ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το ιαπωνικό μικρομεσαίο έχει εντυπωσιακή σχεδίαση και εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda.

Το Mazda 3 θα φοράει τον κινητήρα SKYACTIVE-X ο οποίος είναι ένας βενζινοκινητήρας που δουλεύει σαν diesel!

Το εσωτερικό του μοντέλου αναμένεται άκρως εντυπωσιακό σε σχεδίαση και ποιοτικό. Εδώ το εσωτερικό του Kai Concept.

Αποκλειστικό: Νέο Mazda 3

48.105 Επισκέψεις στο άρθρο (17/11/2018)

Diesel Killer: Η Mazda δεν έχει δραστηριότητα στη χώρα μας. Κρίμα, γιατί πρόκειται για μια εταιρεία που και σημαντικά μοντέλα έχει, και προχωρημένες τεχνολογίες αναπτύσσει. Απόδειξη το νέο Mazda 3, το οποίο σας παρουσιάζουμε αποκλειστικά.

What is new
- Παρουσίαση το Νοέμβριο
- Σε νέα πλατφόρμα
- Με επαναστατικό κινητήρα βενζίνης
- Εισάγει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Mazda

Είναι τέσσερα χρόνια που η Mazda έχει αδρανήσει στην ελληνική αγορά, από τότε δηλαδή που η ελληνική αντιπροσωπεία της, ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης αφήνοντάς την χωρίς εκπροσώπηση. Στο διάστημα αυτών των ετών όμως το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού έχει παρααμείνει ζοφερό (σ.σ. πώς θα μπορούσε διαφορετικά όταν πρόκειται για μια μάρκα που έχει φτιάξει μοντέλα όπως τα RX-8, MX-5, 2, 3, MPS κτλ.), ενώ στον ορίζοντα έχουν φανεί κάποιες ενδείξεις επαναεκπροσώπησής της στη χώρα μας.

Βέβαια, σε όλα αυτά τα χρόνια κατά τα οποία η Mazda δεν «ακούγεται» στην ελληνική αγορά, επί ευρωπαϊκού εδάφους σημειώνει πρόοδο, παρουσιάζει νέα μοντέλα και εξελίσσει σημαντικές τεχνολογίες κινητήρων, όπως ο κινητήρας SKYACTIVE-X ο οποίος είναι ένας βενζινοκινητήρας που δουλεύει σαν diesel! Αυτόν τον κινητήρα θα τον φορέσει η επόμενη γενιά του Mazda 3, την οποία σας αποκαλύπτουμε αποκλειστικά εδώ. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το νέο Mazda 3
Η επίσημη παρουσίαση του τέταρτη γενιάς Mazda 3 θα γίνει σε λίγους μήνες και συγκεκριμένα στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Αντζελες στη Καλιφόρνια στις 30 Νοεμβρίου. Όπως φαίνεται από τις ψηφιακά επεξεργασμένες κατασκοπευτικές εικόνες που εξασφαλίσαμε το ιαπωνικό μικρομεσαίο είναι άκρως εντυπωσιακό σε σχεδίαση, ακολουθεί τις γραμμές του Kai Concept που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2017 και που έκανε τους πάντες να παραμιλούν με την επιθετική του σχεδίαση. 

Πραγματικά, το μοντέλο ξεχωρίζει με την τεράστια κυψελωτή μάσκα στο εμπρός μέρος, τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα και τις αρμονικές, απαλές επιφάνειες. Από το πλάι μοιάζει σαν να απουσιάζει η μεσαία κολόνα, κάτι που δίνει αίσθηση κουπέ, ενώ και πιο πίσω η οροφή πέφτει ομαλά προς τα πίσω τονίζοντας το παραπάνω οπτικό τρικ. Βέβαια, μικρή ένσταση έχουμε ως προς το μέγεθος της πίσω κολόνας, η οποία είναι αρκετά φαρδιά και περιορίζει την ορατότητα και την ευρυχωρία.

Περνώντας στο εσωτερικό, κάποια εικόνα δεν έχει διαρρεύσει, πληροφορίες των κατασκόπων μας όμως λένε πως θα αντλεί στοιχεία από το πρωτότυπο ενώ έχει δοθεί εξαιρετική προσοχή στην επιλογή των υλικών και τη συναρμογή. Φυσικά -όπως προστάζει η εποχή- θα υπάρχουν όλες οι επιλογές συνδεσιμότητας που αναζητάει η νέα γενιά. 

