Χαμηλότερα όρια ταχύτητας σημαίνουν χαμηλότερη κατανάλωση. Και χαμηλότερη κατανάλωση σημαίνει λιγότεροι ρύποι, που με τη σειρά τους, μεταφράζονται σε καλύτερο περιβάλλον. Αν μειωθούν όμως τα όρια στην Εθνική, ποιός θα ασχοληθεί;
Στην Ευρώπη αρχίζουν οι δοκιμές με τα χαμηλότερα όρια. Από τα 120 στα 100 η μείωση είναι 17% στην ταχύτητα, είναι όμως σχεδόν 33% στην ισχύ που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να κινείται, και άρα ένα τρίτο κάτω στην κατανάλωση και τους ρύπους. Η διαφορά αναμένεται μεγάλη.
Οι οπαδοί της ιδέας θεωρούν πως η διαφορά στην διάρκεια μιας διαδρομής δεν θα είναι μεγάλη. Κάθε μία ώρα ταξιδιού αυξάνεται περίπου 7 λεπτά, λένε, και έτσι με εξαίρεση το κοντέρ, οι οδηγοί δεν θα νιώσουν πως κινούνται πιο αργά.
Λένε επίσης, πως το όφελος στο κόστος καυσίμου θα κάνει την μειωμένη ταχύτητα πιο εύκολα αποδεκτή, και παραθέτουν παραδείγματα που δείχνουν μέχρι και 30 λεπτά λιγότερα για κάθε ευρώ που αλλιώς θα πληρωνόταν σε καύσιμο.
Αυτά όμως ισχύουν εφόσον τα όρια ταχύτητας είναι κάτι που οι οδηγοί υπακούουν. Και στην Ευρώπη, τα όρια γενικά ακολουθούνται. Στην Ελλάδα όμως;
Στην Ελλάδα ήδη πολλά όρια είναι παράλογα χαμηλά. Πας 120 και ξαφνικά πέφτει στα 80 χωρίς κανέναν εμφανή λόγο. Ακόμη χειρότερα, όποιος θέλει κοτσάρει στη μέση του δρόμου μια πινακίδα «30» για να δείξει πως πρέπει να «κόψουν» ταχύτητα, την οποία, όπως είναι αναμενόμενο, κανείς δεν ακολουθεί, αφού είναι αδύνατο να πας 30 στην Εθνική, ακόμη και με έργα.
Στη Ελλάδα τα όρια ταχύτητας έχουν χάσει την αξία τους και κανείς δεν τα σέβεται. Αν αύριο τα αλλάξουν όλα με ανώτατο τα 100, επίσης δεν θα τα προσέξει κανείς, και άρα κανείς δεν θα κόψει, για τον ίδιο λόγο που δεν κόβει και τώρα και απλά πάει όσο γουστάρει.
Υπάρχει λοιπόν τρόπος στην Ελλάδα να γίνει κάτι ώστε να μειωθούν οι ρύποι και να προστατευτεί το περιβάλλον; Εσύ θα πήγαινες με το πολύ 100 για αυτό τον λόγο; Και τι θα χρειαζόταν να αλλάξει για να ακολουθήσεις τα όρια;