Την ένατη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα πανηγύρισε ο Λούις Χάμιλτον στο GP Ιαπωνίας, που τον φέρνει πιο κοντά στην κατάκτηση του τίλου, σε αντίθεση με τον Σεμπάστιαν Φέτελ που τερμάτισε 6ος μετά από επαφή-έξοδο.
Ιδανικά κύλησε το Grand Prix Ιαπωνίας στην πίστα της Σουζούκα για τον Βρετανό πιλότο της Mercedes ο οποίος, όχι μόνο πήρε τη νίκη έχοντας στο πλευρό του στη δεύτερη θέση τον teammate του, Βάλτερι Μπότας, αλλά, παράλληλα, είδε τον βασικό του αντίπαλο για τον τίτλο, Σεμπάστιαν Φέτελ, να τερματίζει στην 6η θέση. Με αυτά τα δεδομένα, η ψαλίδα μεταξύ των δύο οδηγών που ηγούνται της κούρσας του τίλου άνοιξε στους 67 βαθμούς, ενώ σημειώνεται πως μένουν 100 βαθμοί συνολικά μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Ως εκ τούτου, από εδώ και πέρα, ο Χάμιλτον χρειάζεται μόνο μία νίκη για να κλειδώσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα. Ας δούμε, όμως, λίγο πιο αναλυτικά τι συνέβη στην πίστα του Σουζούκα νωρίτερα το πρωί...
Η εκκίνηση ήταν καθαρή, χωρίς απρόοπτα, με τον Φέτελ να ξεπηδάει από την 9η θέση του grid στην 6η και μέσα στον πρώτο γύρο να φτάνει 4ος προσπερνώντας και τον ομόσταβλό του Κίμι Ράικονεν, ο οποίος εκείνη τη στιγμή μαχόταν για τη θέση του με τον Φερστάπεν. Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η μόνη αψιμαχία αφού πιο πίσω Μάγκνουσεν και Λεκλέρκ είχαν μια επαφή που κόστισε ένα κλαταρισμένο λάστιχο στη Haas και μια αεροτομή στη Sauber. Λόγω των θραυσμάτων που υπήρχαν στην πίστα μπήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 4ο γύρο, ενώ ο αγώνας επανήλθε στην κανονικότητα στον 8ο, όταν και συνέβη το... μοιραίο για τον Φέτελ. Στην Spoon ο Γερμανός πιλότος της Ferrari πήγε να πάρει την εσωτερική από τον Φερστάπεν, όμως δεν υπήρχε χώρος με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να ακουμπήσουν, ο Ολλανδός να βγει για λίγα μέτρα εκτός πίστας και ο Φέτελ να κάνει τετ-α-κε που τον έριξε στην 19η θέση. Παρόλα αυτά κατάφερε μετά από συνεχή αναρρίχηση να τερματίσει 6ος.
A crucial moment in the grand prix, and the title race...
Στον 40ο γύρο στην πίστα επικράτησε καθεστώς εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας μετά την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ στη Degner, ενώ λίγο νωρίτερα στον 33ο γύρο ο Φερνάντο Αλόνσο έσπασε ένα ρεκόρ της Formula 1, όντας ο οδηγός με τους περισσότερους γύρους στην ιστορία καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ με 16.632 laps. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ο πολύ καλός αγώνας του Ντάνιελ Ρικιάρντο, που χρίστηκε και Driver of the Day, αφού ξεκίνησε από την 15η θέση του grid και τερμάτισε 4ος. Επιπλέον, ο Πιέρ Γκασλί με το μονοθέσιο της Toro Rosso-Honda πήρε τον πρώτο πόντο για ομάδα της ιαπωνικής φίρμας μετά από 12 χρόνια στον εντός έδρας τους αγώνα. Η πρώτη τριάδα είναι ίδια με εκείνη της γραμμής εκκίνησης, με πρώτο τον Χάμιλτον, δεύτερο τον Μπότας και τρίτο τον Φερστάπεν.
Κλείνοντας, σημειώνουμε πως η δράση του παγκόσμιου πρωταθλήματος Formula 1 θα μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και πιο συγκεκριμένα στο Ώστιν του Τέξας το τριήμερο 19 έως 21 Οκτωβρίου.
Δείτε παρακάτω την τελική κατάταξη, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά από 53 γύρους στη Σουζούκα, αλλά και την βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών.
Ο καλύτερος οδηγός με το καλύτερο μονοθέσιο, πηγαίνει να κατακτήσει ένα ακόμα πρωτάθλημα με το βασικό του αντίπαλο να δείχνει πλήρη ανωριμότητα. Βέβαια και η FERRARI δεν μπορεί για κάτι παραπάνω όπως φαίνεται, έχει ξεφουσκώσει σαν ομάδα. Είναι δυνατόν 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ο vettel να πάει να περάσει στη στροφή spoon της suzuka τον verstappen; Σε σημείο δηλαδή που δεν προβλέπεται να κάνεις προσπέραση σε κορυφαίο συνδυασμό. Ενέργειες που δείχνουν ανωριμότητα. Η MERCEDES βέβαια έχει βάλει και τον Μπότας ανάμεσα στον HAMILTON και τον VETTEL, καθότι ο Μπότας έχει ανέβει πάρα πολύ βοηθώντας και τον HAMILTON αλλά και την ομάδα να πάρει και το πρωτάθλημα κατασκευαστών
Ο καλύτερος οδηγός με το καλύτερο μονοθέσιο, πηγαίνει να κατακτήσει ένα ακόμα πρωτάθλημα με το βασικό του αντίπαλο να δείχνει πλήρη ανωριμότητα. Βέβαια και η FERRARI δεν μπορεί για κάτι παραπάνω όπως φαίνεται, έχει ξεφουσκώσει σαν ομάδα. Είναι δυνατόν 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ο vettel να πάει να περάσει στη στροφή spoon της suzuka τον verstappen; Σε σημείο δηλαδή που δεν προβλέπεται να κάνεις προσπέραση σε κορυφαίο συνδυασμό. Ενέργειες που δείχνουν ανωριμότητα. Η MERCEDES βέβαια έχει βάλει και τον Μπότας ανάμεσα στον HAMILTON και τον VETTEL, καθότι ο Μπότας έχει ανέβει πάρα πολύ βοηθώντας και τον HAMILTON αλλά και την ομάδα να πάρει και το πρωτάθλημα κατασκευαστών