ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποια αυτοκίνητα είναι εύκολη λεία για τους κλέφτες & πώς να γλιτώσεις

(11/10/2024)
Ποια αυτοκίνητα είναι εύκολη λεία για τους κλέφτες & πώς να γλιτώσεις

- Σχεδόν όλα τα keyless οχήματα διαρρηγνύονται «για πλάκα»
- Μόνη προστασία η τεχνολογία σημάτων υπερευρείας ζώνης (UWB)
- Απλές λύσεις για την αποφυγή πιθανής διάρρηξης

Σχεδόν όλα τα keyless οχήματα διαρρηγνύονται «για πλάκα»

Τα keyless συστήματα, δηλαδή αυτά που δεν χρειάζεται να βάλεις το κλειδί του αυτοκινήτου στη μίζα για να πάρει μπρος, μπορεί να διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού, όμως εγκυμονούν και έναν κίνδυνο, αφού κάνουν εύκολη τη ζωή και των κλεφτών.

Σε αντίθεση με όσα πολλοί πιστεύουν, δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις hacking για να κλαπεί ένα keyless αυτοκίνητο. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά και η λύση δίνεται από ένα προϊόν ευρέως διαθέσιμο στην αγορά, τους ενισχυτές σήματος. Η ΑDAC, η ένωση αυτοκινήτου της Γερμανίας (σ.σ. κάτι σαν τη δική μας ΕΛΠΑ), έβαλε ελεγκτές  της να επιχειρήσουν να διαρρήξουν 700 οχήματα και διαπίστωσε πως σχεδόν όλα ήταν εύκολο να «ανοιχτούν» και να κλαπούν. Οι διαρρήκτες ακολουθούν συγκεκριμένη διαδικασία. Πρέπει να είναι σχετικά κοντά στο keyless κλειδί το οχήματος κρατώντας μια συσκευή ενίσχυσης σήματος, και παράλληλα να βρίσκονται κοντά στην πόρτα του με άλλη μία όμοια συσκευή. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ADAC, ο ενισχυτής σήματος μπορεί να ενισχύσει το σήμα από το κλειδί του οχήματος έως και μερικά εκατοντάδες μέτρα μακριά. Έτσι, το σήμα μπορεί να φτάσει στο αυτοκίνητο ακόμα κι αν το κλειδί βρίσκεται μέσα στο σπίτι του κατόχου. Μια τέτοια συσκευή είναι δυνατό να κατασκευαστεί πολύ εύκολα με εξαρτήματα που μπορούν να αγοραστούν από οποιοδήποτε κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών με συνολικό κόστος περίπου 100 ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε, οι κλέφτες αυτοκινήτων μπορούν να οργιάσουν, οπότε πρέπει να λάβετε τα μέτρα σας.

Μόνη προστασία η τεχνολογία σημάτων υπερευρείας ζώνης (UWB)

Πολλοί κατασκευαστές κάνουν τα keyless κλειδιά τους πιο ασφαλή χρησιμοποιώντας τεχνολογία ψηφιακού σήματος. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά τσιπ υπολογιστών που παρέχουν τεχνολογία σήματος υπερευρείας ζώνης (UWB) στον μηχανισμό κλειδώματος του οχήματος. Έτσι, μπορεί να καθοριστεί με ακρίβεια η απόσταση του κλειδιού από το όχημα υπολογίζοντας τον χρόνο που έκανε το ηχητικό σήμα ώστε να ταξιδέψει από το κλειδί στον αποδέκτη του οχήματος, μπλοκάροντας το ξεκλείδωμα από μεγάλες αποστάσεις. Ο όμιλος της Jaguar Land Rover ήταν ο πρώτος που καθιέρωσε την παραπάνω τεχνολογία στα νέα μοντέλα του από το 2018. Εν συνεχεία, από το 2019, ο όμιλος της Volkswagen την υιοθέτησε και εξοπλίζει όλο και περισσότερα μοντέλα του με αυτήν. Η BMW, η Hyundai, η Kia, η Mercedes, η Genesis και η Suzuki έχουν πλέον μοντέλα με αντίστοιχη τεχνολογία προστασίας από κλοπή.

Απλές λύσεις για την αποφυγή πιθανής διάρρηξης

Για όλους εκείνους που δεν έχουν νέα αυτοκίνητα από τις συγκεκριμένες μάρκες, αλλά τα οχήματα τους χρησιμοποιούν keyless κλειδιά υπάρχουν προτάσεις για να προστατεύσετε την περιουσία σας. Η πιο αποτελεσματική λύση είναι η κατάργηση της keyless-go λειτουργίας του οχήματος που συνήθως μπορεί να γίνει ακολουθώντας τις οδηγίες του manual κάθε αυτοκινήτου. Για όσους δεν θέλουν να θυσιάσουν αυτήν την ευκολία, συμβουλεύεται να παρκάρουν πάντοτε σε κλειστό γκαράζ, αν αυτό είναι εφικτό, και τα κλειδιά να αποθηκεύονται μακριά από εξωτερικές πόρτες και παράθυρα. Για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια μπορούν να αποθηκεύονται σε κλειστά μέρη, όπως για παράδειγμα μεταλλικά κουτιά ή θήκες. Για να δοκιμαστεί αν το σήμα του από το κλειδί μέσα στο κουτί περιορίζεται, αρκεί να φέρει κανείς το κουτί κοντά στο όχημα και να δοκιμάσει να το ξεκλειδώσει.

Mercedes
Autotriti.gr