ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έγινε καραμπόλα; Ποιος πληρώνει τις ζημιές;

5.687 Επισκέψεις στο άρθρο (10/10/2024)
Έγινε καραμπόλα; Ποιος πληρώνει τις ζημιές;
2 Φωτογραφίες »

- Σε ένα τρακάρισμα υπάρχει ο κανόνας ότι ο πίσω «πληρώνει» τον μπροστινό
- Αν γίνει καραμπόλα εν κινήσει ο «μεσαίος» πληρώνει από την τσέπη του τις ζημιές στο εμπρός μέρος του αμαξιού του
- Αν εμπλέκονται σταματημένα αυτοκίνητα τότε αυτός που προκάλεσε το τρακάρισμα τους πληρώνει όλους
- Για να γίνουν τα παραπάνω χρειάζεται συμφωνία μεταξύ των οδηγών, αλλιώς... δικαστήρια

Ποιανού η ασφάλεια πληρώνει και για ποιο κομμάτι της ζημιάς;

Σε ένα τρακάρισμα όπου υπάρχει σύγκρουση του εμπρός μέρους ενός αυτοκινήτου με το πίσω μέρος ενός άλλου αυτοκινήτου, ο γενικός κανόνας λέει πως ο πίσω «πληρώνει» τον μπροστινό. Όμως τι ισχύει στην περίπτωση που τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα είναι παραπάνω από 2; Δηλαδή στη λεγόμενη «καραμπόλα»;

Σε περίπτωση καραμπόλας και πάλι ισχύει ο γενικός κανόνας που αναφέραμε παραπάνω, όπως υπάρχουν δύο διαφορετικά σενάρια και ανάλογα του ποιο από τα δύο ισχύει, ορίζονται και οι αποζημιώσεις στους εμπλεκόμενους οδηγούς.

Καραμπόλα εν κινήσει

Το πρώτο σενάριο έχει να κάνει με την καραμπόλα μεταξύ αυτοκινήτων που γίνονται εν κινήσει. Αν δηλαδή ένα αυτοκίνητο πέσει στο μπροστινό του και ένα τρίτο πέσει πάνω στο δεύτερο, τότε ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου αποζημιώνεται από την ασφάλεια του δεύτερου, ενώ ο οδηγός του δεύτερου αποζημιώνεται από την ασφάλεια του τρίτου οχήματος, μόνο όμως για τις ζημιές που του προκάλεσε αυτός (δηλαδή στο πίσω μέρος του). Ο οδηγός του δεύτερου οχήματος θα πρέπει να επισκευάζει τις ζημιές στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου του από την τσέπη του και αντίστοιχα ο οδηγός του τρίτου αυτοκινήτου θα πληρώσει τις ζημιές στο όχημά του, επίσης από την τσέπη του.
 

Αλλάζουν όλα όταν εμπλέκονται σταματημένα οχήματα

Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν αν τα μπροστά εμπλεκόμενα οχήματα έχουν προλάβει να σταματήσουν. Πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση που δύο ή περισσότερα οχήματα βρίσκονται σταματημένα σε ένα φανάρι και ένα τρίτο πέσει στο δεύτερο όχημα, με τη σύγκρουση να έχει ως αποτέλεσμα το δεύτερο όχημα να τσουλήσει, χτυπώντας το πρώτο, τότε υπαίτιος για το περιστατικό είναι ο οδηγός του τρίτου οχήματος, με την ασφάλειά του να καλύπτει όλες τις ζημιές στα άλλα οχήματα. Το ίδιο ισχύει αν τα προπορευόμενα οχήματα έχουν καταφέρει να σταματήσουν έγκαιρα (πχ. στον αυτοκινητόδρομο σε ένα απότομο φρενάρισμα) και το τελευταίο χτυπήσει το μπροστινό με αποτέλεσμα να γίνει ντόμινο μεταξύ των μπροστά οχημάτων.

Για να ισχύσουν τα παραπάνω βέβαια, θα πρέπει οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να συμφωνήσουν για το πώς έγιναν τα πράγματα, διαφορετικά θα λύσουν τις διαφορές τους στα δικαστήρια. Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικός λόγος που σε ένα τέτοιο ατύχημα θα πρέπει να κληθεί άμεσα εμπειρογνώμονας των ασφαλιστικών.

Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό είναι να μην υπάρξουν σοβαροί τραυματισμοί, καθώς η ανθρώπινη ζωή είναι η σημαντικότερη.

ford
ETHNIKH ASFALISTIKH FYSIKES KAT.