ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί κάποια αμάξια έχουν 2 πορτάκια ρεζερβουάρ;

8.526 Επισκέψεις στο άρθρο (7/5/2023)
Γιατί κάποια αμάξια έχουν 2 πορτάκια ρεζερβουάρ;
2 Φωτογραφίες »

- Ξέρουμε ότι το πορτάκι είναι πάντα στη μια πλευρά
- Τώρα τελευταία όμως όλο και περισσότερα «καινούργια» έχουν 2
- Και παλιότερα υπήρχαν αμάξια με 2 πορτάκια
- Έκαιγαν πολύ και χρειάζονταν 2ο ρεζερβουάρ

Από ένα αριστερά και δεξιά ή στο μπρος και πίσω φτερό!

Ανέκαθεν ξέραμε ότι τα αυτοκίνητα είχαν ένα πορτάκι για να γεμίζουν καύσιμο. Είτε στο πίσω αριστερό/δεξί φτερό, είτε πιο σπάνια σε κάποιο μπροστινό φτερό, πάνω από την ρόδα. Υπήρχαν μάλιστα κάποιες ακόμα πιο σπάνιες περιπτώσεις που η υποδοχή για το καύσιμο ήταν πάνω στον προφυλακτήρα, κρυμμένη μέσα στο πορτμπαγκάζ, όπως για παράδειγμα στους παλιούς Σκαραβαίους και τα Mini Cooper, ή ακόμα και μέσα στα πίσω φανάρια (όπως στην περίπτωση της Chevrolet Bel Air).

Τι συμβαίνει όμως όταν ένα αυτοκίνητο έχει δύο πορτάκια; Ίσως σας ακούγεται «κουφό», ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετά καινούργια αυτοκίνητα με δύο τέτοιες υποδοχές. ¶λλα έχουν μια από κάθε πλευρά και άλλα έχουν μια στο εμπρός φτερό και μία στο πίσω. Γιατί όμως χρειάζονται περισσότερες από μια υποδοχές καυσίμου;

Ένα για την μάνικα και ένα για την πρίζα!

Τα αυτοκίνητα αυτά λοιπόν είναι plug-in hybrid, δηλαδή υβριδικά «πρίζας». Εκτός από τον κινητήρα που απαιτεί βενζίνη ή diesel για να λειτουργήσει, τα plug-in έχουν και έναν ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ισχύ από ένα πακέτο μπαταριών. Σε αντίθεση με τα «απλά» υβριδικά (αυτοφορτιζόμενα), τα plug-in έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες οι οποίες εκτός της ενέργειας που ανακτά το υβριδικό σύστημα κατά το φρενάρισμα, φορτίζουν και με ενέργεια από την πρίζα. Για το λόγο αυτό άλλωστε μπορούν να διανύσουν και αρκετά περισσότερα χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, εν αντιθέσει με τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά.

Έτσι λοιπόν, όλα τα plug-in μοντέλα εξοπλίζονται με δύο πορτάκια ανεφοδιασμού. Το ένα κρύβει την γνωστή υποδοχή της βενζίνης (ή του diesel σπανιότερα), ενώ το άλλο κρύβει την υποδοχή φόρτισης.


Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν δύο υποδοχές. Μια για την βενζίνη ή το diesel και μία για την πρίζα φόρτισης.
2 Φωτογραφίες »

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν δύο υποδοχές. Μια για την βενζίνη ή το diesel και μία για την πρίζα φόρτισης.

Το σπάνιο φαινόμενο του παρελθόντος

Και μπορεί τα τελευταία χρόνια να μας φαινόταν προφανές ότι τα αυτοκίνητα έχουν μόνο μια τάπα βενζίνης, ωστόσο υπήρχαν και στο παρελθόν μοντέλα με δύο υποδοχές καυσίμου. Πρόκειται κυρίως για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ιπποδύναμης, που «διψούσαν για καύσιμο. Τα οχήματα αυτά χρειάζονταν μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, για να καταφέρνουν να «βγάζουν» αρκετά χλμ. με ένα γέμισμα. Ωστόσο κάποιοι κατασκευαστές προτιμούσαν αντί ενός τεράστιου ρεζερβουάρ, να τοποθετήσουν ένα δεύτερο «φυσιολογικού» μεγέθους. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερναν καλύτερη κατανομή βάρους και σίγουρα πιο εύκολη υλοποίηση.

Όταν όμως έχεις δύο ρεζερβουάρ, χρειάζεσαι και δύο υποδοχές καυσίμου, ακόμα και αν τα ρεζερβουάρ επικοινωνούν μεταξύ τους για την τροφοδοσία του κινητήρα. Έτσι λοιπόν αρκετά μοντέλα του παρελθόντος (όπως Ferrari, Jaguar, Lotus κλπ.) εξοπλίζοντας με δύο υποδοχές ανεφοδιασμού βενζίνης, ένα αριστερά και ένα δεξιά.

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON