Η Formula E αφήνει το ενδεχόμενο να υιοθετήσει κινητήρια σύνολα που θα «καίνε» υδρογόνο ή την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου στα μονοθέσια επόμενης γενιάς.
Με κυψέλες υδρογόνου τα επόμενα μονοθέσια της Formula E;
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται συχνά ένα πεδίο στο οποίο μπορούν να δοκιμαστούν οι νέες τεχνολογίες, πριν αυτές υιοθετηθούν από τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής. Αυτό είναι κάτι που γίνεται σε μεγάλο βαθμό στην Formula E, αφού οι εταιρείες έσπευσαν να δοκιμάσουν στην πίστα τον ηλεκτρισμό και να αποκτήσουν εμπειρία πάνω σε αυτό το νέο κινητήριο σύνολο.
Agag: «Όταν το υδρογόνο διαδοθεί, θα κοιτάξουμε προς αυτή την κατεύθυνση»
Από ό,τι φαίνεται τώρα, η Formula E εξετάζει το ενδεχόμενο να αφήσει πίσω της τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα με μπαταρία και να υιοθετήσει το υδρογόνο για τα 4ης γενιάς μονοθέσια. Ένας από τους συνιδρυτές της Formula E, o Αlejandro Agag δήλωσε σε ξένα μέσα ενημέρωσης: «To υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Formula E με τη σύμφωνη γνώμη της FIA. Υπάρχουν δύο τρόποι για να το χρησιμοποιήσουμε. Ο πρώτος είναι οι κινητήρες να αρχίσουν να «καίνε» υδρογόνο, κάτι που είναι αυτή την στιγμή μη αποδοτικό αλλά κάποιοι δουλεύουν για να βελτιώσουν την αποδοτικότητά του. Ο άλλος τρόπος, ο οποίος είναι και αυτός που θα χρησιμοποιούσαμε, είναι οι κυψέλες υδρογόνου που ουσιαστικά παράγουν ηλεκτρισμό και κινούν το ηλεκτρικό μοτέρ. Όταν αυτές οι τεχνολογίες διαδοθούν και μπορούν να γίνουν διαθέσιμες για αγώνες, θα κοιτάξουμε προς αυτή την κατευθυνση».
Η επόμενη γενιά μονοθεσίων έρχεται σε 5 χρόνια
Μια τέτοια κίνηση θα σήμαινε πως η Formula E θα εγκατέλειπε τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα με μπαταρία, δίνοντας «πάτημα» σε όσους θεωρούν πως η «πράσινη» και πιο αποδοτική λύση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το υδρογόνο. Αξίζει να σημειώσουμε πάντως τα 3ης γενιάς μονοθέσια της Formula E που θα συμμετάσχουν στο επόμενο πρωτάθλημα θα εξοπλίζονται με μπαταρίες και πως η επόμενη γενιά μονοθεσίων θα έρθει σε περίπου 5 χρόνια.
Κοιτάει προς το υδρογόνο η Formula E!
- Πρώτη επιλογή: Θα τοποθετήσουν μοτέρ που θα «καίει» υδρογόνο
- Δεύτερη: Θα βάλουν κυψέλες υδρογόνου αντί για μπαταρίες
- Agag: «Όταν το υδρογόνο διαδοθεί, θα κοιτάξουμε προς αυτή την κατεύθυνση»
Γιατί ασχολούνται με το υδρογόνο στην Formula E αφού τα κινητήρια σύνολα με μπαταρίες γίνονται ολοένα και πιο αποδοτικά; Mήπως το υδρογόνο είναι τελικά το μέλλον; Εσείς τι λέτε;