Στο άκουσμα και μόνο των δύο βαρύηχων ονομάτων, τα αφτιά τσιτώνουν και το ενδιαφέρον κορυφώνεται. Μια νέα BMW M3, το αυτοκίνητο-μύθος, απέναντι στην ηρωική Alfa, την γερμανο-φάγο Giulia Quadrifoglio. Ισχύουν ακόμη αυτά, ή μήπως τα ηλεκτρικά έχουν κάνει αυτά τα αυτοκίνητα να φαίνονται «δεινόσαυροι»;
Φυσικά για τους οδηγούς που αγαπούν το αυτοκίνητο, δύο πισωκίνητες μπερλίνες με εξακύλινδρα τούρμπο μοτέρ και πάνω από 1000 άλογα μεταξύ τους, δεν μπορεί ποτέ να πάψουν να συγκινούν. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τις απόλυτες μηχανές οδήγησης, έστω και αν η BMW θέλει τον τίτλο αυτό μόνο για τα δικά της μοντέλα.
Όμως το ενδιαφέρον πρόσφατα έχει επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά. Και όχι άδικα. Είναι, εξάλλου, η τελευταία τεχνολογία, και η τεχνολογία που θα «φορεθεί» πολύ στο μέλλον. Έτσι από εκεί που η «κόντρα» ήταν στις πίστες, στις στροφές, και στην πλαγιολίσθηση, σήμερα έχει μεταφερθεί στις μπαταρίες, την αυτονομία, και τις αναβαθμίσεις του λογισμικού.
Όσο και να συγκινεί μία σύγκριση των δύο «τεράτων» της αυτοκίνησης, έχουν αρχίσει να φαντάζουν σαν απομεινάρια μιας εποχής που η κατανάλωση βενζίνης δεν ήταν πρόβλημα, η ρύπανση επίσης, και φυσικά η ηλεκτροκίνηση, άγνωστη λέξη.
Σήμερα η αυτοκίνηση αλλάζει μέρα με τη μέρα, και κάνει αυτές τις αψιμαχίες να φαίνονται ξεπερασμένες. Εξάλλου ποιός ενδιαφέρεται για επιδόσεις στην εποχή των ηλεκτροκίνητων; Ή μήπως, ενδιαφερόμαστε;
Όμως βλέπεις, ακόμη και στις επιδόσεις, τα ηλεκτρικά έχουν το πάνω χέρι. Η Tesla με μία μεγάλη μπαταρία και μόνο, έκανε το Model S ότι πιο γρήγορο υπάρχει τον πλανήτη στην έκδοση «Plaid», με 0-100 μόλις 2.0 δευτερόλεπτα.
Και έτσι ακόμη και στις επιδόσεις, οι δύο αυτοί θρύλοι δείχνουν να μην μπορούν ούτε να σταθούν δίπλα στα ηλεκτρικά. Οπότε τι μένει; Μήπως αυτοκίνητα όπως η M3 και η Quadrifoglio είναι πλέον «δεινόσαυροι», είδη υπό εξαφάνιση, και τελικά με αποκλειστικά «ιστορικό» ενδιαφέρον;
Ή μήπως όχι; Μήπως υπάρχει κάτι άλλο σε αυτά τα αυτοκίνητα που κανένα ηλεκτρικό, όσο προηγμένο, έξυπνο ή ακόμη και γρήγορο, δεν θα έχει; Μήπως έχουν κάτι που κανένα ηλεκτρικό, ποτέ στο μέλλον δεν θα μπορέσει να αποκτήσει;
Δε θα πω όχι όποιο και να μου δώσετε. προτιμώ όμως την άλφα γιατί δε μ'αρέσει ο κλασσικός ελληνικός κανόνας της bmw ή mercedes. επίσης η alfa είναι κατ' εμέ ομορφότερη.