Έχει Σουηδία στην Κίνα;
Έχει Σουηδία στην Κίνα;
17.218 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2015)
Volvo σε τιμές Geely (Volvo σε φτηνές τιμές) ή Geely σε τιμές Volvo (Geely μοντέλα που θα βγαίνουν με «ταμπελάκι» Volvo και θα πουλιούνται πανάκριβα;)
Είδα μια διαφήμιση της Volvo την περασμένη βδομάδα που το μόνο που διαφήμιζε ήταν το made by Sweden. Ούτε το αυτοκίνητο καλά - καλά δεν καταλάβαινες τι είναι. Μου έκανε εντύπωση και αποφάσισα να το ψάξω.Να δηλώσω από την αρχή, ότι με την Volvo δεν έχουμε πολλά - πολλά. Εμείς δεν την θεωρούμε «premium», αρνούμαστε να βγάζουμε 5 φορές το χρόνο το Volvo V40 καλύτερο από το Audi A3, δεν ταιριάζουν και τα χνώτα μας, οπότε δεν έχουμε πολλά - πολλά.Τι πρόβλημα έχει όμως η Volvo και συμπεριφέρεται έτσι;O κλάδος των επιβατικών Volvo (Volvo cars) έχει πάψει εδώ και 16 χρόνια να είναι σουηδικός. Το 1999 εξαγοράστηκε από την Ford και το 2010 από την κινεζική Geely. Σήμερα, 5 χρόνια αργότερα, εχουμε το XC90, το πρώτο Geely-Volvo.Τι σημαίνει τώρα, αυτό, στην πράξη;Όλα τα αυτοκίνητα της Volvo που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή είναι σχεδιασμένα από την Ford. To V40, είναι κτισμένο στο πάτωμα της προηγούμενης γενιάς του Focus και στο S60, έχει το πάτωμα της προηγούμενης γενιάς του Mondeo.Made by China1) H Ford έχει παρουσιάσει ήδη νέα πατώματα τόσο για το Focus όσο και για το Mondeo. Η Volvo 5 χρόνια μετά την εξαγορά της από τους Kινέζους συνεχίζει και βασίζεται στα πατώματα των προηγούμενων Ford, τα οποία κάποια στιγμή πρέπει να τα αλλάξει. Θα είναι κινέζικα ή «σουηδικά» τα Geely-Volvo;To 2010 η Geely, ξέρανε τους πάντες, όταν αμέσως μετά την εξαγορά της Volvo, δήλωσε ότι η αμερικάνικη αγορά είναι έτοιμη για ένα Volvo S60L…made in China!Συνέχισε εξηγώντας, γιατί πλέον, τα κινέζικα προϊόντα είναι πολύ καλά.Στις αρχές του 2013 η Geely ανακοινώνει επένδυση στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για ένα R&D (τα τμήματα που σχεδιάζουν τα μοντέλα κάθε εταιρείας). Το ονομάζει China Euro Vehicle Technology (δηλ. Τεχνολογικό κέντρο για κινέζικα οχήματα για την Ευρώπη) και ανακοινώνει ότι θα στελεχωθεί από Κινέζους και άλλους Ευρωπαίους μηχανικούς, (οι πληροφορίες είναι από τον διεθνή οικονομικό τύπο, πχ. Financial Times).Οι Kινέζοι δεν κρύβουν τις προθέσεις τους: φέρανε Κινέζους μηχανικούς για να σχεδιάσουν κινέζικα οχήματα για τους Ευρωπαίους! Ξεκάθαρα.Η γνώμη μου είναι ότι τα αυτοκίνητα που σχεδιάζει το China Euro Vehicle Technology είναι κινέζικα και όχι made BY Sweden. Το made BY Sweden είναι παραπληροφόρηση και πρέπει να παρέμβει η προστασία καταναλωτή.
Η απάντηση της Volvo
Το Made By China, κατηγορηματικά δεν υφίσταται για τη Volvo όσον αφορά στην Ευρώπη! Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη των Volvo για όλη την υφήλιο λαμβάνει χώρα στη Σουηδία, ενώ όλα τα Volvo που κυκλοφορούν στην ήπειρό μας κατασκευάζονται και θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται αποκλειστικά είτε στη Σουηδία είτε στο Βέλγιο. Στο Σαλόνι του Παρισιού η Volvo παρουσίασε το Νέο XC90, το πρώτο μοντέλο που έχει εξελίξει 100%, αποκλειστικά και στο σύνολό του η ίδια η μάρκα, αυτόνομα, από την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Το project διήρκεσε τρία χρόνια ενώ απορροφήθηκε μεγάλο μέρος από επένδυση 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Σουηδία, για τη Volvo! Το Νέο XC90 βασίζεται στη νέα modular πλατφόρμα («SPA – Scalable Product Architecture») που εξέλιξε η Volvo στη Σουηδία και πάνω στην οποία θα «κτιστούν» και τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Σε 4 χρόνια από σήμερα το Νέο XC90 θα είναι το πιο παλιό μοντέλο της Volvo!Το CEVT είναι ένα ερευνητικό κέντρο που έχει στελεχωθεί κυρίως από Σουηδούς ή Ευρωπαίους γενικότερα μηχανικούς, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από το Volvo Group. Ανάμεσά τους υπάρχουν και Κινέζοι. Στόχος του να μεταφέρει τεχνογνωσία από τη Σουηδική-Ευρωπαϊκή πλευρά προς την Κίνα, με 13 από τα 14 μέλη του management team να είναι Ευρωπαίοι, ως επί το πλείστον Σουηδοί.
To σχόλιό μας
Το θέμα που θέτει το άρθρο μας είναι ότι ο σχεδιασμός των νέων μοντέλων γίνεται από το CEVT, δηλαδή το China Euro Vehicle Technologies, και αν ένα μοντέλο που σχεδιάζετε εκεί, είναι Made by China ή by Sweden. Όσον αφορά την επένδυση των 11 δισεκατομμυρίων, σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, στο μεγαλύτερο μέρος του πήγε για τα νέα εργοστάσια της Volvo στην Κίνα. Geely σε τιμές Volvo2) Δεν αμφισβητώ την ποιότητα των αυτοκινήτων που θα φτιάξει το China Euro Vehicle Technology. Μπορεί να αποδειχτούν πολύ καλά…made BY China αυτοκίνητα. Πόσο θα κάνουν όμως;Θα φτιάξουν λέει μια πλατφόρμα που θα την μοιραστεί ο αντικαταστάτης του V40 και του αντίστοιχου Geely. Οπότε το ίδιο αυτοκίνητο θα το πουλάνε στους Ευρωπαίους «κουτόφραγκους» 25χιλ. ευρώ και στην Κίνα 8 χιλιάδες;Εγώ θα πάρω Geely αν γίνει έτσι.
