Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αντίθετοι οι βενζινοπώλες στο χαράτσι που επιβάλλεται στο diesel

2.604 Επισκέψεις στο άρθρο (18/11/2020)

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας εξέφρασε την αντίθεσή της στην επιβολή «πράσινου» τέλους στο πετρέλαιο κίνησης.


Αδικαιολόγητη χαρακτηρίζει την επιβολή «πράσινου» τέλους στο πετρέλαιο κίνησης η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας. Θυμίζουμε πως δημοσιεύματα θέλουν την κυβέρνηση να έχει αποφασίσει να βάλει χαράτσι ύψους 0,03 ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης για την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.) 

Το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή "Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Με Υπουργική Απόφαση το ποσό θα κατανέμεται ετησίως ανάλογα με τις ανάγκες.»

Πριν από μερικές βδομάδες ο ΟΟΣΑ είχε κάνει συστάσεις στην χώρα μας να φορολογήσει περισσότερο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, προτείνοντας να μειωθεί η ψαλίδα σε φόρους μεταξύ της βενζίνης και του diesel ενώ ακόμα έθετε ζήτημα να απαγορευτεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των μεγάλων πόλεων.

Η ανακοίνωση της ΟΒΕ: « Σύμφωνα με δημοσιεύματα πληροφορηθήκαμε ότι η Κυβέρνηση θα επιβάλει «Πράσινο τέλος» στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης ίσου με 0,03 ευρώ ανά λίτρο προκειμένου να καλύψει το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), το οποίο αν ισχύει αποτελεί άλλη μια επιβάρυνση, στις τόσες πολλές που έχουν επιβληθεί στα καύσιμα.

Μας προκαλεί αισθήματα τιμωρίας των καταναλωτών , των πρατηριούχων καυσίμων και των διαφόρων επαγγελματιών αυτή η ευκολία της αυθαίρετης επιβολής φόρων και τελών στα καύσιμα «δια πάσα νόσο» της οικονομίας και των οφειλών του κράτους. Είναι καιρός να συναισθανθεί η κυβέρνηση ότι ο κλάδος αυτός δεν μπορεί να αποτελεί εύκολη λύση για κάθε περίπτωση ελλειμμάτων σε διάφορους τομείς της οικονομίας.

Τα καύσιμα έχουν δεχτεί από την αρχή της οικονομικής κρίσης μια απίστευτη φορολογική επιβάρυνση στο όνομα των χρεών και της οικονομικής κρίσης. Αυτή η επιβάρυνση δεν μειώθηκε, αντίθετα διαπιστώνουμε ότι συνεχίζεται η τάση της εύκολης συλλογής κρατικών εσόδων με διάφορες επιβαρύνσεις του.

Το φαινομενικά μικρό τέλος για τον τομέα ΑΠΕ δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πολιτική επιβάρυνσης των καυσίμων. Ούτε η επίκληση του περιβάλλοντος το δικαιολογεί.

Οι καταναλωτές, οι πρατηριούχοι και ειδικά οι επαγγελματικοί κλάδοι που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης όπως π.χ. φορτηγατζήδες, τεχνικά έργα , αγρότες, μεταποίηση, κλπ δεν μπορούν ούτε τη σημερινή φορολογία καυσίμων να σηκώσουν. Η έξοδος από την πανδημία covid19 θα μας βρει όλους υπερχρεωμένους. Δεν είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις οποιουδήποτε είδους»

Toyota
PEUGEOT