ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί κάποια αυτοκίνητα έχουν 4ο πεντάλ;

4.336 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2024)
Γιατί κάποια αυτοκίνητα έχουν 4ο πεντάλ;

- Ο κανόνας λέει: 3 πεντάλ το χειροκίνητο και 2 το αυτόματο
- Υπάρχει όμως και μια περίπτωση να έχει και ένα 4ο πεντάλ
- Πρόκειται για το μοχλό του χειροφρένου
- Το έχουν συγκεκριμένες μάρκες, ενώ πλέον έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρικό χειρόφρενο

Ο κανόνας λέει: 3 πεντάλ το χειροκίνητο και 2 το αυτόματο

Από μικρή ηλικία, όταν ακόμα βλέπαμε τους γονείς μας να οδηγούν, ρωτούσαμε τι κάνουν τα πετάλια κάτω από το τιμόνι και ο κανόνας ήταν, «γκάζι-φρένο-συμπλέκτης». Μάλιστα, ο συγκεκριμένος κανόνας αλλάζει αναλόγως του κιβωτίου του αυτοκινήτου, όπου στα αυτόματα ο συμπλέκτης δε χρειάζεται και άρα τα πεντάλ είναι δύο, ενώ συνήθως σε αυτή την περίπτωση το πεντάλ του φρένου έχει διπλάσιο φάρδος.

Υπάρχει όμως και μια περίπτωση να έχει και ένα 4ο πεντάλ

Και όμως ο παραπάνω «κανόνας» δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα σε ορισμένα μοντέλα και κυρίως ορισμένες μάρκες, συνηθίζεται τα χειροκίνητα μοντέλα να έχουν 4ο και τα αυτόματα 3ο πεντάλ. Αυτό βρίσκεται τέρμα αριστερά στο χώρο για τα πόδια του οδηγού και συνήθως έχει θέση ελαφρώς πιο πίσω, προς τον οδηγό.

Πρόκειται για το μοχλό του χειροφρένου

Το πεντάλ αυτό είναι στην πραγματικότητα το «χειρόφρενο» ή αλλιώς το φρένο ανάγκης του αυτοκινήτου. Στα μοντέλα που εντοπίζεται αντικαθιστά το κανονικό χειρόφρενο στο κέντρο της κονσόλας και ο χειρισμός του γίνεται με το αριστερό πόδι. Πιο συγκεκριμένα, όταν θέλει ο οδηγός να το ενεργοποιήσει απλά το πατά μέχρι κάτω, ενώ για να «λύσει» είτε το πατά πάλι ώστε να επιστρέψει πίσω, είτε υπάρχει διακόπτης ακριβώς από πάνω ο χειρισμός του οποίου γίνεται χειροκίνητα.

Το έχουν συγκεκριμένες μάρκες, ενώ πλέον έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρικό χειρόφρενο

Η συγκεκριμένη «πατέντα» στο παρελθόν συναντώταν κυρίως σε αμερικάνικα μοντέλα, ή μοντέλα της Mercedes, ενώ σαν εργονομικό… τρικ το χρησιμοποιούσαν και άλλοι κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα η Ssangyong, η Nissan στο ηλεκτρικό της LEAF και άλλα. Σήμερα μάλιστα, οι εταιρείες που το συνήθιζαν το έχουν αντικαταστήσει με ηλεκτρικό που ενεργοποιείται/απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού.

Mercedes
Mototriti.gr