Δείτε την επερχόμενη κουπέ έκδοση του Tiguan, που θα βάλει για πρώτη φορά τη VW σε ένα κλειστό club μοντέλων, που συνδυάζουν crossover χαρακτήρα με την ομορφιά ενός κουπέ.
Όταν το 2006 η SsangYong παρουσίασε το «διαφορετικό» Actyon και ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η BMW με την σαφέστατα πιο πολυτελή X6, το κοινό διχάστηκε: Η αυξημένη απόσταση των αυτοκινήτων από το έδαφος σε συνδυασμό με την ύπαρξη τεσσάρων θυρών σε μία κουπέ σιλουέτα, δημιούργησαν πρωτοφανή σύνολα. Και αν κάποιοι θεώρησαν ιεροσυλία μια τέτοια κίνηση, κάποιοι άλλοι λάτρεψαν την ιδέα των κουπέ SUV/Crossover. Έτσι δημιουργήθηκε μια νέα υποκατηγορία, η οποία φαίνεται πως έχει «ψωμί», τη στιγμή που ο αριθμός των μελών του… club μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο: H Νissan παρουσίασε το μικρό Juke, η BMW την X4, η Mercedes τις κουπέ εκδοχές των GLC και GLE, ενώ πιο πρόσφατα είδαμε το εντυπωσιακό Toyota C-HR. Η VW λοιπόν θα διεκδικήσει μερίδιο από τις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας λανσάροντας μια κουπέ έκδοση του μεσαίου της SUV, του Tiguan.
Sexy και όποιος αντέξει…
Όπως είναι φυσικό, η κουπέ έκδοση του Tiguan θα χρησιμοποιήσει το ίδιο πάτωμα (MQB) και τα ίδια μηχανικά μέρη με το κανονικό μοντέλο, που είναι σήμερα διαθέσιμο. Όλο το παιχνίδι θα παιχτεί ουσιαστικά στο… κουστούμι. Όπως φαίνεται από την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη εικόνα των κατασκόπων μας, το μπροστινό μέρος είναι σχεδόν ταυτόσημο με το Tiguan. Θα υπάρχουν βέβαια στοιχεία, όπως ο προφυλακτήρας και η μάσκα, που θα έχουν πιο επιθετικό look. Η μεγάλη αλλαγή αφορά φυσικό το «κουπέ» πίσω μέρος, με το ιδιαίτερο «κόψιμο» της πίσω πόρτας και την απότομη «πτώση» της οροφής. Μια ιδέα για τον σχεδιασμό του πίσω μέρους μπορούμε να πάρουμε κοιτώντας τις σχετικές φωτογραφίες του πρωτότυπου CrossBlue Coupe, που παρουσίασε η VW το 2013 στην Έκθεση της Σαγκάης. Στην καμπίνα δεν αναμένονται διαφοροποιήσεις στη σχεδίαση του ταμπλό, ωστόσο δεν αποκλείεται η διάταξη του πίσω καθίσματος να γίνει διθέσια, στα πρότυπα της BMW X6. Η διαμόρφωση του πίσω μέρους θα επηρεάσει λογικά και την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο προς χάρη των εντυπώσεων θα χάσει μερικά από τα 520 λτ. Η γκάμα των κινητήρων θα είναι μικρότερη από αυτή του συμβατικού μοντέλου δίνοντας έμφαση στις εκδόσεις υψηλής απόδοσης. Επίσης σχεδόν σίγουρη θεωρείται η ύπαρξη μια GTΕ έκδοσης με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα εμφανίζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία (ήτοι μηδενική κατανάλωση και εκπομπή ρύπων) για περίπου 40 χλμ. Θυμίζουμε πως το plug-in υβριδικό πρωτότυπο όχημα Cross Coupe GTE, που παρουσίασε η VW το 2015 ως συνέχεια των Cross Coupe TDI Concept του 2012 και του CrossBlue Coupe Concept του 2013, διέθετε ένα V6 σύνολο βενζίνης 3,6 λτ., δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μπαταρίες ιόντων λιθίου 14,1 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος ήταν 360 ίπποι και 379 Nm, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν και στους 4 τροχούς. Η επίδοση στο 0-100 χλμ./ώρα ήταν της τάξης των 6,2 δλ., η κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. με ηλεκτρική αυτονομία 32 χλμ.
Και έκδοση R με 300 άλογα
Για να τονιστεί ο σπορτίφ χαρακτήρας του επερχόμενου Tiguan Coupe, η VW ετοιμάζει την «καυτή» έκδοσή του, την οποία θα ονομάσει R. Είναι λογικό κάτω από το καπό να υπάρχει ο 2λιτρος turbo κινητήρας του Golf R με 300 άλογα και 380 Nm ροπής (1.800-5.500 σ.α.λ.), που θα συνδυαστεί με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση. Το 0-100 αναμένεται να είναι ανάλογο με αυτό του Golf R Variant ήτοι γύρω στα 5,1 δλ. Για τους οπαδούς του diesel θα υπάρχει και η κορυφαία έκδοση 2,0 TDI με διπλό turbo, που αποδίδει 240 άλογα με 500 Nm ροπής στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Oι κορυφαίες εκδόσεις του κουπέ Tiguan θα διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις με ειδικές ρυθμίσεις, καθώς και Torque Vectoring. Oι βασικοί αντίπαλοι θα είναι φυσικά η Mercedes GLA 45 AMG των 381 ίππων και το Audi RS Q3 των 340 ίππων (367 στην έκδοση Perfomance).