Το ίδιο αυτοκίνητο φθηνότερα ή μεγαλύτερο στην ίδια τιμή; Πως θα εκμεταλλευθείτε τη μείωση του Ε.Τ.Τ.;
(6/4/2009)
Η μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης (ΕΤΤ) κατά 50% δίνει την ευκαιρία να αγοράσουμε το αυτοκίνητο που θέλαμε σε σημαντικά καλύτερη τιμή, συγχρόνως όμως φέρνει και στην οικονομική δυνατότητα αρκετών μοντέλα που πριν ήταν άπιαστα. Εσείς πως θα εκμεταλλευθείτε την ευκαιρία αυτή;
Με τις νέες τιμές ή και σε συνδυασμό με τις προσφορές η επιλογή αυτοκινήτου για αγορά αλλάζει. Από εκεί που ένα μοντέλο ήταν μονόδρομος, τώρα ανοίγονται ευκαιρίες να δούμε περισσότερα. Ο ευχάριστος αυτός πονοκέφαλος σημαίνει πως τώρα μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων που εμπίπτουν στον αρχικό μας προϋπολογισμό. Και το καλύτερο είναι πως από τα λεφτά που είχαμε υπολογίσει να δαπανήσουμε, κάποια θα μας μείνουν στην τσέπη.
&&&& Μέχρι και τα μικρομεσαία των 1,4 λίτρων δε θα είναι πολλά, από 300 ευρώ στα μίνι και μικρά μοντέλα μέχρι και 700 ή 800 ευρώ. Τα πιο πλούσια εξοπλισμένα αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερο όφελος, παραμένουν όμως ακριβότερα. Και έτσι όμως μπορούμε να προσθέσουμε το ESP, αρκετούς αερόσακους και ηλεκτρικές ευκολίες και να φύγουμε από την έκθεση και πάλι με λεφτά στην τσέπη.
&&&& Από την άλλη όμως μπορούμε αυτά τα λεφτά να τα επενδύσουμε και να κάνουμε άνοιγμα προς μεγαλύτερο κυβισμό ή κατηγορία. Το ΕΤΤ μέχρι τα 1.400 κ.εκ είναι 12% ενώ μέχρι τα 1.600 κ.εκ. είναι 20%, μέχρι τα 1.800 κ.εκ είναι 30% και μέχρι τα 2.000 κ.εκ είναι 40%. Από κει και πάνω είναι 50%. Με τη μείωση στο μισό γίνεται αμέσως εμφανές πως ένα αυτοκίνητο 1,8 λίτρων (ακριβής κυβισμός κάτω από 1.800 κ.εκ) επωφελείται πολύ περισσότερο από ένα 1,6. Μέχρι τα 2,0 λίτρα οι μειώσεις τιμών φτάνουν και τα 4.000 ευρώ σε μερικές περιπτώσεις.
&&&& Ανοίγεται δηλαδή ο δρόμος προς καλύτερα μοντέλα, με ισχυρότερους κινητήρες, μεγαλύτερους χώρους και καλύτερο εξοπλισμό. Αυτό σημαίνει πως με τα ίδια λεφτά που θα δίναμε πριν μερικές μέρες τώρα μπορούμε να πάρουμε κάτι σημαντικά καλύτερο, όχι απλά γρηγορότερο.
&&&& Με τις νέες τιμές που δημοσιεύονται ευνοούνται σαφώς όσοι θα ήθελαν ένα SUV, τη δημοφιλέστερη κατηγορία στα 2,0 λίτρα, με εξαίρεση ίσως το Tiguan 1,4TSI λόγω μικρότερου κυβισμού. Είναι ευκαιρία επίσης για τα μεσαία μοντέλα που λόγω της μειωμένης ζήτησης των τελευταίων ετών έχουν κρατήσει τις τιμές τους χαμηλά και τώρα μπαίνουν στα χωράφια των μικρομεσαίων. Ένα νέο Toyota Avensis 1,8 για παράδειγμα τώρα ξεκινάει με 23,300 ευρώ, περισσότερα από 2,000 ευρώ φθηνότερα.
&&&& Από κει και πέρα, όσοι κινούνταν σε κατηγορίες άνω των 2,0 λίτρων το όφελος θα είναι σημαντικότατο αφού η μείωση ξεπερνάει πολλές φορές και το 12% της αρχικής τιμής. Αν και η αγορά στην κατηγορία αυτή είναι μικρή στην Ελλάδα, είναι αρκετά τα SUV των 2,4 λίτρων, ενώ πλέον τα 2,5 ή και τα 3,0 λίτρα κατεβαίνουν τιμολογιακά σε πολύ προσιτά επίπεδα.
