Γιατί η Mazda επιμένει στον Wankel κινητήρα; Μήπως ξέρει κάτι;
Η... εμμονή της Mazda
Γιατί η Mazda, η μόνη μάρκα με τεχνολογία κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς πιστόνια, επιμένει τόσο πολύ σε ένα μοτέρ που εμπορικά βρίσκεται στο περιθώριο;
Το RX-8 ήταν το τελευταίο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποιούσε τέτοιον κινητήρα.Πέρα από το μοτέρ η Mazda στο RX-8 είχε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα παραγωγήςόλων των εποχών. Με τέσσερις θέσεις, τέσσερις πόρτες και την καλύτερη οδικήσυμπεριφορά σε οτιδήποτε πατούσε σε τέσσερις ρόδες και στοίχιζε κάτω από100.000 ευρώ, το RX-8 ήταν ένα διαμάντι της αυτοκίνησης, ένααυτοκίνητο που ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να έχει στη γκάμα της.
Και μετά ήταν το μοτέρ.Γρήγορο, πολύστροφο, ισχυρό, μια απόλαυση να οδηγείς, ένας εφιάλτης νασυντηρείς. Η κατανάλωση στα ύψη, οι ρύποι σε αστεία υψηλά επίπεδα, η κατανάλωσηλαδιού αντίστοιχη με της βενζίνης. Το RX-8 ήταν το καλύτεροαυτοκίνητο που θα ήθελες να έχει ένας φίλος σου. Να το κάνεις καμιά βόλτα, αλλάνα μην το πληρώνεις. Όταν «πέθανε» όλοι θεώρησαν πως μαζί του πέθανε και ο Wankel. Κρίμα για το εκπληκτικό σασί του.
Όμως η Mazda επιμένει.Κατασκεύασε νέο μοτέρ από το μηδέν, επένδυσε στην μελέτη του με τη χρήση γυάλινωνπρωτοτύπων και υπολογιστικών μοντέλων, πέτυχε τους ρύπους και την κατανάλωσηπου συμβαδίζουν με την εποχή μας, και ετοιμάζεται για λανσάρισα.
Δείτε επίσης: Ο Wankel εν δράσει (Video)
Το πρωτότυπο που είδαμεδεν θα πάει στην παραγωγή, και το πιθανότερο θα είναι μία εκδοχή τουπετυχημένου κουπέ της Toyota/Subaru που κυκλοφορούν σήμερα ως GT86 καιΒRZ αντίστοιχα. Η Mazda, εξάλλου, όπως και η Subaru ανήκει μερικώς στην Toyota και μίασύμπραξη για το επόμενο πισωκίνητο μοντέλο της θα ήταν η πιο λογική κίνηση.
Όσο για το μοτέρ, μιατεχνολογία βενζίνης υψηλής απόδοσης με δυνατότητα να παραχθεί σε διάφορεςκλίμακες, αποτελεί έναν καλό υποψήφιο για τη βάση ενός υβριδικού συστήματος. Σεσυνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα για ροπή χαμηλά, ένας πολύ μικρός Wankel, σε διαστάσεις και χωρητικότητα, μπορεί να αντικαταστήσει τους βαριούςπιστονοφόρους 1,5 και 1,8 που κινούν τα υβριδικά του ομίλου Toyota σήμερα.
Εσείς νομίζετε ότι αξίζειτον κόπο; Βλέπετε με καλό μάτι μία τόσο διαφορετική τεχνολογία; Και θα τηναγοράζατε στο καθημερινό σας αυτοκίνητο; Ή μήπως ο Wankel είναι πολύ «ειδικός» για μαζικήχρήση; Τι λέτε;
Μου αρέσει όταν μια εταιρία δεν μένει στις δοκιμασμένες λύσεις για να πουλήσει. Αυτό άλλωστε κάνει μια εταιρία να ξεχωρίσει, για να γίνει πρωτοπόρα και να ανοίξει τον δρόμο για κάτι καλύτερο. Σίγουρα οι εποχές είναι δύσκολες για ενεργοβόρα αυτοκίνητα αλλά υπάρχουν και εκείνοι που θα το πάρουν και θα χαίρονται κάτι ξεχωριστό. Βαρέθηκα να βλέπω γύρω μου κλώνους. Mazda προχώρα!
