Tο νέο Skoda Scala ήρθε να πάρει τη θέση του Rapid, θέλοντας να γίνει το αντί-Golf των Τσέχων. Όμως που διαφέρουν μεταξύ τους ο «παλιός» και ο «νέος»; Ποια είναι η συνταγή για το μεγάλο στοίχημα της Skoda στα μικρομεσαία;
Η Skoda επέλεξε να χρησιμοποιήσει για τη νέα της πρόταση στα μικρομεσαία ένα όνομα που πρωτοεμφανίστηκε στη δεύτερη γενιά του Scirocco ως πρόσθετη ονομασία και κυκλοφόρησε από το 1986 έως το 1991. Scala it is! Έτσι, το Rapid Spacebackπήρε το δρόμο της εξόδου, αφήνοντας στο πόδι του το νέο Scala, για να μπει στη μάχη των μικρομεσαίων, μιας εκ των δημοφιλέστερων κατηγοριών τόσο στην ευρωπαϊκή, όσο και στην εγχώρια αγορά.
Τι είναι αυτό που σε κάνει να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο; Αρχικά, σίγουρα η εξωτερική εμφάνιση, εκεί που το Scala υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, παρόλο που έχει παρεμφερές σουλούπι με το Rapid Spaceback. Πιο συγκεκριμένα, έχει μοντέρνο ντιζάιν σε σχέση με τον προκάτοχο του, όμως δεν το λες και ριζοσπαστικό, αν και στο σύνολό του δείχνει πιο μυώδες, κυρίως λόγω του κατά 87 χλστ. φαρδύτερου και 57 χλστ. μακρύτερου αμαξώματος.
Από μηχανικής πλευράς το Scala βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, την MQB-A0, έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ., ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.649 χλστ. (+47 χλστ. από το Rapid SB), βοηθώντας στην ευρυχωρία του μοντέλου. Μιλώντας για χώρους, το διαμέρισμα των αποσκευών έχει όγκο 467 λτ. (+52 λτ. από το Rapid SB), ενώ γενναιόδωρες είναι και οι εσωτερικές διαστάσεις για τους επιβάτες πλησιάζοντας μάλιστα στα δεδομένα της μεγαλύτερης Octavia.
Πέραν των αυξημένων επιπέδων ευρυχωρίας σε σχέση με πριν, το Scala χαρακτηρίζεται και από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda στο εσωτερικό. Στο ταμπλό βρίσκουμε μια οθόνη αφής έως και 9,2 ιντσών για το σύστημα infotainment με όλες τις ευκολίες συνδεσιμότητας και τη δυνατότητα επιλογής ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κάνοντας ουσιαστικά άδικη τη σύγκριση με τον προκάτοχο. Έπειτα, στη λίστα των «συν» μπαίνουν και όλα τα πιο πρόσφατα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας της τσέχικης μάρκας που έχουν ενσωματωθεί στο ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Κλείνουμε τη μίνι σύγκριση με τους κινητήρες, εκεί που το Scala προσφέρεται με πέντε επιλογές: 3 βενζίνης, 1 ντίζελ και 1 διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη. Στον αντίποδα, το απερχόμενο Rapid Spaceback είχε στη φαρέτρα του 4 μοτέρ βενζίνης (τρεις TSI 1,0 λτ. & έναν 1,4 λτ.) και 2 ντίζελ χωρητικότητας 1,4 και 1,6 λτ.. Το Scala χρησιμοποιεί τον 1.0 TSI σε εκδόσεις ισχύος 95 και 115 ίππων, ενώ στη θέση του 1.400άρη μπήκε πλέον ο 1.5 TSI Evo με 150 άλογα. Από εκεί και πέρα, στο ντίζελ υπάρχει αποκλειστικά ο 1.6 TDI με 115 άλογα. Στα τέλη του 2019 θα προστεθεί στη γκάμα και μια έκδοση διπλού καυσίμου G-Tec με CNG (φυσικό αέριο και βενζίνη). Σε ό,τι αφορά τη μετάδοση το νέο μικρομεσαίο της Skoda διατίθεται με 5άρι και 6άρι μηχανικό και το DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αντιγράφοντας στην ουσία τον προκάτοχό του. Τέλος, σημειώνεται πως το Scala ενσωματώνει και στοιχεία πιο δυναμικής οδήγησης έχοντας στη φαρέτρα του σύστημα παραμετροποίησης της οδηγικής συμπεριφοράς με δύο οδηγικά προφίλ: Normal και Sport.
Πιστεύετε πως, το νέο Scala θα καταφέρει να γίνει το αντι-Golf της Skoda, έχοντας ως ατού τη συνολικότερη αναβάθμιση σε όλους τους τομείς και τον value for money χαρακτήρα της μάρκας; Τι λέτε;