Η Ford επένδυσε στην ήπια υβριδική τεχνολογία που εφάρμοσε στα Fiesta, Focus και Puma. Έτσι καταφέρνει να έχει μια πλήρη γκάμα compact μοντέλων που «καίνε» τα μισά.
Το παραπάνω κέρδος προκύπτει συγκριτικά με μοντέλα πριν από το 2016, για τα οποία χρειάζεσαι κάθε χρόνο 4.200 ευρώ μόνο για καύσιμα, βάσει των μετρήσεων κατανάλωσης του AutoΤρίτη Test Center.
Η αρχιτεκτονική των mHEV (mild hybrid αυτοκινήτων) είναι παρόμοια στα περισσότερα μοντέλα. O βασικός ρόλος ανήκει στον κινητήρα, με ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ να έχει βοηθητική παρουσία, είτε λειτουργώντας βοηθητικά του κινητήρα, είτε ως γεννήτρια όταν φορτίζει μία μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία λιθίου. Έτσι, από την μία πλευρά, επανεκκινεί τον θερμικό κινητήρα σαν άτυπη μίζα, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην αύξηση της ροπής σε υψηλά φορτία. Ουσιαστικά, δηλαδή, περιορίζει τις ανάγκες σε καύσιμο στα συχνά σταμάτα-ξεκίνα εντός πόλης, ενώ παράλληλα δίνει μία έξτρα ροπής από χαμηλά για καλύτερες επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα.
Όταν, τώρα, η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη και το όχημα επιβραδύνει, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται τελείως και ως γεννήτρια φορτίζει τη μπαταρία. Πάλι, δηλαδή, υπάρχει εξοικονόμηση καυσίμου. Με το πάτημα του γκαζιού, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται και πάλι από τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας ουσιαστικά μία λειτουργία που θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως «start-stop εν κινήσει».
Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε ότι τροφοδοτεί με ενέργεια διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται σε μία ακόμη περίπτωση η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Εκεί δουλεύει ο μετατροπέας τάσης 48-12V DC/DC converter που αναλαμβάνει να μετατρέπει την ενέργεια από την μπαταρία σε ενέργεια τροφοδοσίας διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου ισχύος 12V. Πάμε λοιπόν να δούμε τα mild hybrid μοντέλα της Ford.