- Νέο μοτέρ υδρογόνου από την AVL.
- 410 ίππους και 500 Nm ροπής.
- Έχει τέλεια καύση χάρη σε νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου.
- Θα δοκιμαστεί σε αυτοκίνητο.
Δεν είναι πλέον μυστικό πως πολλές εταιρείες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στο υδρογόνο προκειμένου να διατηρήσουν ζωντανούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να τους συνδυάσουν με μηδενικούς ρύπους. Εκτός από τις γνωστές μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχουν και άλλες εταιρείες που εργάζονται πάνω σε τέτοια μοτέρ. Τελευταία χρονικά είναι η AVL, που αποκάλυψε ένα νέο πρωτότυπο αγωνιστικό κινητήρα υδρογόνου που αποδίδει 410 ίππους.
Ο τούρμπο κινητήρας της AVL, χωρητικότητας 2,0 λίτρων διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου που εγχέει νερό στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα. Αυτή η ρύθμιση εξαλείφει την ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη και προσφέρει στοιχειομετρική καύση, όπου ο κινητήρας καίει πλήρως το καύσιμο, αποφεύγοντας τις απώλειες. Ως αποτέλεσμα το μοτέρ προσφέρει 410 ίππους και 500 Nm ροπής. Η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή στις 3.000-4.000 σ.α.λ.
Θα δοκιμαστεί και σε αυτοκίνητο
Η AVL ανέπτυξε τον πρώτο αγωνιστικό κινητήρα με το δικό της όνομα σε συνεργασία με την HUMDA Lab, έναν ουγγρικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ειδικεύεται στην έρευνα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το επόμενο στάδιο της AVL για την εξέλιξη του μοτέρ είναι να το εφαρμόσει σε αυτοκίνητο και να βγει στην πίστα για να δοκιμάσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας.