ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδεύει προς το τέλος το Ford Mondeo

2.128 Επισκέψεις στο άρθρο (26/3/2021)

Το Ford Mondeo θα κλείσει σε έναν χρόνο από σήμερα, έναν επιτυχημένο κύκλο ζωής μετά από 29 χρόνια και περισσότερα από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα! Τι συμβαίνει με τον ευρωπαϊκό του διάδοχο και τι ρόλο παίζει ο εξηλεκτρισμός της μάρκας;


Η Ford ανακοίνωσε επίσημα το τέλος εποχής του Mondeo, η παραγωγή του οποίου θα συνεχιστεί για έναν ακόμα χρόνο. Το πρώτο «παγκόσμιο αυτοκίνητο» της αμερικανικής μάρκας πρόκειται να σταματήσει να παράγεται τον Μάρτιο 2022, συμπληρώνοντας με τον τρόπο αυτό 29 χρόνια κυκλοφορίας. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1993 και έχει στο ενεργητικό του 5 γενιές μοντέλων και περισσότερες από 5.000.000 πωλήσεις. Στο ζενίθ του, πριν από 20 ακριβώς χρόνια, το 2001, το Mondeo έφτασε περισσότερες από 86.500 μονάδες, όντας ένα από τα κυρίαρχα οικογενειακά μοντέλα της αγοράς.
 
Όπως τόνισε η Ford, οι προτεραιότητες-προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχουν αλλάξει, τα SUV έχουν γίνει hot επιλογή, συνεπώς στόχος της είναι να προσαρμοστεί με ακρίβεια στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού. Ενδεικτικά, μέσα στο 2020 το 39% των πωλήσεων Ford αφορούσε SUV και crossover, ποσοστό αυξημένο κατά 8% συγκριτικά με την περασμένη χρονιά.
 
Η είδηση έχει να κάνει με τον διάδοχο του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά. Πιο συγκεκριμένα, δεν αναμένεται να υπάρξει άμεσος αντικαταστάτης του Mondeo, που θα πάρει την σκυτάλη έχοντας την ίδια ονομασία. Επομένως, το coupe Crossover που έχουμε δει σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες και ανεξάρτητα σχέδια δεν θα έχει ίδια ονομασία, ενώ είναι άγνωστο προς το παρόν το αν θα λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές, αφού σε αυτή την κλίμακα η Ford έχει ήδη δυναμική παρουσία με το Kuga. Ουσιαστικά το επερχόμενο μοντέλο πρόκειται για ένα SUV, το οποίο θα έχει ελάχιστα κοινά στοιχεία με το υπάρχον μοντέλο. Ειδικά στο εσωτερικό φημολογείται πως θα εξοπλιστεί με premium υλικά και μία τεράστια οθόνη αφής που θα εκτείνεται στο μήκος του ταμπλό, παραπέμποντας στην καμπίνα της Mustang Mach-E, αλλά χωρίς την οθόνη σε πορτρέτο.
 
Στροφή στα ηλεκτρικά από την Ford
Την ίδια στιγμή, η Ford κινείται με περισσότερη σταθερότητα στους δρόμους της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το 2030 η δημοφιλής φίρμα θέλει να παρουσιάσει πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ μέχρι τα μέσα του 2026 θα λανσάρει προαιρετικά Plug-in Hybrid κινητήρες, ώστε η μετάβαση από τα ήπια υβριδικά Fiesta και Focus στα αμιγώς ηλεκτρικά να γίνει περισσότερο ομαλά. Ήδη έχει αποφασίσει να κατασκευάσει στο εργοστάσιο της Βαλένθια από τα τέλη του 2022 τον υβριδικό βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson 2,5 λίτρων που χρησιμοποιείται για το Kuga, το Galaxy και το S-Max. Παράλληλα, θα επενδύσει 5,2 εκατομμύρια ευρώ για να αυξήσει τη χωρητικότητα των μπαταριών της.

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS