ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέος κανονισμός: Τι αλλάζει για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας;

 Σχολιάστε 
49.001 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2024)
Νέος κανονισμός: Τι αλλάζει για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας;
2 Φωτογραφίες »

- Μέχρι σήμερα ο νόμος έλεγε τα λάστιχα - είτε καινούργια, είτε φθαρμένα - να φρενάρουν το ίδιο σε στεγνό
- Ο νέος κανονισμός ζητά να ισχύει το ίδιο και στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα
- Το νόμιμο μικρότερο βάθος πέλματος (για υποχρεωτική αλλαγή) παραμένει στα 1,6 χιλιοστά
- Οι κάτοχοι θα γλιτώνουν λεφτά αφού θα κρατάνε τα λάστιχα τους περισσότερο, θέλει ο νέος κανονισμός

Μέχρι σήμερα ο νόμος έλεγε τα λάστιχα - είτε καινούργια, είτε φθαρμένα - να φρενάρουν το ίδιο σε στεγνό

Ο νέος κανονισμός R117-04 της Ε.Ε. αλλάζει τα δεδομένα στα ελαστικά αυτοκινήτων, με στόχο να μειώσει την την χρήση κατά 400 εκατομμύρια λάστιχα το χρόνο και περίπου 7 δις ευρώ. Οι λόγοι είναι βασικά περιβαλλοντικοί, όμως ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός και στην τσέπη μας. Πώς;

Αν δούμε ιστορικά πως άλλαξε το αυτοκίνητο με αντίστοιχες επεμβάσεις από κυβερνήσεις ή διεθνείς οργανισμούς, μόνο θετικά υπάρχουν. Όταν για παράδειγμα οι κατασκευαστές υποχρεώθηκαν να παράγουν αυτοκίνητα που εκπέμπουν τους ίδιους ρύπους καινούργια όσο και παλιά, η βελτίωση της αξιοπιστίας ήταν απίστευτη. Τώρα το ίδιο φαίνεται πως θα γίνει και με τα ελαστικά, αφού θα πρέπει να αποδίδουν το ίδιο σε όλη τη διάρκεια ζωής τους. Οπότε δίνεται τέλος στην διαφορά μεταξύ καινούργιου και παλαιού ελαστικού.

Ο νέος κανονισμός ζητά να ισχύει το ίδιο και στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα

Το νόμιμο βάθος πέλματος παραμένει στα 1.6 χιλιοστά, ως έχει, και αυτό δεν θα μπορούσε να αλλάξει. Ομως υπολογίζεται πως στην Ευρώπη, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα αλλάζουν λάστιχα πριν καν το βάθος πέλματος πέσει στα 3.0 χιλιοστά. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί οι οδηγοί χάνουν την εμπιστοσύνη τους στα φθαρμένα λάστιχα και σπεύδουν να τα αντικαταστήσουν, παρότι αυτά έχουν ακόμη πολύ «ψωμί». Αν τα ελαστικά υποχρεωτικά αποδίδουν το ίδιο καινούργια και μέχρι το τα 1.6 χιλιοστά, και οι οδηγοί το γνωρίζουν, θα τα κρατούν περισσότερο, με άμεσο όφελος στο περιβάλλον, και στην τσέπη τους.

Το νόμιμο μικρότερο βάθος πέλματος (για υποχρεωτική αλλαγή) παραμένει στα 1,6 χιλιοστά

Ο νέος κανονισμός είναι επέκταση του υπάρχοντος που προβλέπει πως τουλάχιστον στο φρενάρισμα, τα λάστιχα πρέπει να αποδίδουν το ίδιο στην αρχή και το τέλος της ζωής τους. Η επέκταση τώρα περιλαμβάνει και την συμπεριφορά των ελαστικών και στο βρεγμένο, αφήνοντας ουσιαστικά το θόρυβο και την κατανάλωση τα μόνα χαρακτηριστικά που πιθανώς να αλλάζουν όσο το βάθος πέλματος μειώνεται.

Οι κάτοχοι θα γλιτώνουν λεφτά αφού θα κρατάνε τα λάστιχα τους περισσότερο, θέλει ο νέος κανονισμός

Φυσικά αν ένα ελαστικό το εμπιστεύεσαι περισσότερο και το κρατάς μέχρι το τέλος ζωής του, θα το αλλάξεις πιο αργά, και άρα θα έχεις και άμεσο όφελος στην τσέπη. Όμως υπάρχουν φωνές που λένε πως ο νέος κανονισμός απαιτεί σημαντική βελτίωση στα σημερινά λάστιχα, που θα έρθει μετά από σημαντική επένδυση σε εξέλιξη και δοκιμές, νέα υλικά, και τελικά αύξηση στην τιμή για τους καταναλωτές. Αυτή η αύξηση θα αντισταθμίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Εκτός και αν οι οδηγοί δεν εμπιστευτούν τα νέα λάστιχα, όμως ελπίζει η Ε.Ε, ή τα λάστιχα χάνουν την απόδοσή τους άσχετα με το βάθος πέλματος, όταν παλιώνουν ή ξεραίνονται (όπως συμβαίνει στην Ελλάδα).

Εσύ θα εμπιστευτείς να νέα λάστιχα για περισσότερο; Ή θα τα αλλάξεις πάλι νωρίς για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο; Τι λες;

Mercedes
Mototriti.gr