Το 5άρι της Renault ξανανιώνει από τα χέρια της Legende Automobiles, οι οποίοι προσθέτουν μοντέρνες και hi-tech πινελιές του σήμερα σε ένα κεντρομήχανο αμάξωμα των 80΄s με κινητήρα ισχύος 406 ίππων.
Οι αναβιώσεις μοντέλων δίνουν και παίρνουν τα τελευταία χρόνια, αποδεικνύοντας πως ακόμα και στα αυτοκίνητα η μόδα κάνει κύκλους. Μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου, ηλεκτρικού Renault 5 μια νέα πρόταση έρχεται στο φως της δημοσιότητας από την Legende Automobiles, μια νεοϊδρυθείσα εταιρεία στη Γαλλία, η οποία ξεκίνησε από το όραμα τρίων νέων ανδρών. Σκοπός των Alan Derosier (σχεδιαστής αυτοκινήτων), Charly Bompas (stunt-man) και Alexander Decleves (μηχανικού αυτοκινήτων) είναι να πάρουν τα καλύτερα στοιχεία από τα 5άρια Turbo 1 και Turbo 2 και με τη χρήση μοντέρνας τεχνολογίας να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο του σήμερα, που να θυμίζει όπως το χθες.
Πίσω ξεχωρίζουν οι φουσκωμένοι θόλοι, οι διπλές εξατμίσεις και η πορτοκαλί αεροτομή ψηλά.
Στο σχεδιαστικό σκέλος, το αμάξωμα του μικρού «καυτού» γαλλικού έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το προγενέστερο μοντέλο. Βάση για να χτιστεί το R5 Turbo 3 είναι ένα τρίθυρο Renault 5, ωστόσο έχουν γίνει οι κατάλληλες παρεμβάσεις τόσο στο αμάξωμα του οποίου τα περισσότερα μέρη έχουν κατασκευαστεί από ανθακονήματα για τη μείωση βάρους, όσο και στην ανάρτηση, παίρνοντας δάνειο από το αγωνιστικό R5 Maxi Turbo τα διπλά ψαλίδια. Επιπλέον έχει διατηρηθεί το αυθεντικό bodykit σχεδίασης Bertone με μερικές μικρές διαφορές, κυρίως στο πίσω μέρος εκεί όπου πλέον υπάρχουν δύο απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο, πλαισιωμένες από τον αεροδυναμικό διαχύτη.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Από εκεί και έπειτα, το 5άρι μπαίνει στον 21ο αιώνα έχοντας LED φώτα εμπρός και πίσω, μεγαλύτερες ζάντες (16 ιντσών μπροστά, 17 ιντσών πίσω) και μεγαλύτερα μετατρόχια για να πατάει καλύτερα στο δρόμο και να διαχειρίζεται την ιπποδύναμη.
Μιας και αναφερθήκαμε στην ιπποδύναμη, αυτή προέρχεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, τοποθετημένο στο κέντρο του πλαισίου που αποδίδει 406 ίππους και η ισχύς παρέχεται στον πίσω άξονα μέσω του σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων, με κανονικό επιλογέα σχέσης στην καμπίνα. Έτσι ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο του turbo κινητήρα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας.
Μπαίνοντας, τέλος, στην καμπίνα του R5 Turbo 3 το σκηνικό δεν έχει και πολλά να θυμίζει από το παλιό 5άρι, ωστόσο το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου «ξένο» και ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του μοντέλου στο σήμερα. Ο πίνακας οργάνων μπροστά από το μικρό, τετραγωνισμένο τιμόνι δύο ακτίνων ειναι ψηφιακός και στο ταμπλό ξεχωρίζουν τα διακοσμητικά, πορτοκαλί δαχτυλίδια των αεραγωγών. Το σπαρτιάτικο ταμπλό ολοκληρώνεται με τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού, ενώ στην ίδια γκρι απόχρωση είναι και τα bucket καθίσματα με ζώνες 6 σημείων. Η «πολεμική» καμπίνα διαθέτει πλήρες roll-cage και φυσικά ούτε ίχνος infotainment.
Χωρίς να υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για την τιμή του R5 Turbo 3, υποθέτουμε πως θα είναι οριακά 5ψήφια, ενδεχομένως και 6ψήφια. Θα προτιμούσατε αυτή την μοντέρνα εκδοχή του Renault R5 ή το νεότερο αμιγώς ηλεκτρικό 5άρι της Renault;