Κολοσσιαία αύξηση είδαν το 2021 οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη και για πρώτη φορά στην ιστορία τους ξεπέρασαν συνδυαστικά τις πωλήσεις των diesel μοντέλων!
Ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών και PHEV το 2021
Εκρηκτικό ήταν το μείγμα των πωλήσεων που συνέθεσαν στην Ευρώπη το 2021 τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αυξάνοντας κατά πολύ το δικό τους ποσοστό σε σχέση με το 2020, την ίδια ώρα που άφηναν πίσω τους τα diesel μοντέλα, στοιχείο που παρατηρούμε για πρώτη φορά στην «Γηραιά Ήπειρο»!
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι συνδυαστικές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 66% στα 2,26 εκατομμύρια στις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου το 2021. Το ίδιο διάστημα οι πωλήσεις diesel μειώθηκαν κατά 33 τοις εκατό στα 2,08 εκατομμύρια μονάδες, μπαίνοντας για πρώτη φορά κάτω από τα ηλεκτροκίνητα. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν ως ο πιο δημοφιλής τύπος κινητήρα, παρά την μείωση του 17% (4,76 εκατομμύρια μονάδες).
Στο +63% τα ηλεκτρικά
Κοιτώντας πιο αναλυτικά την κατηγορία των ηλεκτροκίνητων, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνέχισαν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, με τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν κατά 63% σε 1,22 εκατομμύρια μονάδες, καθώς μοντέλα από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen βοήθησαν με τη δημοτικότητά τους. Ωστόσο το Tesla Model 3 ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2021, αφήνοντας δεύτερο το Renault Zoe και πιο πίσω τα Volkswagen ID.3 και ID.4.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αύξηση 69% στα PHEV
Σε ότι αφορά τις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, υπήρξε ραγδαία αύξηση 69 τοις εκατό που μεταφράστηκε σε 1,05 εκατομμύρια οχήματα. Στην αύξηση αυτή πρωτοστάτησε το Ford Kuga Plug-In Hybrid που τερμάτισε στην πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Diesel ήταν και πάει;
-Οι συνδυαστικές πωλήσεις ηλεκτρικών και PHEV στην Ευρώπη το 2021 ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα μοντέλα diesel.
-Στο +63% τα ηλεκτρικά, αύξηση 69% στα PHEV σε σχέση με το 2020.
-Μειώθηκαν αλλά δεν έχασαν την πρωτιά τα βενζινοκίνητα.
Θα μπορέσουν να ανακάμψουν το 2022 τα diesel ή πλέον η αλλαγή σκηνικού είναι οριστική αφού οδεύουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης;