Τα ηλεκτρικά έχουν φθηνότερα service αλλά πληρώνεις πολλά για λάστιχα
- Τα ηλεκτρικά θέλουν λιγότερα αναλώσιμα & ανταλλακτικά στα service
- Έχουν χαμηλότερο κόστος service αλλά πληρώνουν παραπάνω αλλού
- Τα λάστιχα των ηλεκτρικών είναι ακριβότερα για να αντέχουν & φθείρονται πιο γρήγορα
- Όμως δε φοράνε όλα τα ηλεκτρικά ακριβά λάστιχα, άρα πριν αγοράσεις τσέκαρέ τα
Τα ηλεκτρικά θέλουν λιγότερα αναλώσιμα & ανταλλακτικά στα service
Αν ένα αυτοκίνητο δε θέλει λάδια, μπουζί, φίλτρα, δε θέλει ιμάντες, αντλίες και δίσκο πλατό, τότε γιατί να έχει ακριβό service; Και όμως δεν έχουν όλα τα ηλεκτρικά χαμηλότερο κόστος service από τα συμβατικά. Γιατί;
Με πρώτη ματιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πουλάει όχι μόνο χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά και χαμηλό κόστος συντήρησης. Και πραγματικά όταν αρχίζεις να μετράς το κόστος service ενός συμβατικού, βλέπεις πως διαμορφώνεται με βάση τα ανταλλακτικά, τα αναλώσιμα, και την εργασία που χρειάζεται για να αντικατασταθούν κάθε φορά.
Έχουν χαμηλότερο κόστος service αλλά πληρώνουν παραπάνω αλλού
Όταν όμως μιλάμε για ηλεκτρικό, τι μένει; Σε κάθε service χρειάζεται ένα διαγνωστικό, άντε ένα φίλτρο καμπίνας, έναν οπτικό έλεγχο και καμιά λάμπα. Αργότερα, εκεί που οι άλλοι θα ετοιμάζονται για ιμάντες χρονισμού και τρόμπα νερού, το πολύ πολύ να αλλάξεις καμιά φούσκα ημιαξονίου, όπως θα έκαναν και τα συμβατικά.
Και όμως, έρευνα σε χώρες της δυτικής Ευρώπης που τα ηλεκτρικά έχουν πλέον ικανό μερίδιο, δείχνουν πως αντίθετα με όσα κανείς περιμένει στο κόστος συντήρησης, κάποια ηλεκτρικά κοστίζουν περισσότερο από ανταγωνιστικά συμβατικά και υβριδικά μοντέλα.
Τα λάστιχα των ηλεκτρικών είναι ακριβότερα για να αντέχουν & φθείρονται πιο γρήγορα
Ο λόγος; Τα λάστιχα. Τα λάστιχα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά. Πολύ ακριβά. Και φθείρονται γρήγορα. Πολύ γρήγορα. Που σημαίνει πως ακόμη και χωρίς όλα αυτά τα ακριβά ανταλλακτικά και αναλώσιμα, χωρίς τις εργατοώρες που πληρώνεις για να κάνεις σέρβις σε ένα υβριδικό ή συμβατικό μοντέλο, κάποια ηλεκτρικά βγαίνουν πάλι ακριβότερα. Ότι δεν πληρώνεις στην ετήσια συντήρηση, το πληρώνεις στα λάστιχα.
Αυτό είναι το κόστος του αυξημένου βάρους, το κόστος των υψηλών επιδόσεων, το κόστος της συνεχούς ανάκτησης ενέργειας, δηλαδή το συνεχόμενο γκάζι-φρένο που κάνουν σε κάθε κίνηση. Τα λάστιχα των ηλεκτρικών είναι ειδικά να αντέχουν το φορτίο, να μη ρυπαίνουν όσο φθείρονται, και φθείρονται πολύ, και είναι και τεράστια.
Όμως δε φοράνε όλα τα ηλεκτρικά ακριβά λάστιχα, άρα πριν αγοράσεις τσέκαρέ τα
Όμως αυτό το πρόβλημα δεν το έχουν όλα τα ηλεκτρικά. Και πιο πιθανό είναι να μην το έχουν τα ηλεκτρικά μοντέλα που είναι μέρος γκάμας που περιλαμβάνει και συμβατικές εκδόσεις. Όταν ένα μοντέλο παράγεται σε εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η σχεδίαση, η μελέτη και η εξέλιξή του έχει γίνει με βάση αυτές τις εκδόσεις. Η ηλεκτρική έκδοση έχει φυσικά τις διαφορές της, όμως πέρα από ένα λάστιχο με μεγαλύτερο δείκτη βάρους, δεν χρειάζεται κάτι ειδικό.
Που σημαίνει πως αξίζει μια ματιά στα λάστιχα του ηλεκτρικού που θες να αγοράσεις, πριν το αγοράσεις. Και επειδή είναι πιο πιθανό μια ηλεκτρική έκδοση ενός συμβατικού μοντέλου να φορά και συμβατικά λάστιχα, αυτά τα μοντέλα μπορεί να προσφέρουν και φθηνότερο σέρβις.
Εσύ κοιτάς το κόστος σέρβις όταν πας σε ηλεκτρικό; Ή αγοράζεις νομίζοντας πως όλα τα ηλεκτρικά είναι φθηνότερα στη χρήση;