Νέος σερίφης στην πόλη: Το άρτι αφιχθέν Audi Q8 συναντάει τη Mercedes GLE Coupe. Η εμφάνιση και των δύο είναι σαγηνευτική και επιβλητική. Θα κάνει άρα το τεχνολογικό κομμάτι την διαφορά;
Αν ήταν άνθρωπος και η μάσκα το πρόσωπό του, τότε ακόμη και εμείς θα «ψαρώναμε» από το βλοσυρό και επιβλητικό του ύφος. Το νέο Q8 που βρίσκεται στην κορυφή των SUV της Audi συναντά την GLE Coupe της Mercedes, η οποία κυκλοφορεί εδώ και τρία χρόνια στην αγορά και ουσιαστικά βασίζεται στη γνώριμή μας M-Class από το 2011.
Αυτή η διαφορά στα χρόνια γίνεται αισθητή όταν κοιτάς τους δύο κολοσσούς. Στο μοντέλο από το Ίνγκολσταντ φαίνεται πως κατά τη σχεδίαση έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για να τονιστεί το τεχνολογικό προφίλ. Οι σχεδιαστές της Audi έχουν διατηρήσει τις γνώριμες γραμμές της μάρκας, έχουν υιοθετήσει αρκετές έντονες ακμές, και συνολικά έχουν καταφέρει να κρύψουν πολύ καλά τις μεγαλοπρεπείς διαστάσεις του μοντέλου στο μάτι του εξωτερικού παρατηρητή.
Η GLE Coupe από την άλλη δείχνει πιο ογκώδης. Το καπό της είναι περισσότερο φουσκωμένο, τα μαύρα πλαστικά στους θόλους τονίζουν την macho εικόνα, το ίδιο κάνουν και τα μεγάλα ανοίγματα στην μάσκα, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται η κουπέ σχεδίαση του πίσω μέρους. Και μια μικρή ακόμη λεπτομέρεια; Προσέξτε το φάρδος των πίσω ελαστικών… Είναι διάστασης 315/40 σε ζάντα 21 ιντσών και στέκονται επιβλητικά στον πίσω άξονα. Όχι;
Όλα αυτά που μας αποτυπώνονται στην πρώτη ματιά, αποδεικνύονται στη συνέχεια στο φύλλο των μετρήσεών μας: 2,4 τόνους ζυγίζει η GLE Coupe, ενώ το Q8 των αντιστοίχων διαστάσεων ζυγίζει 85 κιλά λιγότερο. Βέβαια, και τα δύο μοντέλα δεν θα τα πεις και πούπουλα, συμφωνείτε;
Ανοίγουμε την πόρτα και μπαίνουμε στο εσωτερικό. Η είσοδος στην καμπίνα του Q8 είναι πιο εύκολη και οι μεγαλόσωμοι επιβάτες δεν θα χρειαστεί να σκύψουν το κεφάλι, όπως συμβαίνει με την GLE Coupe, τόσο στις μπροστινές θέσεις, όσο περισσότερο στις πίσω. Λογικό βέβαια, αφού η σχεδίαση του πίσω μέρους και η κλίση της γραμμής της οροφής είναι πιο έντονη και «φωνάζει κουπέ» για το μοντέλο από τη Στουτγάρδη. Χωροταξικά, τώρα, και στα δύο μοντέλα θα καθίσεις άνετα, περισσότερο αρχοντικά όμως στο Q8, γιατί ο αέρας για το κεφάλι των πίσω στην GLE Coupe είναι πιο περιορισμένος. Από πλευράς εργονομίας αντίθετα, θα προτιμήσουμε την GLE, παρότι το «wow effect» που προκαλεί η εικόνα του ταμπλό είναι μικρότερο. Ωραίο και ψαρωτικό το Q8 με τις οθόνες του, μήπως όμως είναι και λίγο υπερβολικό;
Αφού βρούμε τη σωστή θέση οδήγησης και στα δύο μοντέλα (σ.σ. θα θέλαμε λίγη καλύτερη περιφερειακή ορατότητα από την GLE Coupe), βάζουμε μπροστά τους κινητήρες. Κάτω από το καπό του Audi Q8 βρίσκεται ένας 3λιτρος V6 286 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία 48Volt, ενώ κάτω από αυτό της GLE Coupe o ΟΜ-642 της Mercedes, επίσης V6 3,0 λίτρων, με 258 ίππους.
Αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας τους, είναι θαυμαστή η περίπτωση του κινητήρα του Audi. Ίσα που ακούγεται στο ρελαντί, ενώ και οι κραδασμοί που περνούν στην καμπίνα -χάρη στην ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση- είναι μηδενικοί. Βέβαια, και ο V6 της GLE δεν είναι… κακός. Το εναντίον! Παρότι υπάρχει ένα ανεπαίσθητο τρέμουλο, σε κερδίζει με τον ήχο του, ενώ και στο ρελαντί το κροτάλισμα είναι ευήκοο.
Πατώντας τώρα το γκάζι, στην περίπτωση του Q8 υπάρχει μια υστέρηση, το τούρμπο λαχανιάζει για να φτάσει τη μέγιστη πίεση και αυτό φαίνεται στις μεσαίες επιταχύνσεις. Η μέγιστη ροπή έρχεται στις 2.250 σ.α.λ., αντί των 1.600 σ.α.λ. της GLE, ενώ και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο δεν καλύπτει εντελώς αυτό το κενό, όντας επίσης λίγο νευρικό στα κατεβάσματα. Έτσι, στη μάχη των κιβωτίων και της απόκρισης θα δώσουμε το προβάδισμα στο 9G-Tronic της Mercedes ως πιο «άγρυπνο» και ελαστικό.
Αλλάζουμε σελίδα και περνάμε στις επιδόσεις. Με 28 άλογα περισσότερα και χαμηλότερο βάρος είναι αναμενόμενο το Audi Q8 να προσπερνάει την GLE-Coupe στο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και να είναι γρηγορότερο σε ρεπρίζ και τελική ταχύτητα. Ο κινητήρας του είναι πιο προηγμένος τεχνολογικά, ενσωματώνοντας, όπως είπαμε παραπάνω, ήπια υβριδική τεχνολογία και σύστημα στα 48 Volt. Τι σημαίνει αυτό; Σε ταχύτητες από 55 έως 160 χλμ./ώρα ο κινητήρας σβήνει εντελώς όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι και το αυτοκίνητο απλώς ρολάρει, ενώ και κατά το φρενάρισμα ανακτώνται μέχρι και 12 kW ισχύος.
Το εν λόγω σύστημα συμβάλλει βέβαια και στη μείωση της κατανάλωσης. 7,9 λτ./100 χλμ. ήταν η μέση κατανάλωση δοκιμής για το Audi Q8, 9,3 λτ./100 χλμ./ώρα στη Mercedes GLE Coupe. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις εκπομπές ρύπων CO2, ενώ στα θετικά για τον V6 με ηλεκτροκινητήρα του Q8 50 TDI Quattro είναι ότι πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6-Temp.
Ας περάσουμε, όμως, στο ζουμί και στην οδική συμπεριφορά των δύο πολυτελών αυτών SUV μοντέλων. Πόσο σπορ είναι; Πόσο άνετα; Μπορείς να τα χειριστείς μέσα στην πόλη λόγω των τεραστίων διαστάσεών τους; Πώς τα καταφέρνουν όταν ανεβάσεις οδηγικούς ρυθμούς;
Το Audi Q8 ως πιο φρέσκο κατασκευαστικά είναι λογικό να έχει το προβάδισμα (σ.σ. σημειώστε άλλωστε πως σύντομα η Mercedes έχει ήδη αποκαλύψει τη νέα GLE την οποία βρίσκετε στη σελίδα 31 του τεύχους). Οι μετρήσεις θορύβου στην καμπίνα του είναι καλύτερες σε όλες τις ταχύτητες, ενώ καλύτερη είναι και η λειτουργία της ανάρτησης. Συγκεκριμένα, έχει πιο μακριές διαδρομές, αντιδρά καλύτερα στις διαμήκεις και εγκάρσιες ανωμαλίες (σ.σ. παρότι το μοντέλο της δοκιμής φόραγε 22άρες ζάντες), ενώ τα καταφέρνει και στις εναλλαγές της κατεύθυνσης. Φυσικά το συνολικό βάρος του μοντέλου δεν κρύβεται εντελώς, ενώ στην όλη θετική εικόνα συμβάλει και η τετραδιεύθυνση η οποία σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγάς ένα αυτοκίνητο μικρότερο σε διαστάσεις, είτε βρίσκεσαι μέσα στην πόλη, είτε στο επαρχιακό δίκτυο. Τέλος, εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση των φρένων, αφού για το 100-0 χλμ./ώρα με ζεστά φρένα χρειάστηκαν μόλις 32,9 μέτρα.
Η άποψή μας
Το πιο καινούριο Audi Q8 είναι λογικό να κερδίζει στη συγκεκριμένη μάχη. Ωστόσο η Mercedes GLE Coupe κατάφερε να δείξει κάποιες από τις αδυναμίες του, ενώ σημειώστε πως την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές η Mercedes έχει αποκαλύψει τη νέα γενιά της GLE που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2019 και η οποία είναι ριζικά βελτιωμένη σε όλους τους τομείς. Και τότε η μάχη θα είναι ακόμα πιο αμφίρροπη και σκληρή. Ίσως τότε, να… ξαναλλάξει ο ρόλος του «σερίφη στην πόλη»…