Τα 25 χρόνια από τότε που η Porsche έφερε στην αγορά την 911 (γενιάς 996) και δημιούργησε έναν πραγματικό θρύλο γιορτάζει η γερμανική φίρμα. «Ήταν η ώρα για να σπάσουμε τις παλιές συνήθειες» αναφέρει ο August Achleitner, επικεφαλής της Porsche στον τομέα του Σχεδιασμού Προϊόντων.
Οι φίλοι της Porsche γνωρίζουν την στενή σχέση που είχε η πρώτη Boxster Roadster- με την κωδική ονομασία 986 και η Porsche 996. Στην πραγματικότητα, η σχέση τους ήταν τόσο στενή που τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονταν πολλά μηχανικά μέρη. Επίσης, το εσωτερικό των ίδιων αυτοκινήτων ήταν ολόιδιο. «Η Porsche χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο με χαμηλότερη τιμή, για να την βοηθήσει να πετύχει μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων. Αυτό οδήγησε στην ιδέα στο να μοιράζονται τα ίδια ανταλλακτικά η Boxster και η 996», είπε ο Achleitner.
Οι δυσκολίες
Ο Harm Lagaaij, ο επικεφαλής Σχεδιασμού της Porsche στη δεκαετία του '90, θυμάται πόσο έκπληκτος ήταν από αυτή τη στρατηγική. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο εκείνη την εποχή, ειδικά με ένα αυτοκίνητο τόσο εμβληματικό όσο η Porsche 911, να κατασκευαστεί ένα κεντρομήχανο roadster και ένα κουπέ με κινητήρα στον πίσω άξονα με τον ίδιο τρόπο από μπροστά μέχρι την δεύτερη κολόνα του. Η Porsche χρειάστηκε να μεγαλώσει την ομάδα του Lagaaij στα 80 άτομα.
«Το πρόγραμμα προέβλεπε ότι θα πουλούσαμε συνολικά τουλάχιστον 30.000 μονάδες συνολικά με καλή απόδοση», λέει ο Achleitner. Η στρατηγική λειτούργησε – η Porsche πούλησε περισσότερες από 30.000 μονάδες της 911 γενιάς 996 ετησίως, με τις συνολικές πωλήσεις μονάδων να κυμαίνονται μεταξύ 50.000 και 60.000.