Ο κινητήρας Wankel είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα δικαιώματα παραγωγής του τα είχαν τέσσερις εταιρίες: η Mercedes Benz, η Citroen, η VW - Audi group και η Mazda. Εκ των τεσσάρων μόνο η Mazda επιμένει προς πείσμα των υπολοίπων κι εκείνη σε ειδική κατηγορία αυτοκινήτων μικρής παραγωγής. Μια μαζική - καθολική υιοθέτηση του κινητήρα Wankel από όλες της αυτοκινητοβιομηχανίες θα έλυνε πολύ γρηγορότερα και αποτελεματικά τα δύο βασικά προβλήματα που παρουσίαζε ο κινητήρας, δηλαδή την υψηλή κατανάλωση, τη στεγάνωση μεταξύ ρότορα και στάτορα και κυρίως το πολύ υψηλό κόστος κατασκευής του που οφείλεται στον πολύ μικρό αριθμό παραγωγής. Ο μικρός όγκος του κινητήρα θα ήταν ιδανικός για την υιοθέτησή του από υβριδικά οχήματα, αλλά και αυτοκίνητα πόλης, μοτοσυκλέτες κ.λπ. Το θέμα της υψηλής του κατανάλωσης μπορούσε να λυθεί αν είχε υιοθετηθεί ως καύσιμο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες το φυσικό αέριο που είναι οικονομικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον. Ωστόσο η εποχή αυτή δε χαρακτηρίζεται από τόλμη, θάρρος, επαναστατικές και νέες ιδέες, αλλά από συντηριτισμό, διστακτικότητα και δειλά βήματα, με κάποιες εξαιρέσεις φυσικά. Οπότε μάλλον με τον κινητήρα Wankel θα εξακολουθήσει να ασχολείται μόνον η Mazda και οι τυχεροί ιδιοκτήτες των οχημάτων με τον συγκεκριμένο κινητήρα θα μπορούν να θεωρούν τον εαυτό τους ως "συλλέκτη"...
Όχι η ΤΟΥΟΤΑ δεν αγόρασε τη Mazda, απλά συνεργάζονται σε κάποιες τεχνολογίες. Όχι το RX8 δε θα ήταν καταπληκτικό με τον κινητήρα του MPS, πρώτον γιατί εκείνος έχει διπλάσιο+ όγκο απ' τον Renesis και δεύτερον πολύ μεγαλύτερο βάρος που θα κατέστρεφε το τέλειο ζύγισμα του. Τέλος δεν έχει η Mazda εμμονή με τον περιστροφικό κινητήρα, όλοι εμείς που είχαμε την τύχη να το οδογήσουμε έχουμε και χαλάλι 1 λίτρο λάδι ανά 1.000 χλμ. Αν καταφέρει όπως λέει ο Γιώργος να λύσει το θέμα της φθοράς των λεπίδων στεγανοποίησης και να τον συνδυάσει με ένα ελαφρύ υβριδικό σύστημα, θα μιλάμε για το σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας.
Έχω και άλλη φορά γράψει ότι ο Wankel είναι ιδανικός για υβριδικές ή range extender εφαρμογές, εξαιτίας του μικρού βάρους και όγκου του. Εξάλλου με την εξέλιξη των υλικών είναι πολύ πιθανόν να λυθούν στο κοντινό μέλλον τα τεχνικά προβλήματα φθορών και στεγανότητας των ροτόρων, οπότε η Mazda θα έχει έναν σχεδόν ιδανικό κινητήρα για τις παραπάνω εφαρμογές.
Εχω ξαναγραψει πως το RX8 με το μοτερ 2,3TURBO MPS με 260hp θα ηταν ενα υπεροχο αυτοκινητο. Ας αφησει το ροτορα στο ντουλαπι η πολυ καλη MAZDA και ας μας δωσει εργαλεια σαν το ΜΧ-5,το CX-7. Το διαφορετικος δεν σημαινει παντα καλυτερος.
Ασχετο, αλλα και η Μazda ανηκει στην toyota? Τι εγινε εκει στην Ιαπωνια, DAIHATSU-SUBARU-LEXUS-ΜΑZDA?? Ολες στην ΤΟΥΟΤΑ.... Στο θεμα μας, μου αρεσει οταν καποιος δεν "πουλαει" την ιδεα, για χαρη των καιρων, αλλα καθεται και το παλευει, κ δεν κρυβω φυσικα οτι στο ακουσμα wankel σου παει το μυαλο σε "εργαλεια" RX-7 (θρυλος),RX-8. χαιρομαι που το επεξεργαζεται κ εξελισει αυτον τον θρυλικο κινητηρα.... WANKEL!!!
