H νέα τέταρτης γενιάς Skoda Fabia παρουσιάστηκε στις αρχές του περασμένου μήνα και έφερε μαζί της μοναδικά χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, μια κατηγορία που σημειώνει κατεξοχήν υψυλές πωλήσεις στην χώρα μας.
Χώροι αποσκευών μικρομεσαίου χάρη σε νέα πλατφόρμα Η νέα Fabia βασίζεται στην άρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group πάνω στην οποία έχουν βασιστεί και τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα του Volkswagen Group, όπως τα Polo, το SEAT Ibiza και Audi A1. Η νέα γενιά έχει μεγαλώσεις σε διαστάσεις καθώς, αναλυτικότερα, έχει 4.107 χιλιοστά μήκος (+11 εκ.), 1.780 χλστ. πλάτος (+48 χλστ.) και μεταξόνιο 2.564 χλστ. (+94 χλστ.), ενώ μόνη εξαίρεση στις αυξήσεις αποτελεί το ύψος (1.460 χιλιοστά). Ένα σημείο που πρέπει να σταθούμε είναι ότι νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στη νέα Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά τα 380 λίτρα (στην κορυφή της κατηγορίας του) με πίσω καθίσματα στην θέση τους ή τα 1.190 λίτρα με πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και να προσφέρει περισσότερους χώρους στους πίσω επιβάτες.
Πιο σύγχρονη καμπίνα από ποτέ Η πρόταση των Τσέχων στη μικρή κατηγορία μπορεί να εξοπλίστεί για πρώτη φορά με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών πλήρως παραμετροποιήσιμο, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης έως και 5 θύρες USB Type-C, ενώ στο κέντρο του ταμπλό, η οθόνη μπορεί να έχει διαστάσεις από 6,5 έως 9,2 ιντσες. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG. Η τελευταία γενιά του μικρού τσέχικου μπορεί να παραγγελθεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για να διατηρεί τους πίσω επιβάτες δροσερούς.
Πρώτη φορά με 1.500άρη με 150 ίππους. Η παλέτα των κινητήριων συνόλων αποτελείται από έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε δύο εκδόσεις 65 και 80 ίππων, που θα συνεργάζεται αποκλειστικά με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο TSI του 1,0 λίτρου θα γίνει και αυτός διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις 95 και 110 ίππων με ροπή 175 Nm και 200 Nm αντίστοιχα, που συνεργάζεται με 5τάχυτο μηχανικό, 6άρι μηχανικό ή DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.500άρης TSI Evo με 150 άλογα και 250 Nm ροπής που συνδυάζεται μόνο με 7άρι DSG κιβώτιο.
«Τέρας» ασφαλείας Χάρη στην πλατφόρμα MQB-A0, η Fabia προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Αυτή είναι η πρώτη Fabia που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, ένα σύστημα το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική οδήγηση. Επιπρόσθετα, παρέχεται μια πλήρης σουίτα συστημάτων όπως Adaptive Cruise Control, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο αγγίγματος του τιμονιού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση παρκαρίσματος κ.ά. Προσθέστε στη λίστα και τους 9 αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους, γονάτου για τον οδηγό και πίσω πλευρικούς).