&&&& Εσείς τι θα κάνετε λοιπόν; Θα εκμεταλλευθείτε τη μείωση του ΕΤΤ για να αγοράσετε καλύτερο αυτοκίνητο ή για να πάρετε το αυτοκίνητο που θέλατε και πριν, φθηνότερα; Πόσο μεγάλο είναι το άλμα που θα κάνετε σε κυβισμό ή κατηγορία και ποιο αυτοκίνητο αποτελεί την ευκαιρία για εσάς;
Εγώ αυτοκίνητο πήρα πέρισυ οπότε δε σκέπτομαι την αντικατάστασή του. Το θέμα είναι να μη δελεαστεί κάποιος από τις χαμηλότερες τιμές ειδικά στα μεγάλα κυβικά (2000 +) αν δεν υπολογίσει το κόστος χρήσης και συντήρησης. Γιατί υπάρχει περίπτωση να βρεθεί με ένα αυτοκίνητο που θα του απορροφά σημαντικό μέρος των εισοδη μάτων του για καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, συντήρηση κλπ.
Η δική μου η πρόταση είναι να μην φάμε το δόλωμα που μας σερβίρουν και ανοιχτούμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, γιατί μετά την αγορά τους, θα τα επιβαρύνουν με υπερογκους φόρους και τέλη. Επίσης επειδή η μόνο για ένα τετράμηνο ισχύς του μέτρου, δεν έχει νόμηα και λογική, να μην φάμε το άλλο δόλωμα ότι θα παύσει να ισχύει στις 8 Αυγούστου. Μετά δηλαδή οι έμποροι τί θα κάνουν, θα τα κλείσουν τα μαγαζιά; Ας πιέσουμε και εμείς με όχι αθρόες αγορές τους εμπόρους, να ρίξουν τις τιμές γιατί μπορούν να το κάνουν και με αυτό τον τρόπο θα οδηγήσουμε σε ισορροπία την υπερτιμημένη αγορά του αυτοκινήτου.
Βλέπουμε το τυρί. Πόσοι όμως βλέπουμε την φάκα; Στα ακριβά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα το όφελος είναι σημαντικό και προκλητικό και σε φωνάζει. Η άποψή μου είναι, αν δεν χρειάζεστε πραγματικά αυτοκίνητο μην προχωρήσετε σε αγορά. Και όσοι προχωρήσετε αγοράστε αυτό που θα αγοράζατε χωρίς τις προσφορές και τις μειώσεις τελών. Εκμεταλλευτείτε τις μειώσεις και αγοράστε επί πλέον βοηθήματα ή εξοπλισμό, που αυξάνουν την ασφάλεια και την άνεση, όχι μεγαλύτερο κυβισμό. Οι τιμές αγοράς έχουν πέσει αρκετά. Περιμένετε όμως να πάτε για σέρβις στην αντιπροσωπεία (δεν θα πρέπει να καλύψουν τις απώλειες από τις προσφορές οι αντιπρόσωποι;). Περιμένετε να σας έρθουν τα τέλη κυκλοφορίας και η αύξηση του φόρου των καυσίμων (δεν θα πρέπει να καλύψει το κράτος την χασούρα από την μείωση του τέλους ταξινόμησης;). Περιμένετε την αύξηση στα ασφάλιστρα. Όλα αυτά θα είναι πιο οδυνηρά στα ακριβότερα και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Όλοι μας λένε πόσο κοστίζουν σήμερα τα αυτοκίνητα για να τα αγοράσουμε. Κανείς δεν λέει κουβέντα πόσο θα κοστίσει η χρήση τους. Ελάχιστα είναι τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στο κόστος χρήσης του αυτοκίνητου. Περιμένετε να γίνουν και οι ευρωεκλογές (ίσως και βουλευτικές όπως λένε πολλοί) και όλοι θα πουλάνε αυτοκίνητα μεγάλου κυρίως κυβισμού, που δεν θα μπορούν να συντηρήσουν. Αλλά ποιος θα τα αγοράσει; Προσοχή λοιπόν και μην παρασύρεστε στα βαθιά νερά. Οι μειώσεις έγιναν για να πάρουν φτηνότερα αυτοκίνητα οι έχοντες και κατέχοντες (εκεί γίνονται και οι μεγαλύτερες μειώσεις). Για τους κοινούς θνητούς οι μειώσεις είναι ελάχιστες. Και όποιος απλώσει τα πόδια του πέρα από εκεί που φτάνει το κρεβάτι του, θα του τα κόψει ο Προκρούστης.
το θέμα είναι ότι για παράδειγμα εγώ θέλω να παραγγείλω το Q5 της AUDI και μου δίνουν χρόνο παράδοσης 4-5 μήνες. Πως λοιπόν εκμεταλλεύομαι τη μείωση?
Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε τη φράση σας "Από την άλλη όμως μπορούμε αυτά τα λεφτά να τα επενδύσουμε και να κάνουμε άνοιγμα προς μεγαλύτερο κυβισμό ή κατηγορία". Για ποια επένδυση μιλάμε ρε παιδιά? μην κοροιδεύουμε τον κόσμο άλλο.... Στα δυο χρόνια το ΙΧ έχει χάσει το 30% της αξίας του!!!! Ωραία επένδυση... Δηλαδή η έκπτωση των 2000¤ στο Avensis θα μας φέρει πιο κοντά το άπιαστο όνειρο!!! Ένα καθαρα προεκλογικό μέτρο είναι για αυτό θα διαρκέσει και 4 μήνες...Μήπως νομίζουν ότι ο κλάδος του ΙΧ μετά τους 4 μήνες θα ευημερεί και δε θα χρειάζεται άλλο τη "σημαντική" μείωση του ΕΤΕ? Καλές επενδύσεις σε μεγάλου κυβισμού ΙΧ και μόλις διαρεύσει κάτι για τεκμήρια τρέξτε να τα ανταλλάξετε με 1200cc και 1400cc...
