7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ευχάριστο στην οδήγηση είναι το νέο Ford Tourneo Connect, με τον 1.000άρη EcoBoost να του ταιριάζει... γάντι.
Οδηγούμε: Ford Tourneo Connect & Grand Tourneo Connect
15.616 Επισκέψεις στο άρθρο (6/11/2013)
Οδηγούμε τα Ford Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect στο Μόναχο, τα οποία διαθέτουν στο έπακρο τις αρετές ενός πολυμορφικού μοντέλου.
Επί της ουσίας, τα νέα Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect που οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Μόναχο φέρουν την πλατφόρμα του Focus, ενώ βασίζονται στο επαγγελματικό van Transit Connect, με τη διαφορά ότι πρόσθεσαν πίσω παράθυρα και θέσεις, μετατρέποντάς τα σε ένα πολύ ευρύχωρο πολυμορφικό αυτοκίνητο.
Εμφανισιακά, τα Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Διαθέτουν δυναμική σχεδίαση με επιθετική μάσκα και με «τραβηγμένα» προς τα πίσω τα εμπρός φωτιστικά σώματα.
Εσωτερικό - Χώροι
Το πενταθέσιο Tourneo Connect περιλαμβάνει διπλές συρόμενες πίσω πόρτες και προσφέρει τον καλύτερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι στην κατηγορία του και φυσικά, άπλετο χώρο για τα πόδια και τα γόνατα των επιβατών της δεύτερης σειράς. Τα διαιρούμενα (60/40) πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και αναστρέφονται εμπρός ή αφαιρούνται τελείως, αποκαλύπτοντας 2.410 λτ. χώρου αποσκευών, πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
Από την άλλη, το κατά 400 χλστ. μακρύτερο Grand Tourneo Connect διατίθεται σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη. Στην τελευταία έκδοση, το νέο μοντέλο επιτρέπει την άνετη μεταφορά επτά ατόμων σε τρεις σειρές καθισμάτων, με την τρίτη σειρά να μετακινείται εμπρός/πίσω, ώστε να μπορούν οι πελάτες να επιλέγουν περισσότερο χώρο για τα πόδια ή για τη μεταφορά αποσκευών. Το όχημα προσφέρει χώρο αποσκευών 2.620 λτ., με τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων αναδιπλωμένες, ενώ η τρίτη σειρά ενσωματώνει ένα κάλυμμα πατώματος, που επεκτείνεται για τη δημιουργία μιας επίπεδης επιφάνειας, προκειμένου να διευκολύνεται η μεταφορά φορτίων στο πίσω τμήμα της καμπίνας.
Κινητήρες
Όσον αφορά το μηχανολογικό κομμάτι, η Ford εφοδίασε τα νέα Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect με τον βραβευμένο 1.000άρη EcoBoost των 100 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έτσι η κατανάλωση τους φτάνει τα 5,6 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 129 γρ./χλμ. Επίσης, για τους fan της πετρελαιοκίνησης, διατίθενται με τον 1,6 Duratorq TDCi των 75, 95 και 115 ίππων, οι οποίοι υπάρχουν στην Ευρώπη, ενώ μόνο οι δύο τελευταίοι θα προσφέρονται στην Ελλάδα. Η κατανάλωσή τους ξεκινά από τα 4,6 λτ./100 χλμ. (75 και 95 PS) και οι εκπομπές ρύπων CO2 από τα 120 γρ./χλμ. Στην κορυφή της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται ο 1,6 λτ. ΕcoBoost, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οδηγική συμπεριφορά
Τα Ford Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect προσφέρουν σταθερότητα και ασφάλεια στον δρόμο, με τους μηχανικούς της εταιρείας να έχουν κάνει καλή δουλειά στη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων. Εξαιρετική ήταν η εμπειρία μας με το μηχανικό σύνολο του 1 λτ. (EcoBoost), αφού παρά τον μεγάλο όγκο του μοντέλου, οι 100 ίπποι είναι αρκετοί για να κινούν άνετα το βάρος των 1.410 κιλών. Όσον αφορά τον 1,6 Duratorq TDCi των 95 ίππων, ο θόρυβος του κινητήρα κάνει την εμφάνισή του χωρίς να ενοχλεί, ενώ η κατανάλωσή του ήταν αισθητά πιο χαμηλή κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας, στους δρόμους του Μονάχου. Τέλος, το Ford Grand Tourneo Connect με τον 1,6 Duratorq TDCi των 115 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ήταν πιο «ήσυχο» και το «πάτημά» του να είναι πιο σταθερό λόγο του μακρύτερου μεταξονίου.
Τέλος, τα Ford Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect θα έρθουν στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο του 2014 με την τιμή του να αναμένεται να ανακοινωθεί σε λίγες ημέρες.