H απάντηση της Volvo
Το Geely σε τιμές Volvo δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το Zeehang Geely Holding Group, στο οποίο ανήκει η Volvo, διαθέτει και τη Geely, η οποία δραστηριοποιείται στην Κίνα. Volvo και Geely είναι δύο διαφορετικές, αυτόνομες μάρκες, με τη Volvo να έχει παγκόσμια παρουσία ενώ η Geely μόνο στην Κίνα. Είναι προφανές ότι η Volvo διαθέτει τεχνογνωσία που δεν διαθέτει η Geely. Στην διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία συνηθίζεται η μάρκα που διαθέτει τεχνογνωσία να δανείζει και άλλες, συχνά κρατώντας κάποια ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά για την ίδια. Το ίδιο ίσως συμβεί και στην περίπτωση των Volvo και Geely. Τα αντίστοιχα μοντέλα που θα προκύψουν για τις δύο μάρκες θα απευθύνονται σε διαφορετικά αγοραστικά κοινά και θα έχουν σίγουρα σημαντικές ειδοποιούς διαφορές, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ποιότητας υλικών και συναρμογής, τεχνολογιών ασφάλειας κλπ. που θα δικαιολογούν και τη διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
To σχόλιό μας
Έχω μεγάλη αμφιβολία για το «Είναι προφανές ότι η Volvo διαθέτει τεχνογνωσία που δε διαθέτει η Geely». Από πού; Από τη Ford ή από το China Euro Vehicle Technologies; Σε κάθε περίπτωση άλλο είναι το θέμα που θέσαμε στην παράγραφο «Geely σε τιμές Volvo».
Πότε λήγει το «premium»3) Το αν είναι premium ή όχι τώρα, κάποια Volvo ή οποιαδήποτε άλλα μοντέλα, είναι μεγάλη συζήτηση.Για μένα premium είναι κάτι που ακριβοπληρώνω, για να έχω, πρώτος τεχνολογία, που οι άλλοι θα αποκτήσουν πολύ αργότερα, Αν συμφωνούμε σ αυτό τον ορισμό, τότε κάτι που παρουσιάζεται σήμερα, είναι premium μέχρι η τεχνολογία του να εμφανιστεί και σε άλλα μοντέλα, οπότε και η τιμή του πρέπει να μειώνεται (πχ. iphones). Αυτό είναι δίκαιο για όλους, αφού ο κατασκευαστής εισπράττει παραπάνω όσο είναι μοναδικός και μπορεί έτσι να αποσβέσει τις επενδύσεις του και για τον καταναλωτή γιατί πληρώνει τεχνολογία και πρωτοπορία και όχι κάποιο «ταμπελάκι», που προσπαθούν κάποιοι να επιβάλλουν. Αρα πόσο «premium» είναι πλέον κάποια μοντέλα που σχεδιάστηκαν «σαν premium» πριν το 2010 και βασίζονται στα Ford της προηγούμενης γενιάς; Πότε λήγει το «premium»; Δηλαδή τα iphones 2 είναι premium σήμερα;Προς το παρόν το V40 του 2012 και το S60 του 2010, είναι πανάκριβα.Ο χρόνος είναι αμείλικτος στα αυτοκίνητα.
H απάντηση της Volvo
Σχετικά με το «premium» και «πότε λήγει αυτό»: πέρα από ποιότητα υλικών, design κλπ., μέρος του χαρακτηρισμού μίας μάρκας ως premium αποτελούν και οι προηγμένες μοναδικές τεχνολογίες που αυτή παρουσιάζει, αυτές που περιγράφονται στο άρθρο και ως «τεχνολογίες που οι άλλοι θα αποκτήσουν αργότερα». Η Volvo έχει παρουσιάσει αμέτρητες τέτοιες τεχνολογίες, για οικονομία χώρου μερικές μόλις από αυτές της τελευταίας δεκαετίας:Το City Safety, η Volvo πρώτη, το 2008, οι ανταγωνιστές πολύ αργότερα και με περιορισμένου εύρους λειτουργία. Η Ανίχνευση Πεζών και Δικυκλιστών με Αυτόματο Φρενάρισμα, η Volvo πρώτη το 2010(!) ενώ σήμερα που ακολουθούν οι άλλοι κατασκευαστές, στη Volvo ήδη λειτουργεί και στο σκοτάδι!Ο Αερόσακος Πεζού, η Volvo πρώτη, στο V40 το 2012, το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο σύμφωνα με τον EuroNCAP. Οι άλλοι;
To σχόλιό μαςΌλα αυτά δεν είναι απάντηση στο πότε λήγει το premium, για τα V40 και S60, που θέτει το άρθρο. Όπως λέτε και εσείς πάντως, μόνο ο αερόσακος πεζών έχει μείνει, πλέον, ως αποκλειστικότητα στο V40. Όλα τα άλλα τα έχουν πλέον και άλλοι, σε πολύ φθηνότερες τιμές. Είναι, επίσης, «φάουλ» να λέτε και να ξαναλέτε για τα 5 αστέρια του V40 το 2012. Από τότε έχουν αλλάξει δύο φορές οι κανονισμοί του και είναι αμφίβολο, αν σήμερα, κάποιο μοντέλο με 5 αστέρια του 2012 (υπήρχαν νομίζω τότε, 150 5άστερα μοντέλα), μπορεί να πάρει 3 αστέρια με τους νέους κανονισμούς. Ενδιαφέρον έχει επίσης, η άποψη που παρουσιάζεται στο «moufa-tech» άρθρο μας για τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, που παρουσιάζονται στα νέα μοντέλα.
Εσείς τι γνώμη έχετε; Τα νέα Volvo θα είναι made BY Sweden, που λέει η Volvo Hellas, ή made BY China, που λέμε εμείς;Πόσα λεφτά είσαστε έτοιμοι να πληρώσετε για αυτοκίνητα που βασίζονται στα Ford προηγούμενης γενιάς, σαν τα V40 και S60;Πέτρος ΤριανταφύλληςΥ.Γ.Απαγορεύονται οι ύβρεις, οι βωμολοχίες, οι συμπλοκές μεταξύ των φιλάθλων και η…παραπληροφόρηση. (Μην λαμβάνετε υπ οψιν σχόλια, που δεν συνοδεύονται από επίσημες πηγές της Geely – Volvo. Είναι αρλούμπες!)Κατά τα άλλα…χώστε τα! Ελεύθερα.
Αγαπητέ Πέτρο. Καταρχήν τα IPhone συναρμολογούνται στην Κίνα (περίπου 85% της παραγωγής). Επίσης, ένα μεγάλο ποσοστό των κομματιών του (περί το 70%) κατασκευάζονται στην Κορέα και στην Ταϊβάν. Να πούμε και για τα Toyota που συναρμολογούνται (κατασκευάζονται;) στη γείτονα Τουρκία; Οπότε μάλλον μικρό το κακό αν η τεχνογνωσία και τεχνολογία κατασκευής περάσει στους Κινέζους. Κατά δεύτερο λόγο, πως ορίζουμε το "Premium"; Π.χ. τα A1 και Α3 έχουν ολόιδια μηχανικά μέρη με τα Seat και Skoda. Πατάνε και στα ίδια πατώματα, τη γνωστή πλατφόρμα ΜQΒ. Οπότε, το premium ορίζεται α)από τα ακριβότερα πλαστικά με 5 παραπάνω βίδες, β)από τα λάστιχα στις πόρτες για πιο βαρύ γδούπο στο κλείσιμο της πόρτας και γ)από την ΤΙΜΗ !! Άλλο παράδειγμα oι A-Class και C-Class που φοράνε κινητήρα πετρελαίου Renault (πολύ απλά γιατί οι Γάλλοι είναι έτη φωτός μπροστά στα πετρέλαια, καιρός να ετοιμάσετε ένα άρθρο για τη πολύτιμη συμβολή τους στην πετρελαιοκίνηση). Οπότε, καταλήγουμε να λέμε πόσο μαμάτα είναι τα Audi, BMW, Mercedes -άντε και VW-, παίρνουν τα πάνω τους οι αντιπροσωπείες με τιμές ταβάνια και τρέχουν τα "πρόβατα" να κλείσουν ένα μοντέλο "ονειρικό" με τα σάλια να τους τρέχουν. Και για αποφυγή παρεξηγήσεων, αναφέρομαι στα μικρά και βασικά μοντέλα τους και όχι σε σειρά S-Class, 6-7άρες, Α8 που είναι εξαιρετικά οχήματα κ.ο.κ. Οπότε, για να έρθουμε και στα Volvo, με τιμές ακριβές και "υπεροπτικό" υφάκι απέναντι στον αυτοκινητιστικό τύπο που επί σχεδόν 25 χρόνια αγαπάει Γερμανία και το φωνάζει δυνατά, έγινε Premium KAI στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή.
Απάντηση: Συμφωνώ σε ολα!
Δεν έχετε πολλά - πολλά με τη Volvo και δεν ταιριάζουν τα χνώτα σας, επειδή μάλλον δε σας έχει πληρώσει, όπως ο V.A.G. Για βγείτε να ρωτήσετε, αν έχει Γερμανία στην Τσεχία! Για πείτε, Audi σε τιμή Skoda, ή Skoda σε τιμή Audi! Αρνείστε να βγάλετε τη Volvo premium και το V40 καλύτερο από το Α3, επειδή για σας το καλύτερο αυτοκίνητο διαχρονικά και παγκοσμίως είναι το Golf.
Απάντηση: Εαν μας διαβαζατε θα ξερατε οτι καναμε περσι μεγαλο θεμα γιατι πρεπει να πληρωνουμε 7 χιλιαδες παραπανω για να παρουμε audi a3 οταν το Leon ειναι ακριβως το ιδιο αυτοκίνητο.
Γιατί το Α3 να είναι 7 χιλιάδες ακριβότερο από το Leon;
Γερμανικός δακτυλος πισω απο το άρθρο. Αυξάνονται οι πωλήσεις της Βόλβο.
"Το πρόβλημα ειναι οτι γινεται ακριβώς το αντίθετο. Αγορασαν μια καταξιωμένη μάρκα και την χρησιμοποιούν για να πουλήσουν κινέζικα προιοντα με το ταμπελάκι της. Δεν το κρύβουν αλλωστε." ποιο volvo απ την στιγμή που πουλήθηκε η volvo κατ εσας δεν τιμά το ταμπελάκι του ? το XC90 II ; μάλλον θα αστειεύεστε ...
Έχω ένα Volvo S60 και είναι εξαιρετικό. Μάλλον δεν σας δίνει διαφήμιση η Volvo....
Γιατί τόση πρεμούρα από τη Volvo να κρύψει την οποιαδήποτε σχέση με την Κίνα; Τα αφεντικά είναι Κινέζοι. Η προίκα από τη Ford τελειώνει σιγά-σιγά και αρχίζει η μοιρασιά μεταξύ Volvo & Geely μοντέλων. Το έχουν δηλώσει ξεκάθαρα! Aρα γιατί η Volvo κάνει τον "Κινέζο"? Το ερώτημα παραμένει: Volvo σε τιμές Geely ή Geely σε τιμές Volvo;
Λοιπόν, να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. 1. Ρωτήστε οποιονδήποτε Ευρωπαίο εάν θεωρεί τη Volvo premium brand. Η απάντηση θα είναι "όχι". "Κάτι σαν premium" ίσως. Για να γίνεις premium χρειάζονται πολλά, που δεν είναι της παρούσης, όχι μόνο ένας αερόσακος πεζών και καλά υλικά στο ταμπλό - πρέπει και να μην τρίζουν στα 5.000+ χλμ. Αλλά, ξαναλέω, δεν είναι της παρούσης, ούτε πραγματεύεται κάτι τέτοιο το άρθρο. 2. Οι Κινέζοι προσπαθούν να μπουν χρόνια στην Ευρώπη. Το προσπάθησαν με τη Brilliance - έφαγαν τα μούτρα τους στα crash test. Το προσπαθούν πλέον με τη Volvo. Και καλά κάνουν. Όμως, τα προϊόντα τους δεν θα είναι Ευρωπαϊκά. Και ούτε θα είναι από εδώ και πέρα. 3. Ξεχάστε τη Volvo όπως την ξέρατε. Amazon, P1800 είναι του παρελθόντος. Εάν δεν υπήρχε η Ford το 1999, πιθανότατα τώρα η Volvo να ήταν παρελθόν. Δείτε το παράδειγμα της Saab. Τέτοιες μικρές μάρκες, δεν μπορούν πλέον να υπάρχουν στην αυτοκίνηση. 4. Το κόστος μιας νέας πλατφόρμας είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ. Και πρέπει να επιμεριστεί σε πολλά εκατομμύρια αυτοκίνητα για να βγει. Οπότε, μοιραία, τα Geely θα έχουν πλατφόρμα (+κινητήρες, κιβώτια κ.λπ.) Volvo. Ή τα Volvo θα έχουν πλατφόρμα (+κινητήρες, κιβώτια κ.λπ.) Geely. Ό,τι σας αρέσει. 5. Το άρθρο όμως άλλα πραγματεύεται. Διαβάστε το ως το τέλος. Λέει: Με πλατφόρμες παλιές (που είναι το μεγαλύτερο ΚΟΣΤΟΣ σε ένα αυτοκίνητο), τα V40 και S60 είναι πανάκριβα. Γιατί; Για να συντηρήσει αυτό το "premium", που η ίδια η εταιρεία θέλει να λέει ότι είναι;
Δεδομένου οτι το κέντρο R&D που σχεδιάζει τα νέα Geely-Volvo στο Göteborg λέγεται ...China Euro Vehicle Technology! η διαφημιστική καμπάνια που λέει Made BY Sweden ειναι τουλάχιστον παραπλάνηση του καταναλωτή και πρέπει να επέμβει η υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
Η τακτική των Κινέζων για την VOLVO, είναι ιδιαίτερα εύστοχη. Αγοράσαν μία premium (δεν νομίζω ότι αμφισβητείται αυτό) και καταξιωμένη μάρκα, έριξαν τα κεφάλαια τους και έχω την εντύπωση, τους αφήνουν να κάνουν την δουλειά τους, επωφελούμενοι παράλληλα από την εμπειρία και την τεχνογνωσία για την δική τους αγορά. Αυτα για τα οποία κατακρίνετε την VOLVO, γίνονται εδώ και χρόνια από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως HONDA, SUBARU, BMW, κ.α.. Η VOLVO, τα ερχόμενα χρόνια, χάρις τα κινέζικα κεφάλαια, θα παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη και θα πρωταγωνιστήσει στην αγορά.
Απάντηση: Το πρόβλημα ειναι οτι γινεται ακριβώς το αντίθετο. Αγορασαν μια καταξιωμένη μάρκα και την χρησιμοποιούν για να πουλήσουν κινέζικα προιοντα με το ταμπελάκι της. Δεν το κρύβουν αλλωστε.
Είναι λογικό οι πωλήσεις της volvo να ενοχλούν κάποιους.
3η φορα που το δημοσιευω...θα το βαζω μεχρι να το αφησετε.
Απάντηση: Πρέπει να επαληθευσουμε αυτά που αναφέρετε. Ελάτε σε επαφή μαζύ μας και δωστε μας τις πηγές σας. Τα περισσότερα απο οτι λέτε δεν επαληθευονται
Το V40 έχει αποσπάσει την καλύτερη βαθμολογία στα crash tests. Αναφέρεται ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Παραλείπετε να το αναφέρετε. Το xc90 πήρε εξαιρετικά σχόλια ειδικά η έκδοση Τ8 που θεωρείται ότι καλύτερο τεχνολογικά στην κατηγορία. Επισης παραλείπετε να το αναφέρετε. Όσο για το city safety μακάρι να το είχαν στάνταρ εξοπλισμό και η υπόλοιποι καθώς είναι σημαντικό safety feature. Επίσης δεν κάνετε αναφορά στους νέους κινητήρες drive e. Επίσης κάνετε αναφορά για τα πατώματα focus και mondeo χωρίς να κάνετε καμία αναφορά στην νέα SPA και την CMA (αν δεν κάνω λάθος) που είναι σε εξέλιξη για το επόμενο V40. Αναφέρετε το 1 δις της Mercedes χωρίς να αναφέρετε τα 11,5 δις του νέου xc90. Μιλάτε για παλιά τεχνολογία ενώ η εταιρεία έχει ανακοινώσει επίσημα την αντικατάσταση όλων των μοντέλων έως το 2018. Όσα αναφέρω είναι ήδη σε κυκλοφορία και διαθέσιμα στο κοινό. Παρόλα αυτά δημοσιεύετε το άρθρο χωρίς τα παραπάνω μιλώντας για Κίνα και iPhone 2 σε τιμή iPhone 7. Μόνο εντυπώσεις. Διαφωνείτε?
Απάντηση: To V40 εχει 5* με τους κανονισμούς που ισχυαν, για τα crash tests to 2012. Τα 5* των παληων κανονισμών ειναι πιθανο να μην πιάνουν ουτε 3* σήμερα, οπως εδειξε το παράδειγμα του Megane, που επανέλαβε τα crash tests, παρότι ηταν 5*. Μου αρέσει το πάθος σου αν και απο οτι βλέπω εισαι μόνος σου. Γιατι αποφεύγεις την καυτή πατάτα? Σαν fun της Volvo θα επρεπε να ανησυχείς. Η Volvo εξαγοράστηκε το 2010 και το 2013 ανακοίνωσε οτι φτιάχνει ενα R&D, το στελεχώνει με κινέζους και καποιους Ευρωπαίους - καμμιά σπουδαία μεταγγραφή - για να σχεδιασει το επόμενο μοντέλο, που θα ειναι 2 σε 1. Και Volvo και Geely. Δεν σε στενοχωρεί αυτό? Εγω φοβαμαι οτι εχει στο μυαλό της να πουλάει Geely σε τιμές Volvo, η φαντάζεσαι οτι θα φτιάξει ...σουηδικά Volvo, που θα πουλάει σαν Geely στην κινεζική αγορά? Εχεις κάποια inside ή outside info οτι αυτο δεν ισχύει?
Eχεις και δικιο και αδικο στο αρθρο,αλλα αυτο συμβαινει σε ολη την αγορα του αυτοκινητου!Το θεμα δεν ειναι που κατασκευαζεται το προιον αρκει παντα να τηρουνται αυστηρα τα στανταρ του κατασκευαστη.Ισως η volvo να εχει γινει ενα πανακριβο κινεζικο αυτοκινητο αλλα ας κοιταξουμε και τριγυρο μας και θα δουμε και πως τα μισα honda που κυκλοφορουνε στην ευρωπη κατασκευαζονται στην τουρκια το polo της vw στην νοτια αφρικη και πολλα αλλα παραδειγματα μπορω να πω δειχνοντας πως λειτουργει το συστημα.Επισης ειμαι σιγουρος πως ειναι πολυ ενοχλητικο πως κατοχοι αυτοκινητων c-class cla b-class που εχουν δωσει 35 ,40 η 45 χιλιαρικα για να παρουν ενα top premium αλλα με οικονομικη μετακινηση με μοτερ 1,5 και 1,6 diesel να μαθενουν εκ των υστερων πως εδωσαν ενα σωρο χρηματα για να παρουν μοτερ renault που τα ιδια μοτερ τα φορανε τα clio,τα pulsar και τα note,megane......Αλλα η παγκοσμιοποιηση αυτα εχει...
Λέτε: "Για μένα premium είναι κάτι που ακριβοπληρώνω, για να έχω, πρώτος τεχνολογία, που οι άλλοι θα αποκτήσουν πολύ αργότερα". Δεν περίμενα ποτέ από ένα περιοδικό αυτοκινήτου να γράψει κάτι τέτοιο. Premium σαφώς και δεν είναι αυτό που λέτε. Premium μάρκα αυτοκινήτων σημαίνει το ακριβό αυτοκίνητο που παράγει μία καταξιωμένη ποιοτική πάνω από όλα εταιρία κατασκευής. Ούτε πρώτος αγοράζεις τεχνολογία ούτε τελευταίος. Άλλο η τεχνολογία και άλλο η ποιότητα και το κόστος κατασκευής λόγω υλικών και προσεγμένης κατασκευής προιόν. Τι τεχνολογία πουλάει πρώτη η bentley δηλαδή; Μήπως δεν είναι premium και η bentley; Μήπως και η Harley Davidson πουλάει τεχνολογία; Έλεος δηλαδή...
Απάντηση: Ενα ταμπελάκι δεν κάνει ενα προιον premium. Ουτε το κάνει για πάντα. Το iphone 2 ειναι σήμερα premium?
Είχα Volvo και έχω να δηλώσω ότι ήταν πολύ καλό αυτοκίνητο. Το πάτωμα της Ford έδινε στο αυτοκίνητο μια πολύ δυναμική συμπεριφορά. Τώρα με τους κινέζους στα τιμόνια δεν ξέρω τι θα γίνει. Είναι λίγο περίεργο να νιώθεις ότι αυτή η εταιρεία έχει έδρα την Κίνα και τα αυτοκινητα της έχουν τιμή ίδια με τα πολυτελή. ισως θα πρέπει να χαμηλώσουν τιμές.
Άστοχο άρθρο. Καμία αναφορά στο νέο XC90 που βασίζεται σε νέο πάτωμα και ο ειδικός τύπος το υποδέχθηκε με εξαιρετικά σχόλια. Καμία αναφορά στην εξέλιξη νέου πατώματος για τα μικρά (V40,xc40 κλπ). Καμία αναφορά στην δήλωση του CEO της Volvo οτι όλη η γκάμα της εταιρίας θα έχει αλλάξει σε 3 χρόνια. Ελλιπέστατο και στοχευμένο απλά να δώσει λανθασμένες εντυπώσεις.
Απάντηση: Ολα αυτά που λές σχεδιάζονται στο νέο τμήμα R&D της Geely-Volvo του Γκετεμποργκ που λέγεται China Euro Vehicle Technology!! Στελεχώνεται απο κινέζους και καποιους Ευρωπαίους - καμμιά σπουδαία μεταγγραφή - για να σχεδιασει το επόμενο μοντέλο, που θα ειναι 2 σε 1. Και Volvo και Geely. Δεν σε στενοχωρεί αυτό? Εγω φοβαμαι οτι εχει στο μυαλό της να πουλάει Geely σε τιμές Volvo, η φαντάζεσαι οτι θα φτιάξει ...σουηδικά Volvo, που θα πουλάει σαν Geely στην κινεζική αγορά?
Άρες μαρες.τα vw είναι ακριβά seat η τα seat φθηνά vw. Κατα 99 geely Kai Volvo θα έχουν την ίδια βάση αλλά διαφορετική ποιότητα
To volvo v40 έχει παγκόσμιες πρωτιές εδώ και 2,5 χρόνια, τις οποίες ακόμη και σήμερα οι γερμανοί βλέπουν με τα κυάλια: την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro Ncap (από Golf έχει 0.33-0.34) κ.α. Το αυτόματο φρενάρισμα μέχρι 50 χλμ./ώρα, ραντάρ, ψηφιακή κάμερα και λέϊζερ αποστασιόμετρο, τα διαθέτει το v40 από τέλη άνοιξης του 2012, όταν διάφορες γερμανικές μάρκες τα τοποθετούν τώρα (αρχές 2015) και έχουν χαλάσει τον κόσμο στη διαφημιστική προπαγάνδα.. Όσο για το αν η Volvo είναι premium, αρκεί να δει κανείς το νέο τζιπ xc90 για να καταλάβει ότι βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοπορία.