Ωστόσο, η ουσία στο νέο μοντέλο βρίσκεται στο νέο κινητήρα που ακούει στο όνομα SKYACTIVE-X. Η επαναστατική τεχνολογία του είναι ότι αν και βενζινοκινητήρας, φέρει χαρακτηριστικά οικονομίας ενός diesel, εξ ου και ο τίτλος του θέματός μας. Ας δούμε πως ακριβώς λειτουργεί…

Πως δουλεύει ο SKYACTIVE-X;
Diesel Killer! Πάντα οι μηχανικοί, ονειρεύονταν να συνδυάσουν τις επιδόσεις και το χαρακτήρα ενός κινητήρα βενζίνης με την απόδοση και την οικονομία ενός κινητήρα πετρελαίου. Η Mazda λέει ότι το κατάφερε.

Ο ιαπωνικός κινητήρας καταρχήν, είναι κινητήρας βενζίνης ο οποίος αν και διαθέτει μπουζί, αυτό χρησιμοποιείται κυρίως για τον έλεγχο της καύσης μέσω συμπίεσης. Ας το εξετάσουμε λιγάκι αυτό. Το πρόβλημα με τους κινητήρες εν γένει του είδους, είναι ότι η καύση μέσω συμπίεσης μπορεί να συμβεί σε ένα μικρό εύρος στροφών και φορτίων αλλά και η μετάβαση μεταξύ καύσης λόγω συμπίεσης και καύσης λόγω μπουζί είναι πολύ πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί. Η Mazda λοιπόν ελέγχει την καύση μέσω μπουζί και ονομάζει αυτήν την τεχνοτροπία SPCCI (Spark Controlled Compressed Ignition). 

Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: Καθώς το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ υπάρχει ένα φτωχό μείγμα μέσα στον κύλινδρο. Δίπλα από το μπουζί υπάρχει ένα υψηλής πίεσης μπεκ που ψεκάζει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή του ψεκασμού το μπουζί δίνει σπινθήρα και δημιουργείται ένα μέτωπο φλόγας που κινείται προς τα κάτω. Φανταστείτε ότι είναι σαν να υπάρχουν δύο έμβολα τα οποία πιέζουν το μείγμα από κάτω και από πάνω. Αυτό αυξάνει πολύ την συμπίεση και τελικά ξεκινάει η καύση και στο υπόλοιπο φτωχό μείγμα. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η καύση λόγω συμπίεσης σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Επιμέρους τεχνικά
Επειδή ο κινητήρας σε ότι αφορά το μείγμα είναι κοντά στην λειτουργία του diesel, για να επιτευχθεί το φτωχό μείγμα, απαιτείται περίσσεια αέρα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός συμπιεστή στροφάλου τύπου roots ο οποίος απεμπλέκεται στις χαμηλές στροφές και φορτία για να μην γίνει το μείγμα ιδιαίτερα φτωχό. Σε αντίθεση δηλαδή με όλους τους υπόλοιπους κινητήρες, όπου η υπερπλήρωση χρησιμοποιείται για να αυξηθεί η ισχύς και η ροπή, εδώ η υπερπλήρωση χρησιμοποιείται προκειμένου να υπηρετήσει την διαδικασία καύσης. Επίσης ένα ακόμα χαρακτηριστικό άξιο αναφοράς, είναι ότι η πεταλούδα είναι πολύ συχνά μονίμως ανοιχτή, κάτι που μειώνει τις απώλειες άντλησης, ενώ επιπρόσθετα ο κινητήρας ουσιαστικά δουλεύει σε τέσσερις κύκλους: Κύκλο βενζίνης, diesel, Atkinson όταν ο συμπιεστής Roots είναι ανενεργός και Miller όταν αυτός είναι ενεργός. Οι δύο τελευταίοι κύκλοι επιτυγχάνονται μέσω του αργού κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής όπως και σε άλλους κινητήρες του είδους. 

Τέλος, σύμφωνα με την Mazda, ο SKYACTIV-X επιτυγχάνει βαθμό απόδοσης περίπου 37% νούμερο αρκετά υψηλό για κινητήρα βενζίνης και υπόσχεται εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου, μειωμένους ρύπους αλλά και πολύ καλά νούμερα ισχύος και ροπής.

Autotriti.gr
VW