ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί ρε γμτ μας πιέζουν να αγοράσουμε ηλεκτρικά με το ζόρι;

Γιατί ρε γμτ μας πιέζουν να αγοράσουμε ηλεκτρικά με το ζόρι;

14.983 Επισκέψεις στο άρθρο (1/1/2024)

- Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται βεβιασμένα
- Παρότι οι πολιτικές μείωσης ρύπων είχαν αποτέλεσμα δε γλιτώνουμε την ηλεκτροκίνηση
- Τα σύγχρονα αμάξια ρυπαίνουν λιγότερο όμως αυτό δεν αρκεί και φταίνε τα SUV
- Τα SUV αύξησαν το βάρος των αυτοκινήτων κατά 21% & αυτό αυξάνει τους ρύπους

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται βεβιασμένα

Εσύ νιώθεις την ανάσα της ηλεκτροκίνησης στο σβέρκο σου; Την πίεση να αγοράσεις ηλεκτρικό θες δεν θες; Δεν είναι όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φταίνε γι αυτό. Γι αυτή την πίεση φταίνε κάποια άλλα αυτοκίνητα: τα SUV. Γιατί;
 
Η μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα πρέπει να γίνει. Είναι κυβερνητική απόφαση, είναι απόφαση της ΕΕ, είναι απόφαση όλων των περιβαλλοντικών οργανισμών. Πρέπει να γίνει. Και πρέπει να γίνει σύντομα, οπότε και νιώθουμε όλοι την πίεση. Ο λόγος όμως που πρέπει να γίνει γρήγορα είναι γιατί εντωμεταξύ τα συμβατικά ρυπαίνουν, και αυτό πρέπει να σταματήσει.
 

Παρότι οι πολιτικές μείωσης ρύπων είχαν αποτέλεσμα δε γλιτώνουμε την ηλεκτροκίνηση

Αν βάλεις μια τελεία εκεί, το πράγμα είναι απλό. Κακά συμβατικά εναντίων καλών ηλεκτρικών. Όμως το πράγμα μπλέκει. Βλέπεις πριν τα ηλεκτρικά γίνουν απαίτηση, και οι κατασκευαστές μπουν στην ξέφρενη κούρσα που βρίσκονται σήμερα για να τα εξελίξουν, να τα παράγουν και να τα λανσάρουν, υπήρξαν ένα σωρό άλλες πολιτικές από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ, ώστε να μειωθούν οι ρύποι των συμβατικών. Και οι πολιτικές αυτές πέτυχαν.
 

Τα σύγχρονα αμάξια ρυπαίνουν λιγότερο όμως αυτό δεν αρκεί και φταίνε τα SUV

Τα συμβατικά μοντέλα σήμερα ρυπαίνουν μέχρι και 100 φορές λιγότερο από αντίστοιχα μοντέλα 20 χρόνια πριν. Ένα τεράστιο επίτευγμα. Η βιομηχανία κατάφερε να αντικαταστήσει ένα οικογενειακό του 2006 με 300 γρ. CO2 ανά χλμ. με ένα άλλο σήμερα με μόλις 80. Μόνο που αυτό το οικογενειακό δεν το αγοράζει κανείς. Τι αγοράζει; SUV.
 

Τα SUV αύξησαν το βάρος των αυτοκινήτων κατά 21% & αυτό αυξάνει τους ρύπους

Τα SUV έχουν αυξήσει το μέσο βάρος των αυτοκινήτων στους δρόμους της Ευρώπη κατά 21% τα τελευταία 20 χρόνια. Και ενώ ο στόλος των συμβατικών μειώνει σταθερά τους ρύπους του, ο στόλος των SUV που αυξάνεται ραγδαία, προσθέτει τόσους ρύπους, που στο σύνολο δεν υπάρχει τελικά μείωση. Ειδικά τα μεγάλα SUV  ακόμη εξακολουθούν να εκπέμπουν 300+ γρ./χλμ.
 
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, που όσο διατηρούνται τα συμβατικά στην παραγωγή όσο πάει και χειροτερεύει, η μόνη λύση που υπάρχει είναι η επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Είναι όμως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ο μόνος τρόπος να μειωθούν οι ρύποι; Ή θα βοηθούσε αν έμπαιναν περιορισμοί στις μετακινήσεις των τεράστιων SUV στα κέντρα των πόλεων;
 

ford
skoda