- Με αναμμένο λαμπάκι οδηγείς πιο οικονομικά από ποτέ
- Πολλοί ξέρουν καλά πόσα χιλιόμετρα βγάζει το αμάξι τους με λαμπάκι
- Παλιότερα έφτανε στο Ε και ήξερες ότι θέλει βενζίνη
- Σήμερα υπάρχει κίνδυνος αν μείνεις γιατί ίσως πληρώσεις ακριβή ζημιά
Πόσο μάστορας είσαι να βγάζεις μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο με λαμπάκι;
Λίγο η ψυχολογία της πρόκλησης, λίγο ακόμη, ή και περισσότερο, τα χρόνια της κρίσης, βάλε και τόσους μήνες με την βενζίνη στα 2 ευρώ, και το σπορ του να νικήσεις το λαμπάκι έχει γίνει «εθνικό». Εσύ πόσο καλός είσαι;
Όταν τα αυτοκίνητα δεν είχαν λαμπάκι, αλλά μόνο τη βελόνα που έφτανε στον πάτο όταν άδειαζε το ντεπόζιτο, βάζαμε βενζίνη με το που έπιανε την ένδειξη Ε. Τώρα με το λαμπάκι, είναι σα να ξεκινάει ντέρμπι με το που ανάβει, αν θα βγάλεις το τελευταίο χιλιόμετρο πριν «μείνεις». Γιατί το λαμπάκι είναι ανίκητο. Η μόνη νίκη είναι να το προλάβεις στο τσακ.
Με τα παλιότερα αυτοκίνητα το να χάσεις το ντέρμπι δεν ήταν πρόβλημα. Έσπρωχνες λίγο, περπατούσες λίγο, έφερνες βενζίνη, και έφτανες μέχρι το πρώτο βενζινάδικο. Με τα καινούργια το σπορ έχει γίνει πιο επικίνδυνο. Οι νέες τρόμπες είναι υψηλής πίεσης και δεν τους αρέσει να ρουφάνε αέρα. Με τα συστήματα άμεσου ψεκασμού, τόσο σε βενζίνη, όσο (και ειδικά στο ντίζελ), το να πηγαίνεις λαμπάκι συνέχεια και να «κερδάς» στα χιλιόμετρα έχει ένα ακριβό έπαθλο: καινούργια αντλία καυσίμου. Και είναι σίγουρα τριψήφιο το κόστος, ίσως και τετραψήφιο αν είσαι ντίζελ.
Όμως αυτά τα «ψιλά» δεν μπορούν να βλάψουν το «σπορ». Εξάλλου είτε από πείσμα, είτε από ανάγκη, το λαμπάκι πρέπει να βγάλει όσο πιο πολλά χιλιόμετρα γίνεται. Το ενδιαφέρον φυσικά είναι το ότι όταν ανάβει το λαμπάκι αυτό, σημαίνει πως πλέον το ντεπόζιτο έχει ένα μικρό αριθμό λίτρων, από 10 και κάτω, που σημαίνει πως τα χιλιόμετρα που θα κινηθείς πριν «μείνεις» δεν είναι άπειρα. Είναι όμως πολλά για τα λίτρα αυτά.
Τόσο πολλά, που αν οδηγούσες πάντα όπως οδηγείς με το λαμπάκι, θα σου έβγαζε το ντεπόζιτο (αν και όταν το γεμίσεις) τα διπλά χιλιόμετρα. Όμως το παιχνίδι αρχίζει συνήθως μόνο με το λαμπάκι. Μεγάλες αποστάσεις από τον μπροστινό, ρολάρισμα και λίγο φρένο, ορμή στις ανηφόρες και στις στροφές, και πάει λέγοντας.
Εσύ τι άλλο κάνεις για να νικήσεις το λαμπάκι; Και τελικά πόσο καλά ξέρεις το αυτοκίνητό σου; Πόσα χιλιόμετρα ξέρεις πως βγάζεις πριν «μείνει» και πόσο κοντά φτάνεις εσύ;