Εγώ είμαι απο τους άτυχους, κ πήρα το αμάξι ένα πριν. Αν το πέρνα τώρα θα γλύτωνα 3-3.5 χιλ. Τελος Πάτνων. Προσοχή θέλει πάντως γιατί τώρα πολλοι θα πάνε σε δίλιτρα κ πάνω, Κ από του χρόνου θα πετάξουν κανά τεκμήριο κ θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν. Πιστεύω το 1.8 με κάνα τούμπρο ή με Κομπρέσορ είναι η πιο συνετη επιλογή
Οι εκπτώσεις που επικαλείσθε στο άρθρο σχεδόν εξαφανίστηκαν με το άκουσμα και μόνο της μείωσης των τ.τ. και λόγω της δημοσιότητας που πήρε το θέμα. Ας περιμένουμε λίγο και θα τους αναγκάσουμε να τις επαναφέρουν.
Σαφώς και όλοι θα εξετάσουν την αγορά μεγαλύτερου κυβισμού οχημάτων αφού έχουμε και μεγαλύτερη μείωση. Επίσης πολλοί όπως και εγώ εξετάζουμε την άνοδο κατά μία κατηγορία, λόγω του ότι μερικές κατηγορίες με μείωση 2.000 και με προσφορές έχουν συμφέρουσες τιμές. Προσοχή όμως στο κόστος μετά την αγορά (ανταλλακτικά, συντήρηση, πιθανό τεκμήριο μελλοντικά)
ΜΟΛΙΣ ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΝΑ ΤΟΥΟΤΑ AVENSIS 1,8 CVT NAVI ΑΠΟ 31.200 28.700, ΔΗΛΑΔΗ 2.500 ΕΚΤΠΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΑΤΟΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΟΠΟΤΕ ΝΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΓΚΗΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
Μεγαλύτερο αυτοκίνητο = περισσότερα έξοδα συντήρησης, οπότε για τα 500¤ διαφορά από τα 1400cc στα 1600cc δεν συμφέρει ουσιαστικά. Από την άλλη, η εφαρμογή του μέτρου συμπιέζει εξαιρετικά τις τιμές των μεταχειρισμένων. Επομένως, κάποιος (όπως εγώ) που σκόπευε να πουλήσει το (όχι πολύ) παλιό του αυτοκίνητο για να πάρει ένα νεώτερο, βλέπει τη διαφορά των 500-600¤ από το ΕΤΤ να εξανεμίζεται από η μείωση στην τιμή που του δίνει η αντιπροσωπεία για την ανταλλαγή. Επομένως, εμένα προσωπικά καμία διαφορά δεν μου κάνει το μέτρο και θα πω -όπως και τόσοι άλλοι- πως για τα 1400ράκια "του λαού" δεν έγινε τίποτα, αλλά άν ήθελα να πάρω ρυπογόνο/βενζινοβόρο SUV, το μέτρο θα μου είχε έρθει μια χαρά...
το μετρο αυτό δείχνει για μία ακόμη ορά την αλλοπρόσαλη φορολόγηση των αυτοκινήτων. Δεν είναι δυνατό να τάσει να πωλείται φτηνότερα ένα δίλιτρο ατοκίνητο από το αντίστοιχό του πχ 1,4 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο, τη στιγμή που το 2ο έχει μικρότερη κατανάλωση και μικρότερους ρύπους. Σαφώς θα επέλεγα κάποιο μοντέλο με ισχυρότερο κινητήρα γιατί είναι ασφαλέστερο.
Ηδη έκλεισα Mercedes GLK με όφελος 18.000!!!! Ευρώ. 15% έκπτωση Mercedes (προσφορά εως το Πάσχα, οποιος προλάβει) + 7.000 έκπτωση ΕΤΤ!! Απο 66.000 στα 48.000.
Το μέτρο αυτό είναι το πιο ακατάλληλο για την οικονομική κρίση. Η υπερπροσφορά αυτοκινήτων είναι ενας απο τούς λόγους της δημιουργίας της οικονομικής κρίσης. Μπράβο σε οποιον το σκέφτηκε!!!. Είναι φοβερός οικονομολόγος!!!.
Ευχαριστουμε για την ενημερωση ακριβειας.Δεν υπαρχει σοβαρος λογος να τρελαθουμε με την εκπτωση η οποια αφορα ουσιαστικα οποιους ειχαν σκοπο να αγορασουν αυτη την περιοδο αυτοκινητο.ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ.ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ 700 ΕΥΡΩ.ΤΑ 10 ΜΕ 14 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ!!!!!!!!