ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μητσοτάκης: Τέλος η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης/diesel το 2030

Μητσοτάκης: Τέλος η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης/diesel το 2030

32.222 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2021)

Ο πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης δήλωσε πως από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ότι από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

«Βόμβα» έριξε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, καθώς, μετά το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» με στόχο την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, η κυβέρνηση προχωρά ένα βήμα παραπέρα ανακοινώνοντας την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2030. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τέλος η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης/diesel το 2030 

Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε οτι η χώρα θα αναλάβει «ορισμένες πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις» κάνοντας λόγο πως «από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης» ενώ υπογράμμισε επίσης πως «από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων». Ο Κ.Μητσοτάκης παραδέχτηκε πως οι στόχοι αυτοί είναι φιλόδοξοι, ωστόσο τόνισε οι αποφάσεις αυτές είναι αναγκαίες και πως πως μπορούν να πραγματοποιηθούν. 

Τι γίνεται με τα υβριδικά; 

Σύμφωνα με την εξαγγελία του κ.Μητσοτάκη, εφόσον θα απαγορευεται η πώληση νέων Ι.Χ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα απαγορευτεί και η πώληση των υβριδικών μοντέλων κάθε τύπου (ήπια-υβριδικά, υβριδικά και Plug-in), αφού και στις τρεις περιπτώσεις, το αυτοκίνητο χρειάζεται θερμικό μοτέρ για την κίνησή του. Μέχρι αυτή την στιγμή, δεν έχουν δοθεί περαιτέρω διευκρινίσεις. Η απαγόρευση πώλησης των υβριδικών αυτοκινήτων πάντως δεν θεωρείται πιθανή.

Ηλεκτρικά τα ταξί από το 2025

Όσον αφορά τα ταξί, η εξαγγελία αναφέρει πως πρέπει να είναι «ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων». Αυτή την στιγμή, μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, είτε πρόκειται για ηλεκτρικά με μπαταρία είτε με κυψέλες υδρογόνου. 

Ολόκληρη η ομιλία Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο

«Έρχομαι τώρα στην ατζέντα της σημερινής τακτικής μας συνεδρίασης, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «πράσινη», καθώς στο επίκεντρό της βρίσκονται τέσσερις τολμηρές μεταρρυθμίσεις που αφορούν το περιβάλλον, τον ενεργειακό προσανατολισμό της χώρας προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Πρώτα και πάνω απ' όλα ο κλιματικός νόμος, τον οποίον για πρώτη φορά αποκτά η χώρα. Το νέο πλαίσιο παραγωγής και αποθήκευσης ρεύματος από καθαρές πηγές, με έμφαση στα θαλάσσια αιολικά πάρκα. Τρίτον, ο μετασχηματισμός της διαχειριστικής αρχής υδρογονανθράκων. Και βεβαίως το εθνικό σχέδιο κυκλικής οικονομίας για την τετραετία 2021-2025.

Μιλάμε, συνεπώς, για ένα πολυεπίπεδο, ένα συνεκτικό πρόγραμμα που οδηγεί με στόχους και με χρονοδιαγράμματα την Ελλάδα στη νέα εποχή. Σε μια ανάπτυξη η οποία από τη μια θα προσφέρει καθαρή και φθηνή ενέργεια αλλά ταυτόχρονα θα προσφέρει και πολλές, καλές νέες θέσεις εργασίας και καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες.

Είναι μία αναγκαία επιλογή εν μέσω της κλιματικής κρίσης, αλλά είναι μια επιλογή συνώνυμη και με την πρόοδο του τόπου και την ευημερία της κοινωνίας.

Το νέο πλαίσιο υπηρετεί, προφανώς, τις δεσμεύσεις της χώρας μας τις οποίες είχα την ευκαιρία να επαναλάβω και τη Δευτέρα, στη σύνοδο του ΟΗΕ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
Fiat