ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ΕΕ θέλει να επιβάλει φόρους στα κινέζικα ηλεκτρικά

2.074 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2024)
Η ΕΕ θέλει να επιβάλει φόρους στα κινέζικα ηλεκτρικά

- Αυξήσεις στη φορολογία από τον Ιούλιο πιθανότατα
- Η ΕΕ ισχυρίζεται πως η Κίνα επιδοτεί παράνομα τα ηλεκτρικά της
- Από 7/3 ξεκινάει η καταγραφή των στοιχείων από την ΕΕ
- Αντέδρασε το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας

Αυξήσεις στη φορολογία από τον Ιούλιο πιθανότατα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδεχομένως να ξεκινήσει να φορολογεί τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα των κινεζικών εταιρειών από τον προσεχή Ιούλιο. Η είδηση αυτή έρχεται ως συνέχεια της έρευνας που είχε ξεκινήσει η ΕΕ τον Οκτώβρη του 2023 κατά των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκίνητων που κατακλύζουν την «Γηραιά Ήπειρο». Μία κίνηση που είχε προκαλέσει την αντίδραση της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτου του κόσμου!

Ξεκινά καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με νέες πληροφορίες που έρχονται ως συνέχεια της έρευνας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να ξεκινήσει από την Πέμπτη, την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να επιβληθούν φόροι στα κινέζικα ηλεκτρικά νωρίτερα, εάν φυσικά η έρευνα που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, καταλήξει στο συμπέρασμα ότι λαμβάνουν άδικες κρατικές επιδοτήσεις, με αποτέλεσμα να μην τηρούν τους κανόνες του ευρωπαϊκού εμπορικού δικαίου.

Υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να επιβληθούν φόροι στα κινεζικά ηλεκτρικά

Παρόλο το γεγονός πως η έρευνα πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το Νοέμβριο, η ΕΕ θα μπορούσε να επιβάλει αναδρομικούς δασμούς από τον Ιούλιο. Αυτό προκύπτει από ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε, στο οποίο η Επιτροπή είπε πως διαθέτει επαρκή στοιχεία που δείχνουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά επιδοτούνται. Συγκεκριμένα ανέφερε πως οι επιδοτήσεις περιλαμβάνουν: άμεση μεταφορά κεφαλαίων και πιθανές άμεσες μεταφορές υποχρεώσεων και κεφαλαίων, κρατικά έσοδα διαφυγόντα ή μη εισπραχθέντα, κρατικές προμήθειες αγαθών ή υπηρεσιών με χαμηλότερη από την επαρκή αμοιβή.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή έκανε λόγο για μαζικές εισαγωγές από την Κίνα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέροντας 177.839 εισαγωγές από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 11 τοις εκατό σε σχέση με την περίοδο της έρευνας από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση την περίοδο από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο. 

Αντέδρασε το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας έχει εκφράσει προς την ΕΕ την απογοήτευσή του από την κίνηση και αναφέρει ότι η αύξηση των εισαγωγών αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Θυμίζουμε πως την ίδια ώρα κινεζικές εταιρείες θέλουν να επενδύσουν ακόμα περισσότερο στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα η BYD, η οποία δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ουγγαρία για να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη.

FORD
NEXEN ENDIAFERON