Ο Βάλτερι Μπότας πήρε την καρό σημαία στη Σουζούκα ενώ παράλληλα η ομάδα της Mercedes-AMG «κλείδωσε» μαθηματικά τον τίτλο στο κατασκευαστών.
Μπορεί ο τυφώνας Hagibis να άλλαξε κάπως το πρόγραμμα του φετινού GP Ιαπωνίας ωστόσο έμελλε να γίνει γύρος πανηγυρισμών για την ομάδα της Mercedes-AMG καθώς, από τη μία είδε δύο οδηγούς της στο βάθρο και από την άλλη κατέκτησε το 6ο σερί πρωτάθληματα κατασκευαστών, 4 αγώνες πριν πέσει η αυλαία του φετινού πρωταθλήματος Formula 1. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...
Για πέμπτη φορά στην ιστορία της F1 και δεύτερη στο GP Ιαπωνίας, κατατακτήριες και αγώνας πραγματοποιήθηκαν την ίδια ημέρα. Τα μονοθέσια της Ferrari πήραν θέση στην πρώτα σειρά (1ος ο Φέτελ, 2ος ο Λεκλέρκ) έχοντας πίσω τους τις δύο Mercedes (3ος ο Μπότας, 4ος ο Χάμιλτον) και στην τρίτη γραμμή τις δύο Red Bull (5ος ο Φερστάπεν, 6ος ο Αλμπον). Μια σειρά πιο πίσω οι δύο McLaren.
Ο Γερμανός πιλότος της Ferrari δεν έκανε καλή εκκίνηση καθώς ξεκίνησε πρόωρα και ακινητοποιήθηκε αμέσως για να γλιτώσει την ποινή, κάτι που συνέβαλε στο «άλμα» του Μπότας από την τρίτη στην πρώτη θέση. Πίσω τους ο Φερστάπεν συγκρούστηκε με τον Λεκλέρκ στη μάχη για το καλύτερο πλασάρισμα και ο Ολλανδός βγήκε εκτός πίστας ενώ ο Μονεγάσκος έχασε τμήμα από την εμπρόσθια αεροτομή και μετά από 2 γύρους μπήκε στα πιτς για αλλαγή ράμφους και ελαστικών που τον έριξε πολύ χαμηλά στην κατάταξη.
Στη μάχη της κορυφής, ο Μπότας βρήκε καταιγιστικούς ρυθμούς και πήρε κεφάλι από τον δεύτερο Φέτελ ο οποίος δεν μπορούσε να ακολουθήσει ενώ ο τρίτος Χάμιλτον βρισκόταν μπροστά από τον Σάινθ, που εν τέλει τερμάτισε 5ος πίσω από τον τέταρτο Αλμπον.
Προς το τέλος του αγώνα, οι άνθρωποι της Ferrari προσπάθησαν να πάρουν τον έναν έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου που θα άφηνε ανοικτή την υπόθεση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, βάζοντας φρέσκα λάστιχα στον Λεκλέρ, ο οποίος ήταν ήδη χαμηλά στην κατάταξη και δεν κινδύνευε να χάσει θέσεις. Παρόλα αυτά ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να κάνει ρεκόρ πίστας, οπότε ο τίτλος στο κατασκευαστών κρίθηκε και μαθηματικά υπέρ της Mercedes-AMG, ενώ παράλληλα ο Μπότας πανηγύρισε την πρωτιά του καθώς, είναι ο μόνος που μπορεί -έστω και μαθηματικά- να απειλήσει τον ομόσταβλό του για το πρωτάθλημα οδηγών. Να σημειώσουμε επίσης πως το περιστατικό με τον Φερστάπεν στην εκκίνηση θα εξεταστεί από τους αγωνοδίκες.
Καταλήγοντας, ανανεώνουμε το ραντεβού μας με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 στις 25-28 Οκτωβρίου που θα πραγματοποιηθεί το GP Μεξικό.
Δείτε την τελική κατάταξη του GP Ιαπωνίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά από 53 γύρους στην πίστα της Σουζούκα: