ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί το XC40 είναι το χειρότερο στην αποφυγή κινδύνου; Τι φταίει και τι συμβαίνει με τα υπόλοιπα SUV στην κατηγορία;

Έτσι γίνεται το Test Αποφυγής Κινδύνου.

Να γιατί το νέο Volvo XC40 είναι το χειρότερο στην αποφυγή κινδύνου

32.629 Επισκέψεις στο άρθρο

Να γιατί το νέο Volvo XC40 είναι το χειρότερο στην αποφυγή κινδύνου. Συγκρίνουμε 38 SUV. Δείτε τον πίνακα!

2 λόγια για το «Test Αποφυγής Κινδύνου»

Το Test Αποφυγής Κινδύνου (ή αλλιώς Test Αποφυγής Ταράνδου) γίνεται σε στεγνή επιφάνεια. Το αυτοκίνητο έχει ένα άτομο σε κάθε  κάθισμα και βάρος στο πορτ μπαγκάζ για να έχουμε το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο. Στόχος να πραγματοποιήσει «σλάλομ» ανάμεσα σε κορύνες που προσομοιώνουν το εμπόδιο, χωρίς να τις ρίξει. Το τεστ επαναλαμβάνεται κάθε φορά με μεγαλύτερη ταχύτητα μέχρι το αυτοκίνητο να γλιστρήσει, να ρίξει κώνους ή να βγει εκτός πορείας. Η συνήθης ταχύτητα  είναι 70-80 χλμ./ώρα.

To χειρότερο που έχει μετρηθεί είναι το 3κυκλο Reliant Rialto με 42,5 χλμ./ώρα και το καλύτερο Citroen Xantia Activa V6 με 85 χλμ./ώρα.

Με 235/50-19 λάστιχα το XC40 απέτυχε στα 70 χλμ/ώρα και χρειάστηκε να κατέβει στα 67 χλμ/ώρα για να ολοκληρώσει το test.

Την ίδια στιγμή η κατηγορία είναι πάνω από τα 70 χλμ/ώρα:
Grandland 72 χλμ/ώρα, Stelvio 74 χλμ/ώρα, Q5 75 χλμ/ώρα, XC60 76 χλμ/ώρα, ενώ το Fiesta έκανε 76 χλμ/ώρα, με βροχή.

 Γιατί το νέο Volvo XC40 είναι τόσο βαρύ; 
  • Το σχόλιο του chief designer της Volvo, όταν ρωτήθηκε γιατί είναι τόσο βαρύ το XC40, ήταν ότι «δεν έγινε χρήση αλουμινίου στη νέα πλατφόρμα και έτσι η πλατφόρμα αυτή δεν μπορεί να δώσει ελαφρύτερα αμαξώματα». Δεν βρήκε κάποιο πλεονέκτημα να πει, για την επιλογή αυτή, αφήνοντας να εννοηθεί ότι έγινε για λόγους κόστους.
  • Το πραγματικό βάρος του diesel XC40 είναι 1.810 κιλά και όχι 1.733 που λέει το επίσημο site, αφού στο βάρος που ανακοινώνουν όλοι οι κατασκευαστές, πρέπει να περιλαμβάνεται και το βάρος του οδηγού (όλοι οι άλλοι κατασκευαστές το τηρούν). Αντίστοιχα η βενζινοκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.759 κιλά.
Μοντέλο Έκδοση Καύσιμο Βάρος Μήκος
Renault Kadjar 1,2 Tce 130PS BENZINH 1.306 4.449
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS BENZINH 1.325 4.447
Skoda Karoq 1,0 TSI 116 PS BENZINH 1.340 4.382
Opel Grandland X 1,2 130 PS BENZINH 1.350 4.477
Peugeot 3008 1,6 THP 165 PS BENZINH 1.375 4.447
Peugeot 3008 1,6 BlueHDI 120 PS DIESEL 1.375 4.447
Skoda Karoq 1,5 TSI 150 PS BENZINH 1.378 4.382
Opel Grandland X 1,6 d 120 PS DIESEL 1.392 4.477
Renault Kadjar 1,6 dCi 130 PS DIESEL 1.415 4.449
Skoda Karoq 1,6 TDI 116 PS DIESEL 1.426 4.382
Mercedes GLA 250 211 PS BENZINH 1.435 4.417
Audi Q3 1.4 TFSI 150 PS BENZINH 1.460 4.388
VW Tiguan 1,4 TSI 150 PS BENZINH 1.490 4.486
Mercedes GLA 250 4matic 211 PS BENZINH 1.505 4.417
Nissan Qashqai 1,2 DiG-T 115 PS BENZINH 1.531 4.394
Renault Kadjar 1,6 dCi 130 PS DIESEL 1.536 4.449
Mercedes GLA 220 d 177 PS DIESEL 1.540 4.417
Peugeot 3008 2,0 BlueHDI 180PS DIESEL 1.540 4.447
BMW X1 sDrive 20d 190 PS DIESEL 1.555 4.439
Audi Q3 2.0 TDI Manual 150 PS DIESEL 1.560 4.388
BMW X1 sDrive 20i 192 PS BENZINH 1.560 4.439
Skoda Karoq 2,0 TDI 150 PS DIESEL 1.561 4.382
VW Tiguan 2,0 TDI 150 PS DIESEL 1.568 4.486
Nissan Qashqai 1,6 DiG-T 163 PS BENZINH 1.569 4.394
Ford Kuga 1,5 Ecoboost 150 PS BENZINH 1.579 4.531
Nissan Qashqai 1,5 dCi 110 PS DIESEL 1.582 4.394
Mercedes GLA 220 d 4matic 177 PS DIESEL 1.595 4.417
Ford Kuga 2,0 TDCi 150 PS DIESEL 1.614 4.531
BMW X1 xDrive 25i 231 PS BENZINH 1.615 4.439
BMW X1 xDrive 20d 190 PS DIESEL 1.615 4.439
Audi Q3 2.0 TFSI Quattro 220 PS BENZINH 1.640 4.388
VW Tiguan 2,0 TSI 180 PS BENZINH 1.640 4.486
Ford Kuga 1,5 Ecoboost 180 PS BENZINH 1.686 4.531
Nissan Qashqai 1,6 dCi 130 PS DIESEL 1.689 4.394
Audi Q3 2.0 TDI Quattro 184 PS DIESEL 1.700 4.388
VW Tiguan 2,0 TDI 190 PS DIESEL 1.723 4.486
Volvo XC40 2.0 AWD T5 247 PS BENZINH 1.759 4.425
Volvo XC40 2.0 D4 AWD 190 PS DIESEL 1.808 4.425

Το XC40 είναι αρκετά βαρύτερο από τα στάνταρ της κατηγορίας και σαν αποτέλεσμα, έχει τις χειρότερες επιδόσεις της κατηγορίας στο test αποφυγής κινδύνου (elk test) ενώ θα καίει και περισσότερο.
 
Καλό θα είναι να μπει φρένο στην ιδέα του να κατεβάσουμε τα ευρωπαϊκά στάνταρτ ποιότητας και κυρίως ασφάλειας, στο πολύ χαμηλότερο επίπεδο των κινέζικων-αμερικάνικων, ειδικά για μοντέλα που θέλουν να πουληθούν πανάκριβα.

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON