Mπαίνουν οι τελευταίες πινελιές στη νέα Skoda Fabia
2.677 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2021)
Σε απαιτητικά τεστ υποβάλλεται η νέα Skoda Fabia, ώστε η εταιρεία να εξασφαλίσει πως θα εξοπλίζεται με αξιόπιστα συστήματα ασφάλειας και τεχνολογίες που θα προσφέρουν περισσότερη άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες.
Οι μηχανικοί της Skoda βάζουν τις τελευταίες πινελιές πάνω στην τέταρτης γενιάς Fabia, λίγους μήνες πριν την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου. H εταιρεία ανακοινώνει πως έβαλε το αυτοκίνητο σε προσομοιώσεις σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης μέσα σε μια πίστα, το όνομα της οποίας δεν έγινε γνωστό. Ο στόχος ήταν να εξασφαλιστεί πως η νέα γενιά θα προφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας και άνεσης κατά την οδήγηση και να δοκιμαστούν τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με τα οποία εξοπλίζεται.
Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η Skoda αποκάλυψε επίσημα τις πρώτες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς. Το πρώτο πράγμα στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι πως η τέταρτη γενιά του τσέχικου μικρού θα μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις, αφού θα έχει 4.107 χιλιοστά μήκος, 1.780 χλστ. πλάτος και μεταξόνιο 2.564 χιλιοστών. Με εξαίρεση το ύψος (1.460 χιλιοστά), η νέα γενιά μεγαλώνει σημαντικά σε διαστάσεις σε σχέση τόσο με προκάτοχό της όσο και με τους άλλους εκπροσώπους του VW Group στην κατηγορία των μικρών, τα VW Polo, το SEAT Ibiza και το Audi A1.
Η αύξηση αυτή στις διαστάσεις φαίνεται πως έγινε δυνατή χάρη στην πλατφόρμα MQB-A0 πάνω στην οποία βασίζεται το μοντέλο. Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στη νέα Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά τα 380 λίτρα με πίσω καθίσματα στην θέση τους ή τα 1.190 λίτρα με πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Η έκδοση station-wagon αναμένεται να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Φυσικά, λόγω της μεγάλης αύξησης που θα έχει το μεταξόνιο, οι πίσω επιβάτες φαίνεται πως θα έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Την ίδια στιγμή, η Skoda ισχυρίζεται πως έχει καταφέρει να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα έχει η νέα γενιά, ενώ σημειώνει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από 0,32 σε 0,28.
Η παλέτα των κινητήριων συνόλων θα αποτελείται από έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα σε δύο εκδόσεις 65 και 80 ίππων που θα συνεργάζεται αποκλειστικά με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο TSI του 1,0 λίτρου θα γίνει και αυτός διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις 95 και 110 ίππων με 5τάχυτο μηχανικό, 6άρι μηχανικό ή DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.500άρης TSI Evo με 150 άλογα που θα συνδυάζεται μόνο με 7άρι DSG κιβώτιο.
Η Skoda επίσης κάνει λόγο πως η νέα Skoda Fabia θα προσφέρεται με LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω, με το σύστημα Virtual Cockpit, εννέα αερόσακους και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ στα 50 λίτρα (ήταν 40 λίτρα), που θα προσφέρει έως και 950 χιλιόμετρα αυτονομία.