Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικά SUV: Έτοιμα για off-road ή μόνο για φιγούρα;

3.444 Επισκέψεις στο άρθρο (7/1/2021)

Τι είναι μεγάλο, ογκώδες, ψηλό και χάτσμπακ; Αν η απάντηση είναι SUV, τότε οι μάρκες που λανσάρουν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα ως SUV έχουν δίκιο. Αν όμως τα SUV είναι κάτι παραπάνω, τότε τι είναι όλα αυτά τα καινούργια μοντέλα;

Δείτε ΕΔΩ το θέμα και σε μορφή περιοδικού!

Αλήθεια τώρα, είδε κανείς το νέο ID.4 ή το Skoda Enyaq και είπε «α, να ένα SUV»; Φυσικά τόσο οι Τσέχοι που προηγήθηκαν με το Enyaq, όσο και οι Γερμανοί που ακολουθούν με το ID.4, θέλουν να τα λένε SUV. Τα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV που λέμε και στα ελληνικά) είναι ό,τι πιο «καυτό» υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή, και όλοι θέλουν ένα.

Δεν είναι περίεργο λοιπόν που αυτά τα μοντέλα, τα πρώτα ηλεκτρικά για τους κατασκευαστές τους, βαφτίζονται SUV. Είναι μεγάλα, ψηλά, ογκώδη, άρα είναι SUV. Και είναι φυσικό. Τα ηλεκτρικά μοντέλα χρειάζονται χώρο για τις μπαταρίες τους, που μπαίνουν στο πάτωμα για να κρατήσουν το κέντρο βάρους χαμηλα, και έτσι το αυτοκίνητο γίνεται υποχρεωτικά ψηλό.

Και αν ξεκινάς με ένα ψηλό αμάξι, το λογικό είναι να το κάνεις SUV. Όμως ένα SUV δεν αρκεί να είναι ψηλό και ογκώδες, ή απλά «τετράγωνο» και μεγάλο. Θέλει να είναι και λιγο πιο... «τζιπ», για να χρησιμοποιήσουμε και τον όρο της πιάτσας.

Θέλει δηλαδή και μια σχετικά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης. Θέλει πιο μακρύ καπό εμπρός, θέλει τους θόλους λιγότερο γεμάτους ακόμη και με 20άρες ζάντες. Θέλει την καμπίνα τραβηγμένη πιο πίσω και μικρούς πρόβολους.

Τώρα ρίξε μια μια ματιά ξανά στα Enyaq και ID.4, σαν υπερφυσικά χάτσμπακ, με κοντό καπό (σ.σ. λογικό αφού δεν έχουν και πολλά από κάτω), την καμπίνα εμπρός, γεμάτους θόλους, χαμηλά παρά το ύψος τους. Αν χρησιμοποιούσαμε έναν όρο να περιγράψουμε αυτό το σχήμα 10-15 χρόνια πριν, θα τα λέγαμε... MPV ή αλλιώς πολυμορφικά.

Είναι λοιπόν αυτά τα μοντέλα SUV στην ουσία ή έχει επηρεαστεί ο όρος τόσο πολύ που πλέον περνάνε και αυτά για SUV; Μήπως είναι η ώρα για την ίδρυση μίας διαφορετικής κατηγορίας που θα αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα που φέρνουν σε SUV, αλλά δεν είναι και off-road θηρία; Τι λέτε;

fiat
FALKEN ZIEX ZE 320 TEST