Κεντρο βαρους δεν ειναι μονο το 50-50 εξισου σημαντικο ισως και σημαντικοτερο ειναι και το ποσο χαμηλα ειναι το κεντρο βαρους και με τον μικρο ογκο του βανκελ αυτο ειναι εφικτο ευκολοτερα. Οσο για τα μειονεκτηματα του μπορουμε να τα δουμε οταν βγει στην παραγωγη μην προτρεχουμε και ακυρωνουμε χωρις να εχουμε δει και μην ξεχναμε οτι ουσιαστικα ο βανκελ βρισκεται σε βρεφικη ηλικια απο πλευρας εξέλιξης(χρονολογικα μπορει να υπαρχει πολλες δεκαετιες αλλα τα βανκελ μοτερ ειναι ελαχιστα και αρα η εξελιξη τους μικρη) και τα περιθωρια βελτιωσης του ειναι πολυ μεγαλυτερα, κατι αντιστοιχο συμβαινει και με τα τουρμπο που καποτε ηταν δυσκολα στην οδηγηση, εκαιγαν τα αντερα τους και απο ζημιες αλλο τιποτα και τωρα σχεδον ολα ειναι τουρμπο για λογους οικονομιας λογω downsizing, απλα εξελιξη. Με συγχρονες τεχνολογιες(ηλεκτρονικα, εξελιγμενα υλικα κ.α.) ειναι πιθανο να τα μειονεκτιματα του να περιοριστουν σημαντικα ας το κρεμασουμε οταν το δουμε και ειναι χαλια.
#rx ? Λεγοντας βαρος ενοουσα κεντρο βαρους και αν λαβουμε υπ οψιν τα BMW που εχουν 50-50 η' 52-48,το θεμα λυνεται ευκολα.Η γεωμετρια μπορει να ερθει στα μετρα του αμαξωματος,το οποιο με μεταφορα μαζων και λιγα επιπλεον κιλα φτανει στο 50-50.Η MAZDA εχει στη γκαμα της το ΜΧ-5 και αυτο απο μονο του δινει απαντηση στο σωστο ζυγισμα.
Κάντε και μια αναφορά στην NSU και το καταπληκτικό Ro 80 με τους διπλούς ρότορες (που ακόμα και δεκαετίες αργότερα εξακολουθούσε να φαίνεται σαν σύγχρονο αυτοκίνητο), αλλά τα τότε τεχνικά προβλήματα του Wankel ήταν ανυπέρβλητα για την επιβίωση τόσο του αυτοκινήτου όσο και της ίδιας της NSU.
Γιωργο TS οταν ο Γιαννης γραφει για βαρος δεν εννοει προφανως το συνολικο βαρος του αυτοκινητου αλλα το κεντρο βαρους γιατι ως γνωστο ο κινητηρας καθοριζει σε μεγαλο βαθμο το ζυγισμα οποτε οσο ελαφρυτερος ειναι τοσο καλυτερο το ζυγισμα, εκτος αυτου ο μικρος ογκος του βανκελ επιτρεπει την τοποθετηση του χαμηλοτερα και αρκετα πιο πισω πετυχαινοντας σχεδον το τελειο ζυγισμα κατι αδυνατο με παλινδρομικο κινητηρα. Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι απο τα πρωτα rx7 savanna μεχρι και το rx8 το ζυγισμα τους ηταν το καλυτερο στις κατηγοριες τους και οχι μονο ακριβως εξαιτιας του μικρου ογκου και του χαμηλου βαρους του βανκελ.
#Yiannis.Το προβλημα βαρους λυνεται ευκολα σε σχεση με την αξιοπιστια.Ο βανκελ (εχω οδηγησει RX8) ανεβαζει γρηγορα στροφες,εχει ωραιο ηχο αλλα αδικει το πλαισιο,το τιμονι και το σαζμαν.Για αμαξι κυριακατικης βολτας ειναι πολυ καλο,για ταξιδια και καθημερινη χρηση θα πρεπει να κοιταξουμε τις αγγελιες οπου το ''εχει ζημια'' υπερτερει.Απλα ο κυβισμος 1,3L με 200 αλογα εφερε αγοραστες που δεν ηξεραν τα λαδια,τη βενζινη και τους πολλαπλασιαστες.
Όπως λέτε η Mazda επιμένει και πέτυχε τους ρύπους και την κατανάλωση, που συμβαδίζουν με την εποχή μας. Αυτό αποδεικνύει ότι όταν προσπαθείς στο τέλος πετυχαίνεις. Άρα η Mazda έκανε καλά που επιμένει στους Wankel και υπάρχουν ελπίδες, στο τέλος, να τους φθάσει στο σημείο τελειότητας, που έχουν φθάσει οι εμβολοφόροι κινητήρες και ίσως και να το ξεπεράσει.
