ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: Θα έκανε διαφορά στην κατάσταση των αυτοκινήτων;
- Η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε., 17 χρόνια!
- Σε κάποιες χώρες γίνεται κάθε χρόνο (πχ. Αγγλία). Μήπως θα βοηθήσει αν γίνει και εδώ;
- Είναι ο μόνος έλεγχος για τα αυτοκίνητα & θεωρητικά δείχνει την κατάσταση ενός μεταχειρισμένου
- Το ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικό κάθε δύο χρόνια στην Ελλάδα, από τον 4ο χρόνο κυκλοφορίας
Η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε., 17 χρόνια!
Αν ο στόλος των αυτοκινήτων είναι ο παλιότερος της Ευρώπης, γιατί έχουμε ΚΤΕΟ μόνο κάθε δύο χρόνια; Με το μέσο όρο ηλικίας στα 17, η κατάσταση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν δεν είναι η καλύτερη. Είναι το ετήσιο ΚΤΕΟ η απάντηση;
Σε κάποιες χώρες γίνεται κάθε χρόνο (πχ. Αγγλία). Μήπως θα βοηθήσει αν γίνει και εδώ;
Αν δούμε παραδείγματα άλλων χωρών, το ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικό κάθε χρόνο από τον τρίτο χρόνο και μετά. Δηλαδή αυτοκίνητα που στην Ελλάδα θα τα θεωρούσαμε «του κουτιού» υποχρεούνται σε τεχνικό έλεγχο, και μάλιστα εξονυχιστικό, και ας έχουν μόλις 45.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Είναι ο μόνος έλεγχος για τα αυτοκίνητα & θεωρητικά δείχνει την κατάσταση ενός μεταχειρισμένου
Ο τεχνικός έλεγχος είναι ο μοναδικός τρόπος να ξέρεις την κατάσταση ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι τυχαίο πως αυτό ζητάει κανείς όταν αγοράζει μεταχειρισμένο αμάξι. Στην περίπτωση του ΚΤΕΟ, η ελπίδα είναι πως από τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα «περάσει», μέσα στο επόμενο διάστημα, και μέχρι την επόμενη επίσκεψή του για έλεγχο, η κατάστασή του δεν θα έχει χειροτερέψει πολύ.
Όμως ένα αυτοκίνητο 17 ετών που θα περάσει σήμερα έλεγχο και θα χρειαστεί πιθανώς δύο-τρία μαζεματάκια, στα επόμενα δύο χρόνια είναι πιθανό να χρειαστεί μαζεματάκια που καλό θα ήταν να γίνουν νωρίτερα. Δηλαδή στον ένα χρόνο.
Το ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικό κάθε δύο χρόνια στην Ελλάδα, από τον 4ο χρόνο κυκλοφορίας
Ο αντίλογος είναι πως το ΚΤΕΟ ελέγχει βασικά τα αναλώσιμα, και πως αν ένα αυτοκίνητο «περάσει», αυτά τα αναλώσιμα δεν θα χρειαστούν αλλαγή για τουλάχιστον δύο χρόνια. Ισχύει όμως αυτό σε ένα αυτοκίνητο 17 ετών;
Το άλλο επιχείρημα φυσικά έχει να κάνει με το κόστος. Όμως το κόστος του ΚΤΕΟ δεν είναι μεγάλο, άρα μήπως το κόστος το οποίο φοβούνται είναι αυτό των επισκευών που θα προκύπτουν, και όχι του ΚΤΕΟ, αν είναι κάθε χρόνο;
Και τέλος υπάρχει και η ελληνική πραγματικότητα, ή ο ελληνικός κυνισμός, πες το όπως θες. Πως δηλαδή και κάθε χρόνο να είναι το ΚΤΕΟ, έτσι όπως γίνεται, δεν θα αλλάξει τίποτα παρά μόνο τα έσοδα των εταιρειών ΚΤΕΟ.