Προσωπικά πιστεύω ότι τα λεφτά δεν έχουν ούτε Πατρίδα αλλά ούτε και Θρησκεία. Άρα λοιπόν κάποιος από πολύ μακρυά, μπορεί να εμφανιστεί αύριο και να προχωρήσει σε μια μεγάλη επένδυση ή εξαγορά. Όλες αυτές οι επενδύσεις έχουν ένα μόνο σκοπό, το Κέρδος. Για να έχεις μεγάλο κέρδος πρέπει να έχεις χαμηλό κόστος τελικού προϊόντος και μεγάλη διεισδυτικότητα στην αγορά. Αυτό θέλουν και οι Κινέζοι, καθώς ακόμη δεν είναι έτοιμοι να πείσουν τους Ευρωπαίους για την ποιότητα-ασφάλεια των αυτοκινήτων τους. Ποντάρουν στο όνομα της εταιρείας που είναι ευρύτατα συνυφασμένο με την ποιότητα κατασκευής και την παθητική κυρίως ασφάλεια. Ευτυχώς για τη Volvo, μετά τη Renault εποχή έχει να επιδείξει και όμορφο σχεδιασμό. Προσωπικά πιστεύω ότι οι Κινέζοι θα επικεντρωθούν στην κατασκευή όμορφων και ασφαλών προϊόντων, όπως έφτιαχνε και συνεχίζει να φτιάχνει η Volvo, αλλά ταυτόχρονα με χαμηλό κόστος τελικού προϊόντος, ίσως λίγο πιο ανταγωνιστικές τιμές και φυσικά μεγάλο περιθώριο κέρδους για την απόσβεση της επένδυσης. Θα πρέπει μάλλον να ξεχάσουμε κάποιες παραδοσιακές αξίες που χαρακτήριζαν έως την αλλαγή του αιώνα την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και την κάθε εταιρεία ξεχωριστά. Τα προϊόντα τους, ειδικά των Βορειοευρωπαίων, δεν απευθύνονται μόνο σε ένα συγκεκριμένο κοινό, συνήθως κάποιας ηλικίας, αλλά σε όλες τις ηλικίες. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα σημερινά αυτοκίνητα, με τον εξοπλισμό που έχουν και την ασφάλεια που προσφέρουν, πριν 20 μόνο χρόνια θα είχαν τριπλάσια τιμή. Στο σήμερα λοιπόν, δεν έχει σημασία το made by Sweden, Chinese, Greek ή Taiwanese. Δεν ενδιαφέρει κανένα αν σχεδιάστηκε από Σουηδό, Κινέζο ή ενα πρόγραμμα υπολογιστή. Πρέπει να ικανοποιεί τις προσωπικές επιθυμίες όσο το δυνατόν μεγαλύτερης μερίδας του καταναλωτικού κοινού. Να κερδίζει τον Πελάτη με την πρώτη ματιά. Προσωπικά πιστεύω ότι η Geely θα βοηθήσει τη Volvo σε αρκετούς τομείς που πάσχει η εταιρεία. Ενδεικτικά αναφέρω: υψηλή τιμή τελικού προϊόντος σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του (Γερμανούς), μικρούς εσωτερικούς χώρους, υψηλές έως εξωφρενικές τιμές ανταλλακτικών, τεράστια απαξίωση προϊόντος και χαμηλή μεταπώληση. Οι δείκτες βλαβών δεν είναι όπως παλιά, για την πλειονότητα των κατασκευαστών, καθώς όπως ανέφερα τα αυτοκίνητα είναι υπερεξοπλισμένα. Άρα ένα φθηνότερο, ομορφότερο, με όνομα βαρύ σαν Ιστορία και ακόμη πιο εξοπλισμένο αυτοκίνητο (και ας χαλάει συχνότερα) είναι ελκυστικό σε ακόμη μεγαλύτερο κοινό. Η Volvo έκανε το πρώτο βήμα με το νέο XC90. Ελπίζουμε σε αντίστοιχα και για τα μικρότερα μοντέλα. Τελειώνοντας, δεν πρέπει να ξεχαστεί το θέμα της Αντιπροσώπευσης στην κάθε χώρα (ειδικά στη δική μας) και των Προωθητικών Ενεργειών του προϊόντος. Θυμηθείτε τι ήταν η Audi πριν βγάλει το 80 το 1986 και τι είναι σήμερα. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και την υπομονή!
Πιθανόν να δούμε κοινά ''πατώματα'' για αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας, αλλά φυσικά με διαφορετική τιμή. Δεν αποκλείεται μεταφορά τεχνογνωσίας από την Σουηδία προς την Κίνα και μιλώ για την παθητική ασφάλεια και εν συνεχεία εισαγωγή αναβαθμισμένων κινεζικών μοντέλων στην Ευρωπαική αγορά. Ας ελπίσουμε η ποιότητα και το κύρος Volvo να μην υποβαθμιστούν.
Eπειδή πολλοί απο τους αναγνώστες διαβάζουν όλα τα μέσα για το αυτοκίνητο, θα πρότεινα να μαζευτειτε όλοι μαζί οι αυτοκινητάδες για να αποφασίσετε για τα παρακάτω θέματα: Μας αρέσουν τα κινέζικα αυτοκίνητα ή όχι; Στα συγκριτικά με το V40 και το Α3 ποιος κερδίζει τελικά; Είναι πολυτελής εταιρεία; Όντως ζητάει το V40 να βγαίνει πρώτο;
Το iphone2 ειναι premium! Παλιό αλλά premium!Και αυτο ακριβως το κανει premium...οτι μετά από τοσα χρονια παραμενει ενα αξιοπιστο και αποτελεσματικο τηλεφωνο για την "ηλικια" του παντα...Το audi μου ειναι 17 ετων-ζωη να'χει-...Και αυτο που το κανει premium ειναι οτι δεν κανει σαν κουδουνιστρα μολις πεσει σε μια λακουβαοπως τα "συνομηλικα" του Seat για παταδειγμα..Άρα αγαπητέ συγγραφέα του άρθρου το βασικό πλεονέκτημα του premium κατ'εμέ είναι η διάρκεια στο χρόνο των βασικών γνωρισμάτων του κάθε μηχανήματος για τα οποία και έδωσες τα ωραία σου λεφτάκια κάποια χρόνια πριν...
Αχ! αυτές οι γερμανικές "μπράντες" που όλο χαλάνε, είναι αναξιόπιστες, είναι κ πανακριβες, όλα τα περιοδικά του κόσμου τις υποστηρίζουν, ενώ δεν αξίζουν, και, και, και... και όλοι μας κατά βάθος θέλουμε απο μία στο γκαράζ μας, ή έχουμε ήδη. Το θέμα μας ομως ειναι η Volvo και οι Κινέζοι. Πάντα φιλικά,
Τάδε έφη ο C.E.O της Volvo, Hakan Samuelsson. A year ago Volvo and its parent company Geely started a new joint-venture to build a platform to replace it. This is called the compact modular architecture or CMA. The engineering for the CMA is happening in Sweden, but it doesnt use many parts from the bigger Volvos because they would be too heavy and expensive. Samuelsson says the Geely cars, which are for sale in China, will have entirely different looks from the Volvos and less equipment and fewer powertrain options. Volvo to Geely will be like Audi to Skoda
Δεν συμφωνώ με το σύνολο του άρθρου. Ωστόσο θα μείνω σε δύο σημεία. Το τι είναι premium και τι όχι είναι κάτι σχετικό. Πιστεύω ότι το κερδίζεις σε βάθος χρόνου. Τέλος δεν είναι και το καλύτερο δυνατό σενάριο να είσαι Volvo και να σε πάρουν οι κινέζοι. Φαντάζομαι δεν πετάνε απο τη χαρά τους οι ιδιοκτήτες.
Kαι η vw είναι στην Κίνα όπως περιπου όλοι.ας είναι μια εταιρία όπως κάποιοι παρακατω λένε.αν δούνε αναλυτικά κ ειδικα αρκετά εξαρτήματα είναι Κίνα η Ταϊβάν.το κοστος καταπίνει τα παντα αυτό που τα σώζει είναι το ακριβό κοστος των μεταφορικών. Αλήθεια υπάρχει κάποιος που πιστεύει οτι ενα γκολφ είναι το ίδιο απο Γερμανία, Μπρατισλάβα, Ουγγαρία η Κίνα. Οι διάφορες κραυγαλεες όπως κ οι τιμες τους διαφορετικες
H διαφημιση της Βολβο λεει made by Sweden χωρις αλλες εξηγησεις....
Δεν είναι πληροφορίες κύριε. Έχουν γραφτεί σε όλα τα site του εξωτερικού αυτά που γράφω. Ήδη εξελίσσεται η πλατφόρμα για την σειρά 40 των επόμενων Volvo. Όπως και η νέα σειρά κινητήρων DRIVE-E αν τους έχετε ακουστά. Το xc90 πατάει στην νέα πλατφόρμα που θα αφορά τις σειρές 60 και πάνω με το νέο s90 να παρουσιάζεται τέλος του έτους πιθανότατα.
Απάντηση: Δεν εχω καταλάβει σε τι διαφωνείτε απο οσα λέει το αρθρο. Ακόμα και αν οσα αναφέρετε ισχύουν, ολα αυτά που αναφέρετε οτι θα βγούν, ειναι Volvo σε τιμές Geely ή Geely σε τιμές Volvo?
Πάντως εγώ δύσκολα θα ξεχάσω το δυσανάλογο τίμημα που πληρώναμε για γερμανικά κυρίως αυτοκίνητα και το οποίο τίμημα, ειδικά παλαιότερα υποστηριζόταν από φίλα προσκείμενα περιοδικά. Σωστή προπαγάνδα, ειδικά όσον αφορούσε κάποια παλαιά μοντέλα VW (Polo, Lupo) τα οποία είχαν πολύ περισσότερες ακινητοποιήσεις και προβλήματα ποιότητας από αντίστοιχα γαλλικά και φυσικά από όλα τα ιαπωνικά αντίστοιχα μοντέλα. Μην αναφέρω το σχεδόν άλυτο πρόβλημα από το Audi A5 ενός φίλου μου μου που κάθε 15 ημέρες βρισκόταν στο συνεργείο εξαιτίας ενός αισθητήρα πίεσης ελαστικών που χτύπαγε κάθε τόσο (ίσως λοιπόν σε κάποιες περιπτώσεις η ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας για λόγους marketing ελαττώνει την αξιοπιστία). Φυσικά έκτοτε η ουσιαστική (και όχι η λεγόμενη απτή ποιότητα) έχει κάνει άλματα αλλά όταν γνωρίζω την πρωτοφανή συγκάλυψη των προβλημάτων των γερμανικών μοντέλων στο παρελθόν δε μπορώ να μη φοβάμαι ότι κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβαίνει και σήμερα και μιλάω όχι μόνο για τα γερμανικά μοντέλα.
Volvo εε? Το ....παλεύει ικανοποιητικά τα τελευταία χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν είναι "κακό" αυτοκινητο το V40 / S60, πρέμιουμ όμως, όχι ακριβώς. Μας αρεσει ή όχι, δεν έχει αυτό το "κατι" της Audi, γιατι BMW Mercedes δε θα γινει ποτε (δεν γνωρίζω αν θα έπρεπε κιόλας!). Κατι σαν ποιοτικό Ford μου κανει ή ένα πιο ολοκληρωμενο Opel! Προσωπικα, όταν ήταν να αλλάξω αυτοκινητο είδα, οδηγησα και έκανα αρκετη βολτα με ένα V40... Τελικά επελεξα άλλο! Το αν θα μπορέσει να τα καταφερει με τους Κινέζους, ή μαλλον αν οι Κινέζοι τα καταφέρουν με τη Volvo, ιδιαίτερα δυσκολο το εγχείρημα θα έλεγα. Δεν είναι σε κακό δρομο, σε καμία περιπτωση, αλλά κάτι μου λέει ότι, ότι και να κανουν οι Κινέζοι, δε θα κερδισουν πελατες που θέλουν να αγοράσουν ένα ακριβό "σημα". Ετσι όπως πανε τα πραγματα, θα ζοριστουν αρκετα και από οχήματα όπως το νέο passat, ισως και superb! Γενικά, όταν μια "branda" αυτοκινητων δεν έχει το ευρως και βάθος μοντέλων, επιλογών (Toyota, VAG, BMW), αλλά και ξεκάθαρη ταυτότητα, δεν μπορει να επιβιώσει και αργοπεθαίνει ή φυτοζωεί (Saab, Lancia, Fiat, Alfa, Mazda, Opel, Subaru)
Δεν γίνεται να είναι κατασκευή Volvo, όνομα Geely και τιμή κινέζικη, και για τους Ευρωπαίους?
Επιμένω πως προϋπήρχε κέντρο r&d στο Gothenburg. Δεν αντιλέγω πως κατασκευάστηκε νέο όπως λες το 2013, είτε σε αντικατάσταση του προηγούμενου είτε σαν παράλληλη λειτουργία - αυτο δεν το γνωρίζω. Αλλά για τη δήλωση μου ειμαι σίγουρος διότι πει τρία συναπτά έτη, 2005, 2006 και 2007 ταξίδευα κάθε χρόνο στο Gothenburg για να δώσω σεμινάριο στο προσωπικό του r&d της Volvo σχετικά με το finite element modeling analysis ( ανάλυση με χρήση μοντέλων πεπερασμένων στοιχείων). Απο τότε έχω αλλάξει αντικείμενο όποτε έχασα και την επαφή με τη Volvo. Φαντάζομαι όμως πως εχει διατηρήσει κάποιο απο το προσωπικό του r&d που διεθετε. Όσο για τα σχέδια Τώνης ΚινέζωνΘ, είδωμεν....
Αναλώνεστε όταν σκέφτεστε το μεμπτό σαν διαχείριση κατά την γνώμη μου. Δεν υπάρχει λόγος να φτιάξουν Geely που θα κοστίζουν όσο τα Volvo γιατί απλά θα καταστρέψουν την εύνοια του κοινού προς την επένδυση τους. Αγόρασαν μια εταιρεία που έχει πείσει για την ποιότητα της, ευκαιρία να διδαχθούν και να πλουτίσουν είναι. Το πιθανότερο είναι να έχουμε Volvo σε καλύτερες τιμές και αναβαθμισμένα Geely σε ακόμα καλύτερες. Όσον αφορά το άθρο σας για τα Α3 και Leon, συζητάμε για μοντέλα παραγωγής. Οσο παράξενο και αν ακούγεται σε κάποιον, είναι ακριβότερο να προσπαθήσουν σε μια τετοιου τύπου συνεργασία να έχουν υποδεέστερα τμήματα για οικονομικότερη χρήση. Τα 7000 ευρώ παραπάνω δικαιολογούνται άνετα μόνο και μόνο για την "χρήση" της "μάρκας" Αudi. Που οφείλεται αυτό; φυσικά σε εμάς (το κοινό) που "εκτιμά" την Audi περισσότερο απο την Seat... O όρος premium (τουλάχιστον μέχρι να λήξει η "περίοδος" που περνάμε παγκόσμια, δηλαδή να συνειδητοποιήσει ο δυτικός κόσμος ότι πλέον χρειάζεται να εργαζόμαστε λιγότερο και να καρπωνόμαστε περισσότερα κλείνοντας την ψαλίδα φτωχών - πλουσίων ή να επαναστατήσουν οι λαοί της ανατολής), εκφράζει μία και μοναδική αξία πρωτίστως, ένα προϊόν που δεν μπορούν να το έχουν οι μάζες. Πολύ ευχαρίστως να συνοδεύεται από ποιότητα και πρωτοπορεία αλλά αν κάποιος κάνει το λάθος να θεωρήσει αυτά ως δεδομένα απλά θα "χάσει". Με αυτές τις αξίες ίσως βρεθεί κάποιο προϊόν που είναι αληθινά premium, εκτός ευρείας παραγωγής και με ποιότητα - πρωτοπορεία που θα τα κάνει να αντέχει πολλούς παραπάνω "κύκλους" απο αυτούς που θα άντεχε μια εταιρεία με τις απαιτήσεις για κέρδος που υπάρχουν σήμερα. Η βιομηχανία έτσι όπως έχει διαμορφωθεί, στηρίζεται περισσότερο στο να μας τροφοδοτεί τον κακώς εννοούμενο εγωϊσμό, παρά στην χρηστικότητα ή την απόδοση των προϊόντων της.
Eϊχα S60 το προηγούμενο. 2 χρόνια το πούλαγα και τελικά το σκότωσα. Δεν κρατάνε καμία τιμή και γενικά δύσκολα το ξεφορτώνεσαι. Στο εξωτερικό δεν ξέρω πως τα αντιμετωπίζουν αλλα εδω δεν το δίνεις με τίποτα. Και δεν το είχα πάρει και φτηνά
Το κέντρο r&d της Volvo στο Gothenburg υπήρχε εδω και πολλά χρόνια. Δεν γνωρίζω αν χτίστηκε κάποιο αλλο καινούριο, ειναι πιθανό να έγινε μια ανακαίνιση/επέκταση. Η Volvo είχε μηχανικούς έρευνας κι εξέλιξης στο Gothenburg, τόσο Σουηδούς όσο και ευρωπαίους. Κατα τα αλλά συμφωνώ με τον προβληματισμό σου μιας και η λογική του μοιράσματος τεχνολογίας και εφαρμογών σε περισσότερες απο μια μάρκες ειναι μια τακτική που εφαρμόζεται. Μάλιστα το αποτέλεσμα δεν ειναι πάντα ποιοτικά ανώτερο - βλέπε Opel Astra - GM.
Απάντηση: Το κέντρο R&D του Γκέτεμποργκ δημιουργήθηκε το 2013. Ονομάστηκε China Europe vehicle technology. Δηλαδή Τεχνολογία για Κινέζικα οχήματα για την Ευρώπη.
Εχω συνδυάσει τα παιδικά μου χρόνια με τη Volvo. Με πήγατε πολλά χρόνια πίσω. Κρίμα μια τέτοια εταιρία να πηγαίνει σε κινέζους.
Η εμπορική πορεία της Volvo είναι εξαιρετική και θα συνεχιστεί υπό Κινεζική ιδιοκτησία. Μη ξεχνάμε την Qoros Auto Co., Ltd. Chinese-Israeli automotive manufacturing. Που παρουσίασε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο το Qoros 3. 5αστερο στο Euro NCAP άλλο ότι δεν είχε εμπορική επιτυχία. Στο κάτω κάτω ήταν ένα μαγαζί που πουλιόταν (Volvo) και οι Κινέζοι το αγόρασαν.
Ποιος είπε οτι στην Κίνα φτιάχνονται μονο χαμηλης ποιότητας προϊόντα; Το θέμα είναι πως αν αλλάξουν φιλοσοφία οι Κινέζοι για την Volvo και τα μετατρέψουν σε χαμηλής ποιότητας και ξεπερασμένης τεχνολογίας αυτοκίνητα τότε δεν θα μπορούμε πια να μιλάμε για την Volvo που ξερουμε αλλά για κατι αγνωστο με περίβλημα Volvo.
Τα Volvo κινεζιά; Δεν το ήξερα. Αν έρθουν πιο φτηνά τα Geely δε θα έλεγα όχι.
Προς ενημέρωση, η πλατφόρμα CMA θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί το επόμενο Volvo V40, αλλά και ένα μοντέλο της Geely για τη μικρή (B Segment) κατηγορία. Σε συνέντευξη μάλιστα του Προέδρου του τμήματος R&D της Geely-Volvo που αναφέρεται και στο άρθρο (ονομάζεται China Euro Vehicle Technology AB, όχι τυχαία) κ. Mats Fägerhag, αναφέρονται ξεκάθαρα όλα τα δεδομένα. Κοινώς, το επόμενο μικρομεσαίο Volvo θα έχει την ίδια πλατφόρμα με το επόμενο μικρό κινέζικο Geely. Και σε όποιον αρέσει.
Προφανώς και τώρα στη Volvo κάνουν κουμάντο οι Κινέζοι. Στο κάτω-κάτω γιατί το κάνουμε θέμα; Δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχολούμαστε με την Volvo. Σιγά την εταιρεία. Αυτοκίνητα που τα παντρεύεσαι γιατί δεν τα πουλάς μετά. Άλλο πράγμα δεν καταλαβαίνω όμως. πως γίνεται πολλά μέσα να θέλουν να την πλασάρουν σαν πολυτελή μάρκα και συνεχώς να βγαίνει πρώτη στα tests.
....
Απάντηση: To AutoΤρίτη ειναι ανοιχτό για παράθεση επιχειρημάτων οχι για χαρακτηρισμούς. Με μεγάλη χαρά θα φιλοξενήσω τις απαντήσεις σε ενα-ενα τα θέματα που θέτει το αρθρο μου.