Ενώ germanotsolia τα γερμανά με την mercedes να φοράει μοτέρ αλά γαλλίας, εμπρός κίνηση να μειωθούν τα κόστη, αλλά τιμαί mercede, ΑΛΑΝΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΝΑ ΟΥΜΕ ΕΤΣΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Το ότι η bmw vwποιήθηκε και ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, δεν συμφέρει να το πούμε, πλήρωνε μαμελούκε 100000 ευρά και ο άλλος με avensis ταπεινό των 19000 ευρώ να σε κοιτάει περίεργα, όταν μένεις στο δρόμο και ΠΛΕΡΩΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ, και να σε λέει ο γκαραζιέρης, Ε ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ... Η opel με το στήσιμο της στα opc που πάνε ευθεία σαν τα uno turbo, λες και οι δρόμοι είναι ένα dragster, όσο για αξιοπιστία αλλάζεις μέχρι και τον κυκλοφορητή, ΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΜΟΥ ΜΕΣΑ... Ford εδώ γελάμε, να χαίρεσαι κράτημα και να λες βρε μην φύγει κάνα πεντάλ στο δρόμο από την παροιμιώδη κατασκευή τους, ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ; Και πάμε στην μία και μοναδική vw, ΠΑΡΤΑ, ΦΕΡΤΑ, ένα σαλόνι παντού, ένα ταμπλό παντού, γκάμα ποιοτήτων μετάλλων, καλωδίων, κ.τ.λ. για να μην έχουμε εσωτερικούς ανταγωνισμούς, ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΟΤΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΝΑΣ ΕΧΕΙ VW 1000 ΙΠΠΩΝ=ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΟ ΜΟΤΕΡ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ 500 ΑΛΟΓΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ, ΕΝΩ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΧΙ, ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΠΟΥΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1991 ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΥ=ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΣΕ ΟΙΚΟΥΣ ΑΝΟΧΗΣ, ΟΜΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΚΑΔΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ... Όποτε αντέχεις και έχεις και εσύ 1500 vwποιημένα αλόγατα να τα δυναμομετρήσουμε με datsun που πουλάει ΠΑΤΑΤΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΑ ΑΠΙΔΙΑ ΧΩΡΑΕΙ Ο ΣΑΚΟΣ, ΜΕ ΚΑΜΕΡΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, Κ.Τ.Λ. Δεν πιστεύω να είσαι δημοσιογραφος του autobild;ΑΝ ΤΟ ΜΑΘΩ ΑΥΤΟ ΘΑ ΞΥΡΙΣΩ ΜΑΣΧΑΛΟΤΡΙΧΑ, ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΚΑΓΚΕΛΟ, ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΓΑΡ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Άντε καλή ανάσταση, και πρόσεχε από την πολλή δύναμη στο δεξί πεντάλ, ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ, ΕΛΕΟΣ=ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Η καλύτερη επιλογή της ΜAZDA για ένα τέλειο αυτοκίνητο θα ήταν το RX8 με τετρακίνηση και μοτέρ MPS. Απορώ?
Εχεις μεγαλη πλακα δεν ξερω αν εισαι απο το autotriti για να ιντριγκαρεις τις συζητησεις και τα σχολια που τον τελευταιο καιρο οπως βλεπω εχουν μειωθει η αν απλα σου κοβει μισθο ο Σοϊμπλε να ζητησεις και ενσημα παντως σε καθε περιπτωση. Απιστευτη εμπαθεια και ημιμαθεια, δυστυχως χαρακτηριστικο του νεοελληνα, σε ολα τα σχολια, σε ολα τα αρθρα και οχι μονο των γερμανικων αυτοκινητων οπως π.χ αυτο το σχολιο σου. Οσο αν μια συνεργασια συμενει και εξαγορα ολοκληρης της εταιρειας τι να πω εσυ εκτιθεσαι με αυτα που γραφεις. Mazda 100% ανεξαρτητη με ελαχιστο και αδρανες ποσοστο απο τη ford, οσο για subaru απλα κομματι της fuji heavy industrial.
Mazda,Subaru ανηκουν Toyota,mitsubishi παει για κλεισιμο,Nissan γαλλικα πλεον,Honda με 4 μοντελα στην ευρωπη... Αυτη ειναι η αυτοκρατορια;;Σας πηραν χαμπαρι ρε!!Να ναι καλα οι ινδο-πακιστανο-κινεζοι που αγοραζουν ακομα τους κουβαδες σας...