Έτσι ξεκινάει το άρθρο της γερμανικής Bild. Η BMW είναι η «πρωταθλήτρια» σε σφάλματα σύμφωνα με την έρευνα γερμανικής εταιρείας που αξιολόγησε τα δεδομένα από 1 εκατομμύριο περίπου αυτοκίνητα.
Το δημοσίευμα της γερμανικής AutoBild σχετικά με την έρευνα που διεξήχθη για την συχνότητα και τη σημαντικότητα των μηνυμάτων σφάλματος σε διάφορα αυτοκίνητα ξεκινά με τίτλο «Γιατί η BMW είναι ο ηγέτης της αποτυχίας». Το συγκεκριμένο συμπέρασμα είναι προϊόν έρευνας της «Carly», μιας γερμανικής εταιρείας που εδρεύει στο Μόναχο και από το 2014 ασχολείται με τα μηνύματα σφάλματος, αναπτύσσοντας συσκευές (σ.σ. OBD scanner) και εφαρμογές για τη διάγνωσή τους. Βασικό της «όπλο» η συσκευή OBD, η οποία συνδέεται στην διαγνωστική διεπαφή του αυτοκινήτου και παρέχει χρήσιμες πληροφορίες κατευθείαν από τον εγκέφαλο του οχήματος.
H BMW είναι πρώτη σε μηνύματα για σφάλματα μετά από αξιολόγηση περίπου 1.000.000 συνόλων δεδομένων.
Σημειώστε πως, τα μηνύματα σφάλματος που βγαίνουν στον πίνακα οργάνων ή στην οθόνη του infotainment του κάθε αυτοκινήτου μπορούν να διαβαστούν μέσω της διαγνωστικής διεπαφής σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα (σ.σ. αυτό που στην Ελλάδα ίσως να γνωρίζετε και ως «φίσωμα» στον εγκέφαλο). Όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά, λοιπόν, βγαίνει μια σχετική ένδειξη στο καντράν με ένα γράμμα, έναν κωδικό, έναν αριθμό ή ένα μήνυμα που σας προτρέπει να πάτε στο συνεργείο. Πάμε τώρα και στα στοιχεία της έρευνας...
Μετά από αξιολόγηση περίπου 1.000.000 συνόλων δεδομένων από ισάριθμο αριθμό αυτοκινήτων Audi, BMW, Mercedes, MINI, SEAT, smart και Skoda το αποτέλεσμα της έρευνας της Carly έδειξε πως η BMW είναι πρώτη σε συχνότητα εμφάνισης μηνυμάτων για σφάλματα, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Avid Avini.
Η BMW έχει τους περισσότερους κωδικούς σφάλματος στο σύστημά της
Θα πρέπει λοιπόν να μείνετε μακριά από τις BMW και να αγοράσετε αυτοκίνητο άλλης μάρκας; Ο Avini λέει γι΄ αυτό: «Η BMW έχει σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό κωδικών σφάλματος στο σύστημά της από την Volkswagen ή την Mercedes». Ο επικεφαλής της Carly κατατάσσει στα θετικά το να αναγνωρίζονται γρήγορα τα σφάλματα, μέσω των σχετικών ενδείξεων στο ταμπλό, να αντιδρούν δηλαδή γρήγορα οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και να γλυτώνουν έτσι ακόμα πιο δαπανηρές βλάβες. Αυτό ισχύει κυρίως για σφάλματα στον κινητήρα ή στην μετάδοση». Ανάλογα με το μοντέλο, μπορούν να εμφανιστούν έως 150.000 διαφορετικά μηνύματα σφάλματος στο σύστημα ενός οχήματος.
20% των σφαλμάτων είναι κρίσιμα
Σύμφωνα με την Carly, το 20% των μηνυμάτων σφάλματος είναι πραγματικά κρίσιμα και χρειάζονται επειγόντως προσοχή και τις γνώσεις ενός επαγγελματία μηχανικού. Αυτό ισχύει ιδίως για τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Πάνω απ΄ όλα, τα σφάλματα που πρέπει πάντα να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη είναι: οι αερόσακοι, το σύστημα διεύθυνσης, ο κινητήρας και τα φρένα. «Έξι μήνες έως δύο χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία, εμφανίζονται τα πρώτα σφάλματα που υποδηλώνουν φθορά», λέει η Carly, και σε κάθε περίπτωση αυτά πρέπει πάντα να ελέγχονται από επαγγελματίες μηχανικούς.
Τι λέτε για το ότι η BMW έχει σημαντικά περισσότερους κωδικούς σφάλματος, από τις άλλες μάρκες, ύστερα από αξιολόγηση 1.000.000 αυτοκινήτων;