Γίνεται υβριδικό με ηλεκτροκινητήρα μόλις 5 ίππων;
5.741 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2020)
Επειδή μας έμαθε η Lexus τα υβριδικά να έχουν ηλεκτροκινητήρες με αποδόσεις όσο σχεδόν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, αυτό δε σημαίνει πως πρέπει και όλα τα υβριδικά να είναι το ίδιο. Γίνεται όμως ο ηλεκτροκινητήρας να είναι μόλις 5 άλογα;
Αν αγοράζεις υβριδικό για τις επιδόσεις του, κοίτα αλλού. Εδώ μιλάμε για τα υβριδικά που έχουν έμφαση στην κατανάλωση και τους ρύπους, γιατί όπως είναι εμφανές, 5 άλογα δεν πρόκειται να κάνουν κανένα αυτοκίνητο, γρήγορο. Μπορούν όμως να το κάνουν «καθαρό» και οικονομικό.
Και έτσι η Fiat κάνει το ντεμπούτο των υβριδικών 500 και Panda, και πετυχαίνει 100% τον στόχο της. Να μειώσει δηλαδή τους ρύπους και την κατανάλωση. Και η μείωση είναι μεγάλη. 30%. Μεγαλύτερη από τη διαφορά πολλών άλλων μοντέλων μεταξύ της συμβατικής έκδοσης και της υβριδικής τους.
Και η Fiat το πετυχαίνει αυτό με έναν πολύ μικρό ηλεκτροκινητήρα, μόλις 5 ίππων. Γιατί, όπως και σε τόσες άλλες περιπτώσεις, σημασία δεν έχει το μέγεθος, αλλά τι κάνεις με αυτό. Η Fiat λοιπόν, διάλεξε ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ για να το παντρέψει με το πολύ μικρό μοτέρ 1.000 κυβικών, και να αντικαταστήσει τον παλιό 1.200άρη τετρακύλινδρο στα δύο της μοντέλα. Συνολικά η απόδοση είναι λίγο καλύτερη από πριν, αν και η ροπή έχει χαμηλότερο μέγιστο, αλλά πολύ καλύτερη καμπύλη, και αυτό μετράει περισσότερο.
Για να κόψει την κατανάλωση και τους ρύπους κάτω από τα 4 λίτρα και κάτω από τα 90 γρ./100χλμ αντίστοιχα, η Fiat έδωσε στον ηλεκτροκινητήρα δύο ρόλους. Από τη μία να βοηθάει στο ξεκίνημα με την ροπή του ώστε να μην ζορίζεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (και να καίει). Μέχρι 20χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει το σταμάτα/ξεκίνα αφήνοντας το μοτέρ να «μπει» ήπια, χωρίς ζόρι αργότερα. Μετά, όποτε το γκάζι βυθίζεται, τα 5 άλογα του, προστίθενται με μιας, όχι για να αυξήσουν την απόδοση, αλλά για να μειώσουν την κατανάλωση. Το αποτέλεσμα είναι η ίδια επιτάχυνση, όμως το μοτέρ και πάλι δε ζορίζεται, αφού αντί να δουλεύει "φουλ", κόβει λίγο και αφήνει τον ηλεκτροκινητήρα να συμπληρώσει την χαμένη ισχύ.
Η έξυπνη αυτή λύση δίνει στο Panda και στο 500 τις ίδιες επιδόσεις με τον 1.200άρη κινητήρα, με 30% πραγματικά χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους.
Είπε λοιπόν κανείς πως 5 άλογα δεν κάνουν διαφορά; Με μόλις 12% της συνολικής απόδοσης, προσφέρουν 30% χαμηλότερη κατανάλωση. Δεν είναι αυτός ο καλύτερος τρόπος χρήσης ενός υβριδικού συνόλου; Τι λέτε; Πως σας φαίνεται η λύση της Fiat για τα δύο μικρότερα μοντέλα της;