Το δημοτικό συμβουλίου του Παρισιού έδωσε το πράσινο φως για να τεθεί σε ισχύ το μέτρο που προβλέπει πως οι ιδιοκτήτες SUV θα υποχρεούνται να πληρώσουν περισσότερο για να σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους στους δημόσιους δρόμους.
Τα SUV έχουν γίνει στόχος του δημοτικού συμβουλίου του Παρισιού
Τα αυτοκίνητα Sport Utility Vehicles ή αλλιώς SUV, όπως τα γνωρίζουν οι περισσότεροι, είναι κατά κανόνα πιο μεγάλα σε μέγεθος, πιο βαριά και απαιτούν περισσότερο καύσιμο (άρα εκπέμπουν και περισσότερους ρύπους) για να καλύψουν μια απόσταση σε σχέση με τα hatchback, τα σεντάν ακόμη και από τα station-wagon. To Παρίσι, η πρωτεύουσα της Γαλλίας, θεωρεί πως τα SUV είναι πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης και για αυτό σχεδιάζει να αυξήσει το ποσό που απαιτεί από τους οδηγούς αυτού του τύπου αυτοκινήτων για να παρκάρουν μέσα στην πόλη. Ουσιαστικά, το ποσό θα διαφοροποιείται ανάλογα με το μέγεθος, το βάρος και το είδος του κινητήρα ενός οχήματος.
Η βρετανική Guardian αναφέρει πως το δημοτικό συμβούλιο έδωσε το πράσινο φως για την εφαρμογή του μέτρου αυτού μετά από πρόταση μιας παράταξης που ανέδειξε πως ο αριθμός των SUV στο Παρίσι έχει αυξηθεί κατά 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. «Θα θέλαμε η πόλη του Παρισιού να αλλάξει την τιμολόγηση στην επί πληρωμή στάθμευση», σχολίασε ο Frédéric Badina-Serpette, σύμβουλος της δημοτικής παράταξης EELV. «Ο στόχος είναι να αντισταθούμε στην αδυσώπητη αύξηση του βάρους και του μεγέθους των οχημάτων που κυκλοφορούν στις πόλεις μας, και ιδιαίτερα στο Παρίσι» πρόσθεσε ο ίδιος.
Ο νέος νόμος, σύμφωνα με τον οποίο οι ιδιοκτήτες SUV θα αρχίσουν να πληρώνουν υψηλότερα τέλη στάθμευσης, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Τα ηλεκτρικά και τα οχήματα πολύτεκνων οικογενειών αναμένεται να εξαιρεθούν από το μέτρο, όμως μέχρι αυτή την στιγμή, δεν έχει γίνει γνωστό πως θα γίνεται η χρέωση και πως ακριβώς θα κατηγοριοποιούνται τα αυτοκίνητα.
Το ίδιο θα συμβεί και σε άλλες πόλεις της Γαλλίας
Νωρίτερα το 2023, η πόλη της Λυών εισήγαγε έναν παρόμοιο νόμο, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος. Σύμφωνα με το νόμο αυτόν, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών θα πληρώνουν τέλη της τάξης των 15 ευρώ το μήνα για να σταθμεύουν δημόσια, ενώ τα οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ζυγίζουν περισσότερο από 1.725 κιλά θα οφείλουν να πληρώσουν τριπλάσιο ποσό. Η Γκρενόμπλ, μια πόλη με πληθυσμό περίπου 450.000 κατοίκων, αναμένεται επίσης να εφαρμόσει έναν παρόμοιο νόμο.