο Renault Cliο, όπως αμαφέρατε. Τέλος, τόσο εγώ όσο και οι συγγενικοί - φιλικοί κύκλοι μου προτιμάμε ως supermini τα "τρίθυρα σπορτάκια", όπως τα αποκαλείτε, παρά τα πιο χρηστικά, και ελπίζουμε να μη διαφοροποιηθεί η κατηγορία προς αυτή την κατεύθυνση.