Εάν βρίσκεστε στο βενζινάδικο και γεμίσετε κατά λάθος το πετρελαιοκινητήρα όχημά σας με βενζίνη, τότε μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στο όχημά σας.
Τι θα γίνει αν βάλω βενζίνη αντί για diesel
Ο βενζινοκινητήρας εξαρτάται από το μπουζί για να αναφλεγεί το καύσιμο βενζίνης στον θάλαμο καύσης. Ο κινητήρας ντίζελ, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιεί υψηλές ποσότητες συμπίεσης αέρα, ενώ το καύσιμο ντίζελ εγχέεται την κατάλληλη στιγμή μετά.
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ των δύο κινητήρων και έτσι η ανάμειξη καυσίμου με λάθος κινητήρα θα προκαλέσει μόνο προβλήματα. Βέβαια οι αντλίες έχουν διαφορετικά ακροφύσια, γι αυτόν ακριβώς το λόγο (να μην γίνει μπλέξιμο). Το ακροφύσιο του ντίζελ έχει μεγαλύτερη διάμετρο από αυτό της βενζίνης με συνέπεια να μην χωράει στο στόμιο της δεξαμενής. Όμως επειδή ένα ακροφύσιο βενζίνης είναι μικρότερο, μπορεί να χωρέσει στο στόμιο πλήρωσης ενός οχήματος με κινητήρα ντίζελ, καθιστώντας εύκολη την εισαγωγή λάθος καυσίμου σε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.
Η βενζίνη σίγουρα θα επηρεάσει τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, την αντλία καυσίμου και το φίλτρο καυσίμου του κινητήρα ντίζελ σας.
Εφόσον συμβεί το κακό και το αντιληφθείτε νωρίς, τότε ίσως μπορέσετε να αποτρέψετε σοβαρή ζημιά στο όχημά σας. Αλλά αν συνεχίσετε να οδηγείτε το όχημά σας με λάθος καύσιμο, τότε μπορεί να αντιμετωπίσετε τα παρακάτω προβλήματα.
Δεν θα κάνει ανάφλεξη
Ένας κινητήρας ντίζελ δεν έχει σχεδιαστεί για να αναφλέγει το καύσιμο. Η βενζίνη είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μην αναφλέγεται αυτόματα (χρειάζεται μπουζί για να ανάψει). Επομένως, όταν η βενζίνη ρέει σε έναν κινητήρα ντίζελ, δεν θα υπάρξει ανάφλεξη. Εάν κατά τύχη υπάρξει ανάφλεξη αφού το ντίζελ αναμιγνύεται με αέριο, θα είναι πολύ πιο έντονη από αυτή που αντέχει ο κινητήρας.
Χωρίς λίπανση
Πολλοί άνθρωποι ξεχνούν ότι το καύσιμο ντίζελ είναι βασικά το ίδιο με το λάδι καθώς λιπαίνει τα εξαρτήματα ενός κινητήρα ντίζελ. Εάν βάλετε βενζίνη στον κινητήρα που δεν έχει λιπαντικές ικανότητες, τα μεταλλικά εξαρτήματα θα τρίβονται μεταξύ τους και θα καταστραφούν μόνιμα.
Βλάβη συστήματος καυσίμου
Η βενζίνη σίγουρα θα επηρεάσει τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, την αντλία καυσίμου και το φίλτρο καυσίμου του κινητήρα ντίζελ σας. Αυτό αποτελεί ολόκληρο το σύστημα καυσίμου του οχήματός σας. Χωρίς αυτά τα εξαρτήματα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να αντικαταστήσετε πλήρως το σύστημα καυσίμου.
Ζημιά από κρουστικό κύμα
Υπάρχουν πολλά παλινδρομικά μέρη και εξαρτήματα μέσα σε έναν κινητήρα ντίζελ, όπως τα έμβολα. Εάν υπάρχει μια ασυνήθιστη ανάφλεξη που δεν μπορεί να ελεγχθεί, τα κρουστικά κύματα από την έκρηξη θα μπορούσαν να βλάψουν ή να καταστρέψουν αυτά τα εξαρτήματα.
Βλάβη κινητήρα
Εάν το πρόβλημα αντιμετωπιστεί αρκετά σύντομα, ο κινητήρας μπορεί να διασωθεί προτού υποστεί υπερβολική ζημιά χωρίς επισκευή. Αλλά όσο περισσότερο προσπαθείτε να οδηγείτε με τη βενζίνη στον κινητήρα ντίζελ, τόσο πιο πιθανό είναι ο κινητήρας σας να καταστραφεί εντελώς. Και όπως ίσως γνωρίζετε, η αντικατάσταση ενός ολόκληρου κινητήρα είναι πολύ ακριβή.
Μαύρος καπνός
Η βαθμολογία οκτανίων είναι η αντίσταση ενός καυσίμου στην καύση υπό πίεση. Η βενζίνη έχει βαθμολογία οκτανίων μεταξύ 87 και 93 AKI. Το ντίζελ είναι πιο κοντά στο 25. Δεδομένου ότι το ντίζελ έχει πολύ χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη, η βενζίνη θα έχει πολύ πιο δύσκολο χρόνο ανάφλεξης σε έναν κινητήρα ντίζελ, πράγμα που σημαίνει πολλά άκαυστα καύσιμα.
Αυτό θα εμφανιστεί ως μεγάλες ποσότητες μαύρου καπνού που βγαίνουν από την εξάτμισή σας. Ενώ ο ίδιος ο καπνός φαίνεται και μυρίζει άσχημα, σημαίνει επίσης ότι διάφορα μέρη και αισθητήρες στο σύστημα καυσίμου σας θα φράξουν τελικά λόγω αιθάλης.
Τι να κάνετε και να μην κάνετε
Αν συνειδητοποιήσετε ότι βάζετε λάθος καύσιμο στον κινητήρα ντίζελ σας στην αντλία βενζίνης, μην πανικοβληθείτε (καλά εντάξει, ίσως λίγο). Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προστατεύσετε το όχημά σας από οποιαδήποτε πραγματική ζημιά.
Παρακάτω είναι οι 4 κινήσεις που πρέπει να ακολουθήσετε σε μια κατάσταση όπως αυτή:
ΜΗΝ προσπαθήσετε να εκκινήσετε τον κινητήρα. Αφήστε το όχημα ακριβώς εκεί που είναι.
ΜΗΝ προσπαθήσετε να βάλετε μπρος. Οποιαδήποτε προσπάθεια να γυρίσετε το κλειδί της μίζας στη θέση «On» θα προκαλέσει την ενεργοποίηση της αντλίας καυσίμου και των μπεκ ψεκασμού καυσίμου.
Εάν καταφέρατε ήδη να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο και ξεκινήσατε να οδηγείτε πριν καταλάβετε το λάθος σας, σταματήστε και καλέστε την οδική. Ζητήστε τους να πάρουν το όχημά σας στην τοπική αντιπροσωπεία ή σε οποιονδήποτε αξιόπιστο μηχανικό αυτοκινήτων.
Η δεξαμενή καυσίμου θα πρέπει να αποστραγγιστεί τελείως και να ξεπλυθεί το σύστημα καυσίμου. Όσο το όχημα δεν ήταν ενεργοποιημένο, η βενζίνη δεν θα έχει μολύνει κανένα από τα εσωτερικά εξαρτήματα.