Το Citroen Berlingo 1,6 VTi Multispace
(17/5/2010)
Η επιβατική έκδοση του ιδιαίτερα δημοφιλούς Citroen Berlingo, κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στους τεράστιους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και κυρίως χάρη στο νέο 1.600άρη κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και καθιστά το γαλλικό μοντέλο σαφέστατα πιο ολοκληρωμένο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πλέον με το νέο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων, το οποίο αποδίδει 120 ίππους, αποκτά μια ακόμη επιλογή η οποία ωστόσο συνδυάζει τα ήδη υπάρχοντα θετικά στοιχεία του Berlingo με ακόμη καλύτερες επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, σε συνάρτηση πάντα με το αυξημένο –λόγω διαστάσεων- βάρος του γαλλικού μοντέλου.Η επιβατική- πολυχρηστική έκδοση του Berlingo σχεδιαστικά κρίνεται πολύ ενδιαφέρουσα και αρκούντως ελκυστική. Ξεχωρίζει η μοντέρνα εμπρόσθια σχεδίαση του, η οποία θυμίζει άλλα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, ενώ συνολικά οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι καμπύλες περιμετρικά του αμαξώματος συνθέτουν ένα άκρως ολοκληρωμένο αισθητικό αποτέλεσμα.
Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από «κάθετη διαμόρφωση», η οποία είναι προσεκτικά επιμελημένη και συνδέεται αρμονικά με την γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματος.
Παράλληλα στον τομέα των διαστάσεων, το Berlingo έχει συνολικό μήκος 4.380 χλστ., πλάτος 1.810 χλστ., ύψος 1.801 χλστ. και μήκος μεταξονίου 2.728 χλστ.
&&&& Ευχάριστο και άνετο εσωτερικό
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Berlingo διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες σε αυτό, καθώς και για το ευχάριστο σχεδιαστικά ταμπλό.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι αρκετά καλής ποιότητας, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμά τους ικανοποιούν.
Οι πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού επιτρέπουν ιδιαίτερα καλή και ψηλή θέση οδήγησης, ενώ όλοι οι διακόπτες, καθώς και ο λεβιές των ταχυτήτων (στη βάση της κεντρικής κονσόλας) είναι άμεσα προσβάσιμοι.
Τέλος, στην καμπίνα του Berlingo η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς έντονη παρουσία έχουν οι θέσεις για μικροαντικείμενα στο ταμπλό, πάνω από αυτό, πάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών, ανάμεσά τους, αλλά και στις επενδύσεις των θυρών.
&&&& Με άνεση και ασφάλεια
Παρά το σχετικά ψηλό αμάξωμα και τον αυξημένο όγκο του, το Berlingo είναι ιδιαίτερα εύχρηστο στην οδήγηση, κυρίως χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης. Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η προσφερόμενη προς τους επιβάτες άνεση από την ανάρτηση, η οποία, αν και επιτρέπει κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα, απορροφά αρκετά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Βέβαια, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάποιες φορές λίγο νευρικά, μεταφέροντας και μικροκραδασμούς στην καμπίνα. Εκτός πόλης, το Berlingo των 121 ίππων είναι σε θέση να ταξιδέψει με πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα, ενώ σε κομμάτια με στροφές παρουσιάζεται ιδιαίτερα προβλέψιμο.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι αξιόλογο σε αίσθηση και απόκριση και τα φρένα κρίνονται απλά ικανοποιητικά σε απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 43 μέτρα).
&&&& Δικαιώνει τον χαρακτήρα του
Κάθε MPV που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να διαθέτει άφθονους χώρους για τους επιβάτες που φιλοξενεί. Στον ιδιαίτερα κρίσιμο αυτόν τομέα, το Berlingo τα καταφέρνει θαυμάσια, καθώς ακόμα και 5 ενήλικες θα φιλοξενηθούν στην καμπίνα του δίχως παραχωρήσεις.
Τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, διαιρούμενα και αφαιρούμενα, προκειμένου να φορτώνονται μεγάλα αντικείμενα στο πορτ-μπαγκάζ. Ο διαθέσιμος όγκος με την εταζέρα είναι 517 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 3,0 κυβικά μέτρα, με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων.
Τέλος, ένα από τα σημαντικά προσόντα του μοντέλου της Citroen, αποτελούν και οι πίσω συρόμενες πόρτες, οι οποίες επιτρέπουν ιδιαίτερα εύκολη πρόσβαση στη 2η σειρά καθισμάτων.
&&&& &&&& Απαραίτητη και ιδανική προσθήκη
Όπως ήδη προαναφέραμε, ο νέος VTi κινητήρας των 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ονομαστικών ίππων αποτελεί την «ψυχή» του Berlingo. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για το γνωστό και από άλλα μοντέλα Citroen κινητήρα, τον οποίο εξέλιξαν από κοινού ο όμιλος PSA Peugeot-Citroen και η BMW.
Oι επιδόσεις του γαλλικού μοντέλου, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.), όσο και εν κινήσει, κρίνονται πραγματικά πολύ καλές για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας.Στην πράξη το νέο μηχανικό σύνολο κινεί το Berlingo σβέλτα όταν του ζητηθεί, παράγοντας αποδεκτά επίπεδα θορύβου και καταγράφοντας λογική κατανάλωση καυσίμου (μέση τιμή, σύμφωνα με τη Citroen, 7,3 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 169 γρ./χλμ.).