Μετά από πολλές φωτιές σε ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά εμφανίζεται ένα νέο σύστημα πυρόσβεσης ειδικά για τέτοιες περιπτώσεις. Κατάσβεση σε δύο μέτωπα: Πυροσβεστήρας μπαίνει κάτω από το αμάξι και ρίχνει νερό απευθείας στην μπαταρία, όσο οι πυροσβέστες ρίχνουν νερό με τον παραδοσιακό τρόπο.
Οι αποκαλύψεις σχετικά με τα περιστατικά φωτιάς σε ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη προκάλεσαν ανησυχία σε δεκάδες χιλιάδες κατόχους, ιδιαίτερα μετά την αποκάλυψη που έκανε λίγο καιρό πριν ο επικεφαλής της Πυροσβεστικής στο Ώστιν του Τέξας στον «Independent». Σύμφωνα με δηλώσεις του, τα αυτοκίνητα με μεγάλες μπαταρίες (ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά) χρειάζονται έως και 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν σε σχέση με τα «απλά» με θερμικούς κινητήρες. Συγκεκριμένα, για κατάσβεση σε αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης ή diesel χρειάζονται 2 με 4 τόνοι νερού, ενώ για τα ηλεκτρικά και Plug-in το νούμερο εκτοξεύεται στους 110 έως και 150 τόνους. Συμπληρώστε ότι η πλήρης κατάσβεση μπορεί να πάρει έως και 24 ώρες, καθώς υπάρχει κίνδυνος αναζοπύρωσης μέσα σε αυτό το διάστημα.
Μπαίνει κάτω από το φλεγόμενο αυτοκίνητο & σβήνει τη φωτιά
Αυτός είναι και ο λόγος που οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε όλο τον κόσμο βουτάνε το αυτοκίνητο σε δεξαμενή νερού για να σβήσει, ακόμα και αφότου έχει σβήσει φαινομενικά η φωτιά, ώστε να αποφύγουν τις αναζοπυρώσεις. Ωστόσο, ένα νέο σύστημα κατάσβεσης πυρκαγιών, ειδικά για περιπτώσεις ηλεκτρικών ή Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, παρουσιάστηκε από την Rosenbaeur, σκοπεύοντας να φέρει την επανάσταση για τέτοιες δύσκολες περιπτώσεις φωτιάς.
Η νέα πατέντα του μεγάλου, παγκόσμιου προμηθευτή πυροσβεστικού εξοπλισμού χωρίζεται σε δύο μέρη: μία μονάδα εκτόξευσης νερού και τη μονάδα ελέγχου, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με εύκαμπτους, πυράντοχους σωλήνες. Το πρώτο εξάρτημα, που θυμίζει στην όψη κάπως σαν μεγάλος γρύλος, μπαίνει κάτω από το φλεγόμενο όχημα και εκτοξεύει νερό με πίεση στο πάτωμα του, εκεί όπου σε όλα τα ηλεκτρικά βρίσκεται η μπαταρία. Το δεύτερο τμήμα του συστήματος είναι ο πίνακας ελέγχου, μέσω του οποίου ο πυροσβέστης-χειριστής μπορεί από απόσταση 8 μέτρων να ρυθμίσει την πίεση, την ροή και άλλες λειτουργίες για την βέλτιστη κατάσβεση. Με αυτό τον τρόπο πέφτει νερό απευθείας πάνω στις κυψέλες των μπαταριών και τις ψύχει ούτως ώστε να γίνεται πιο εύκολη η δουλειά των πυροσβεστών που ρίχνουν νερό με τις μάνικες περιμετρικά και κατ΄ επέκταση χρειάζεται τελικά λιγότερο νερό για την πλήρη κατάσβεση.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Σε BMW, Volvo & Tesla τα περισσότερα παραδείγματα φωτιάς
Αρκετά περιστατικά φωτιάς σε αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα που διαθέτουν μεγάλες μπαταρίες, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά. Τελευταία «κρούσματα» στην Ευρώπη τα δύο Plug-in υβριδικά Volvo V60, ενώ στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, κάηκε στις αρχές Αυγούστου ένα Tesla Model X και λίγο νωρίτερα εκδηλώθηκε φωτιά σε ένα Model S Plaid 1.100 ίππων, τρεις μέρες μετά την παραλαβή από την αντιπροσωπεία. Επιπλέον, το καλοκαίρι του 2020 είχε έρθει στο φως της δημοσιότητας μια μεγάλη παγκόσμια ανάκληση του BMW Group που αφορούσε 26.700 Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα BMW και MINI καθώς λόγω κάποιου λάθους στις κυψέλες των μπαταριών κατά τη διαδικασία της παραγωγής (ακαθαρσίες οι οποίες δεν έχουν απομακρυνθεί), υπήρχε περίπτωση να προκληθεί βραχυκύκλώμα και να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Τότε, είχαν παρουσιαστεί τρεις περιπτώσεις φωτιάς BMW στη Γερμανία και είχε αναβληθεί η παράδοση 3.500 αυτοκινήτων έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Αυτό το θέμα ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Βαυαροί με φωτιές σε diesel μοντέλα τους, το οποίο φαίνεται πως επηρέασε και αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας, αφού εκδηλώθηκαν συνολικά 7 φωτιές εντός συνόρων, κάποιες εκ των οποίων και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
«Αρπάζουν» στην φόρτιση. Κρούσματα και εν κινήσει
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αρκιβείς πληροφορίες για τα αίτια της φωτιάς κάθε περίπτωσης. Μερικά από τα αυτοκίνητα που κάηκαν φόρτιζαν ή τουλάχιστον το καλώδιο φόρτισης ήταν συνδεδεμένο στην πρίζα του οχήματος, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η φωτιά εκδηλώθηκε όσο το αυτοκίνητο κινούταν. Το V60 T8 Plug-in Hybrid, που κάηκε το καλοκαίρι, άρπαξε φωτιά στον χώρο του μηχανοστασίου την ώρα που φόρτιζε, όπως φαίνεται και στις εικόνες όπου το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο στην πρίζα του αυτοκινήτου, ενώ κάτι αντίστοιχο θεωρείται ότι συνέβη και στο πιο πρόσφατο περιστατικό, αν και δεν επιβεβαιώνεται με κάποιο τρόπο από την σχετική ανάρτηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης του Βελγίου. Από την άλλη, μια ηλεκτρική BMW i3 ξεκίνησε να βγάζει καπνούς όσο πήγαινε στο δρόμο, στη Νέα Ζηλανδία, τον περασμένο Μάιο με τον οδηγό και τα δύο παιδιά του να προλαβαίνουν στο τσακ να αποβιβαστούν, πριν τυλιχθεί στις φλόγες και καταστραφεί ολοσχερώς, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του autocar Νέας Ζηλανδίας. Τα πρώτα περιστατικά φωτιάς για τις BMW i3 στην Ευρώπη ξεκίνησαν το 2016, όταν μία i3 με Range Extender της ιταλικής αστυνομίας τυλίχθηκε στις φλόγες στους δρόμους της Ρώμης εν κινήσει. Μετέπειτα, το 2018 υπήρξε ένα παρόμοιο κρούσμα στην Ισπανία, πολύ κοντά στη Βαρκελώνη, με μια σταθμευμένη i3 REx να καταστρέφεται ολοσχερώς από πυρκαγιά.