H νέα λιμουζίνα της Toyota είναι… «αντάρτης»
- Το νέο Toyota Crown για την ιαπωνική αγορά δεν είναι SUV αλλά σεντάν
- Είναι η ναυαρχίδα της μάρκας και παραμένει λιμουζίνα αντίθετα με τον ανταγωνισμό
- Δεν διαθέτει ηλεκτρική έκδοση, αλλά έκδοση με κινητήρα υδρογόνου
- «Καίει» υδρογόνο έχει μηδενικούς ρύπους και παράγει ηλεκτρισμό
Το νέο Toyota Crown για την ιαπωνική αγορά δεν είναι SUV αλλά σεντάν
Αν λέγαμε πριν μερικά χρόνια πως ένα σεντάν αυτοκίνητο θα ήταν ριζοσπαστικό μέσα στη θύελλα των ηλεκτρικών και των SUV, θα ακουγόταν παράλογο. Και όμως η Toyota σπάει όλα τα καλούπια με το νέο Crown, που δεν είναι ούτε ηλεκτρικό, ούτε SUV. Πως το κάνει;
Η Toyota έχει σταθεί όσο κανένας άλλος κατασκευαστής απέναντι στην ηλεκτροκίνηση με το ζόρι. Με τις υβριδικές της γκάμες, τόσο στην Toyota όσο και στην Lexus ο Ιαπωνικός κολοσσός είναι ο μόνος που έχει δείξει πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος
Είναι η ναυαρχίδα της μάρκας και παραμένει λιμουζίνα αντίθετα με τον ανταγωνισμό
Έτσι για την ναυαρχίδα της στην Ιαπωνική αγορά, η Toyota διάλεξε να απέχει από τα δύο επικρατέστερα ρεύματα της εποχής. Την ηλεκτροκίνηση και τα SUV. Το νέο Crown μπορεί να μην έρθει ποτέ στην Ευρώπη, όμως δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της μάρκας σε όλα τα μέτωπα.
Σε ότι αφορά τα SUV, η μάρκα που τα δημιούργησε, αφήνει περιθώριο και για άλλες κατηγορίες. Τα μικρά παραμένουν μικρά, τα μικρομεσαία παραμένουν μικρομεσαία, ενώ τα SUV είναι μια ξεχωριστή γκάμα που δεν «σκοτώνει» τις άλλες κατηγορίες. Τουλάχιστον όχι ανάμεσα στα μοντέλα της Toyota. Και το ίδιο κάνει με το Crown. Μια λιμουζίνα που παραμένει λιμουζίνα, όταν τα μεγάλα SUV έχουν πάρει την αγορά σε αυτό το άκρο της, και μάλιστα με καινοτόμο σχεδίαση, ένα μεγάλο χάτσμπακ με χαμηλό προφίλ, πολύ όμορφο.
Δεν διαθέτει ηλεκτρική έκδοση, αλλά έκδοση με κινητήρα υδρογόνου
Είναι όμως η στάση της μάρκας, και πάλι, απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, που κάνει το λανσάρισμα του Crown ακόμη πιο μοναδικό. Γιατί το μοντέλο προσφέρεται είτε ως υβριδικό, είτε ως υδρογονοκίνητο (με κινητήρα εσωτερικής καύσης).
«Καίει» υδρογόνο έχει μηδενικούς ρύπους και παράγει ηλεκτρισμό
Δεν είναι το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο της μάρκας, μετά το Mirai, την τεχνολογία του οποίου χρησιμοποιεί και το Crown. Το πιο αξιοσημείωτο είναι πως στον ίδιο εξοπλισμό η διαφορά τιμής ανάμεσα στα δύο κινητήρια σύνολα είναι μόνο 7.000 ευρώ, ή πιο σημαντικά, μόλις 15%, κάτι που δεν πετυχαίνουν οι ηλεκτρικές εκδόσεις συμβατικών αυτοκινήτων.
Γιατί επιμένει η Toyota με το υδρογόνο; Και γιατί δεν συμβιβάζεται με τα ηλεκτρικά; Πόσο πιθανό είναι να έχει δίκιο ως προς την υδρογονοκίνηση, και τελικά την προτιμάς;