Η Honda έγινε η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που δήλωσε δημοσίως πως θα σταματήσει την πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες καύσης, καθώς ετοιμάζεται για πλήρως ηλεκτρική γκάμα με χρονική αφετηρία το 2040.
Οριστικό φινάλε στις πωλήσεις μοντέλων βενζίνης και diesel βάζει η Honda. Πρόκειται για μία άκρως συμβολική αλλά και δύσκολη απόφαση, μιας και εγχώριοι ανταγωνιστές της, όπως η Toyota, ακολουθούν διαφορετική φιλοσοφία. Στην Ιαπωνία, εξάλλου, η αποδοχή των EV αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των συνολικών πωλήσεων, πολύ κάτω από το αντίστοιχο ποσοστό της κινεζικής αγοράς που με περίπου 6% είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών μοντέλων. Οι Ιάπωνες μπαίνουν σε φάση αναδιοργάνωσης και διαφοροποιούν το οργανόγραμμά τους σε πολλές παραμέτρους.
Πρώτα από όλα, από το 2040 και μετά δεν θα περιλαμβάνει στην γκάμα της αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά αντιθέτως σκοπεύει να επενδύσει αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά. Ενδεικτικά, θέλει το πρώτο μαζικής παραγωγής μοντέλο της, Honda e, να φτάσει παγκόσμιες πωλήσεις γύρω στα 10.000 ευρώ. Εξάλλου, η κρατική πολιτική της Ιαπωνίας και ο στόχος ουδετερότητας εκπομπών άνθρακα ως το 2050 ενδέχεται να ευνοήσει μελλοντικά την νέα πρωτοβουλία της Honda. Για παράδειγμα, μία εταιρεία που έχει ήδη προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες θα μπορεί αγοραστικά να κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο. Θυμίζουμε ότι η Honda πρόσφατα συμφώνησε να χρησιμοποιήσει τεχνολογία μπαταριών της General Motors, μία ακόμη επιλογή που επιβεβαιώνει το νέο πλάνο που θέλει να υιοθετήσει.
Το γενικότερο κύμα στροφής προς τα ηλεκτρικά αναμένεται τα επόμενα χρόνια να φέρει αύξηση των πωλήσεων στα 14 εκατομμύρια το 2025, όταν το 2020 ο συνολικός αριθμός είναι μόλις στα 3,1 εκατομμύρια. Πάντως, υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός για το κατά πόσο μπορούν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες γίνουν 100% ουδέτερες στις εκπομπές άνθρακα, καθώς η μεν Ford δεν θεωρεί τόσο εφικτή την συγκεκριμένη πρόθεση, η δε Toyota θεωρεί πως τα υβριδικά μοντέλα θα έχουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης.
Εκτός των παραπάνω αλλαγών, η Honda προσανατολίζεται και σε άλλες διαφοροποιήσεις ούτως ώστε να μειώσει τα κόστη και να αυξήσει τα κέρδη της. Χαρακτηριστική απόφασή της είναι η αποχώρηση από το πρωτάθλημα της Formula 1 από το τέλος του 2021. Οι Ιάπωνες συμμετείχαν πάνω από μισό αιώνα είτε ως προμηθευτές κινητήρων είτε με δική της ομάδα πιλότων και κατασκευαστών.